Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem

@neoNmaZteR
Hur länge har du väntat vid den blå skärmen? Vilken version försöker du att installera? Drog in PSUbuntu (7.10) för att senare byta till YDL 6.0

Visa signatur

» NAS/HTPC: Intel X3210 @ [4x]3.2GHz | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2 GB Corsair Dominator @ 1100 MHz | GeForce GT 430 | 2TB (raid 1)
» Asus Transformer Pad
» HTC One X

Permalänk
Avstängd

Jag har testat med både v5 och v6. Bluescreener har vart i typ. 1h.
Såg även att man ska ha hdmi kabel, ja kör den vanliga av-kabeln med gul, vit, röd kontakt. Man måste tydligen skriva någon sorts command.

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem

Ok, det känner jag dessvärre inte till, då jag själv kör med HDMI-kablage. Du får väl leta rätt på korrekt kommando, och återkom gärna med information om hur du löste ditt problem, om du nu lyckas lösa det.

Visa signatur

» NAS/HTPC: Intel X3210 @ [4x]3.2GHz | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2 GB Corsair Dominator @ 1100 MHz | GeForce GT 430 | 2TB (raid 1)
» Asus Transformer Pad
» HTC One X

Permalänk
Avstängd

Skall testa installera ubuntu nu. Är inge vidare på att scripta i linux. Vet inte hur man kommer in i root, ps3videomode..

edit: ubuntu installationen fungerar. Ni som har yellowdog, kan ni ändrar upplösningen och skärminställningar vi desktopet? Tänkte om man kan gå den vägen.

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Inaktiv

KOMMER GT5 PROLOGUE ATT HA SPLIT SCREEN ??!?!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
KOMMER GT5 PROLOGUE ATT HA SPLIT SCREEN ??!?!?

Ja.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

YDL ska ha kommandon för att ändra upplösning efterinstallation.
installationen är dock låst till 720p. vad hade du för skärm vid installationen av det?

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Avstängd

Cleesox: ok. Jag kör med en vanlig tv; 100hz. Har tyvär ingen tillgång till hdmi då min plasma tv inte har en fungerande dvi ingång längre Kommer bara upp; ingen insignal.

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem

ok det kan vara det som strular då. antingen att den är nån kommado prompt som inte syns då eller att den helt enkelt inte får bild

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Avstängd

Det är ju det. Måste försöka fixa command line för bildinställning. Kan ju gå att installera ubuntu och sen via det installera yellowdog. Får hoppas på det bästa

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Åkerström
Tja, sitter nu på PS3'an och surfar lite på swec för att försöka få hjälp med ett problen jag fått.
Det är så att jag vet inte hur jag ska göra för att få min GH3 Gitarr att connecta till PS3'an.
Jag har den lilla "Les Paul Wireless Receiver" inkopplad i USB-port 1 ( och jag provat 2'an också).
Nya batterier i gitarren och har provat klicka både på den lilla knappen på mottagaren och även på PS-ikonen på gitarren.
Det enda som händer då jag trycker på PS-ikonen är att 4 röda lampor blinkar ett tag..
Help a brother out swec <3

Hittade en lösning cirka fem minuter efter detta inlägg, skulle ha skrivit tidigare men GH3 djävulen tog mig.
Trycka en gång på recievern och sen dubbelklicka på PS-knappen på gitarren, works everytime
Idag kom min HDtv! =D Fick hem min HDMI kabel samtidigt, så jefla härligt, har tankat lite demon så som Burnout: Paradise City och har idag beställt det fulla spelet
Tack och hej!

Permalänk
Medlem

om du har recievern inkopplad ska det räcka med ett tryck på ps-knappen.

klarat spelet än då

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
om du har recievern inkopplad ska det räcka med ett tryck på ps-knappen.

klarat spelet än då

Bara på medium, svor ett tag åt Lou T.T
Precis börjat på Hard
Slow rider klar ;>

Permalänk
Avstängd

En fråga, hur fasen installerar jag yellowdog linux via ubuntu? Sen undrar jag hur man formaterr en wd mybook extern hdd till fat32?

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neoNmaZteR
En fråga, hur fasen installerar jag yellowdog linux via ubuntu?

Sen undrar jag hur man formaterr en wd mybook extern hdd till fat32?

det är inte riktigt så det funkar, dessa är 2 olika operativsystem. du "installerar" dem inte på varandra såvida du inte kör dem virtuellt. (vilket är meningslöst i detta fall, PS3an har nog att göra med ett) du kan däremot använda samma standard-UI på Ubuntu som YD har om du vill http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=20216

det görs väll som det när du formaterar med PS3? annars får du la fixa det via datorn istället.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
KOMMER GT5 PROLOGUE ATT HA SPLIT SCREEN ??!?!?

Yup, EU och US versionen. Två st, inte fyra eller fler.

Permalänk
Medlem

http://www.spelforum.nu/recensioner.asp?visarecension=659

hmm.. undrar hur det blir med musik i det för EU. och om det skiljer mellan PSN / skiva.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

hur är det med den här sidan egentligen http://www.colorize.net/home/ ?
gäller den fortfarande?
gick ju rykten om att betan än en gång skulle bli försenad.
blir lite fundersam eftersom sidan fortfarande tickar ner.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

http://www.worthplaying.com/article.php?sid=50449

50 bilder på Gran Turismo 5 Prologue

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Åkerström
Bara på medium, svor ett tag åt Lou T.T
Precis börjat på Hard
Slow rider klar ;>

hmm har precis börjat köra igen på medium (drog igenom det på easy när jag skaffade det. har iofs klarat medium på coop)
kan säga att den låten jag tycker är absolut drygast är slayers rain of blood.
avskyr den.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
http://www.spelforum.nu/recensioner.asp?visarecension=659

hmm.. undrar hur det blir med musik i det för EU. och om det skiljer mellan PSN / skiva.

vad menar du? tror du de tar bättre musik hit? musiken i gt har väl alltid varit lite pung, typ.

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk

Jösses, man måste verkligen ge beröm till Polyphony. Hur sjutton lyckas dom släppa samma spel gång på gång och få folk att köpa det? Dom lyckas till med få folk att betala för demon. O_o

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Jösses, man måste verkligen ge beröm till Polyphony. Hur sjutton lyckas dom släppa samma spel gång på gång och få folk att köpa det? Dom lyckas till med få folk att betala för demon. O_o

Om man ska vara på det humöret så har ju de flesta speltillverkarna kommit undan med det.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
Yup, EU och US versionen. Två st, inte fyra eller fler.

Ursäkta. jag fick bara väldig köplust..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
http://www.spelforum.nu/recensioner.asp?visarecension=659

hmm.. undrar hur det blir med musik i det för EU. och om det skiljer mellan PSN / skiva.

Har han ens spelat Prologue?

Grafik

Det finns betydligt mer saker att säga om grafiken, repriserna ser inte bra ut då "heat waves" och de andra sakerna de lagt på är väldigt dåligt gjort, det ser nästan ut som att bilarna är gjorda av sten.
Sen är det enormt mycket screen tearing i Prologue och även lite framedrops. Det finns även texture pop-in.
Sen klagar han inte på "jaggies"? Finns en hel del.

Ljud

Jag håller med honom att man inte kommer inte ihåg musiken något speciellt, men den passar och är hyffsat okej, iallafall.

Spelbarhet

När gick det att styra med SIXAXIS? Aldrig! Går inte!
PD vägrar att lägga till det också.

Det går heller inte att köra in i någon för att slippa bromsa. Man får straff tilägg så man kan max köra i 50 km/h för X sekunder (5 - 10 sekunder). Du får 10 sekunder när du kör in i någon i en kurva med hög hastighet.

Permalänk
Medlem

tja, det är klart detaljer behöver fixas. men hur bilar i sten ser ut vet jag inte. vanliga problemen i spel är ju snarare att de ser för lätta ut.

men menar du att det är negativt att man inte kunde bröta in i bilar och curbes hursomhelst?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solstice^
vad menar du? tror du de tar bättre musik hit?

musiken i gt har väl alltid varit lite pung, typ.

huh ja, det får man verkligen hoppas..

Japanska spårlistan:

1. SURV1V3 (daiki kasho/ayesha cole)
2. ROAD STAR (Nittoku Inoue/-)
3. Back 2 U (MAKOTO/-)
4. Love&Peace (KENMMEI/-)
5. Flatout (Mitsutoshi Sato/-)
6. Constructor's Blues (Mitsutoshi Sato/-)
7. When The Rains Come (Satoshi Bandoh/-)
8. Farewell (Satoshi Bandoh/-)
9. Are you ready? (Yudai Sato/-)
10. The Last Helping (Mitsuharu Ura & FUNAI/-)
11. GT-FORCE (cargo/-)
12. Current of the times (Yudai Sato/-)
13. Wind from Rio (Yasuo Sako/-)
14. twieky 4 (naomee/-)
15. sky high mountain breeze (naomee/-)
16. EDGE OF THE WORLD (daiki kasho/Jonathan Underdown)
17. GET AWAY (Nittoku Inoue/-)
18. Moon Over The Castle GT5 Prologue Version (Masahiro Andoh/-)

men pung eller ej. smaken är som baken,

vissas är sämre och/eller konstig.

Dold text

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Dom lyckas till med få folk att betala för demon. O_o

för andra gången också. visst riktigt biter det i nacken spruce?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
Har han ens spelat Prologue?

Grafik

Det finns betydligt mer saker att säga om grafiken, repriserna ser inte bra ut då "heat waves" och de andra sakerna de lagt på är väldigt dåligt gjort, det ser nästan ut som att bilarna är gjorda av sten.
Sen är det enormt mycket screen tearing i Prologue och även lite framedrops. Det finns även texture pop-in.
Sen klagar han inte på "jaggies"? Finns en hel del.

Verkar variera från person till person (rättare sagt display till display). Vissa har inga problem alls med "jaggies".

Edit:

Alltså, spela roll att det inte är gameplay. Det är realtid (30 FPS motion blur replay) . *drägglar*

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
tja, det är klart detaljer behöver fixas. men hur bilar i sten ser ut vet jag inte. vanliga problemen i spel är ju snarare att de ser för lätta ut.

men menar du att det är negativt att man inte kunde bröta in i bilar och curbes hursomhelst?

Alltså, det ser helt enkelt bara ut lite konstigt i repriser med alla dessa effekter. Glöm att jag sa sten, kom inte på något bättre

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anti1oop
Verkar variera från person till person (rättare sagt display till display). Vissa har inga problem alls med "jaggies".

Edit:
http://i93.photobucket.com/albums/l74/wotter/GT5_Prologue-Pla...

Alltså, spela roll att det inte är gameplay. Det är realtid (30 FPS motion blur replay) . *drägglar*

Jo, men det tar inte bort jaggies helt. Alla har jaggies i Prologue, om man sitter på ett normalt avstånd.

Jo, den bilden ja, putsade bilder från SOE (jag vet att det är ingen text på bilden).

Permalänk
Avstängd

Sådär, tröttnade på att hålla på med en vanlig tv och linux, beställde en ny hdmi tv istället, sen blir det att mata in yld.

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri