Mario Kart wii, port forward?

Permalänk

Mario Kart wii, port forward?

Hej!
Jag har ett problem med mario kart till wii. När jag skapar ett "room" i online-delen för att mina kompisar ska kunna joina så får dom ett felmeddelande där det står ungeför "disconnected due data bla bla..", men om jag stänger av brandväggen i routern så fungerar det. Så det måste ju portforwardas i routern tycker man.. jag har googlat runt efter problemet men utan svar, någon som vet hur jag ska göra?

Permalänk
Moderator
Testpilot
Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

jag har kollat på portforward.com utan att bli klokare, hittar inget om mario kart eller nintendo wii där

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av general_nicke
jag har kollat på portforward.com utan att bli klokare, hittar inget om mario kart eller nintendo wii där

Eh, nej det trodde jag inte heller.

Kan du inte kolla i routern vilka portar som ditt Wii använder, när du har brandväggen avslagen.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

hmm, näe de vet jag inte hur man gör, jag är inte så hemma på et här med routrar

Permalänk
Moderator
Testpilot

Du kan ju uppenbarligen stänga av brandväggen, då borde du kunna leta dig fram till statusinformation och liknande. Har du ingen instruktionsbok? RTFM!

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem