Maxtor OneTouch 4 500GB

Permalänk
Medlem

Enligt Seagate SeaTools sitter det en Seagate Barracuda ST3500630AS 7200.10 SATA i dem. Har också problem med att den vibrerar ganska kraftigt. Inget jag stör mig på, eftersom den är avstängd för det mesta. Slår av & på den med en strömbrytare vid backupbehov.

Visa signatur

E8400 @3.6 (1.2v), P35-DS3P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lukaz
Enligt Seagate SeaTools sitter det en Seagate Barracuda ST3500630AS 7200.10 SATA i dem. Har också problem med att den vibrerar ganska kraftigt. Inget jag stör mig på, eftersom den är avstängd för det mesta. Slår av & på den med en strömbrytare vid backupbehov.

Är det Maxtordisken du har? Jag kommer troligen använda min disk till lagring av Musik eftersom jag använder datorn för att spela upp musiken via förstärkeri, slipper på så sätt byta skiva hela tiden
Backup blir det nog också en del utav.

Visa signatur

| Mac Mini i5 Late 2012|
| Nikon D40 | 18-55/3,5-5,6 | SB-400 |
| iPhone 5 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shaf
Är det Maxtordisken du har? Jag kommer troligen använda min disk till lagring av Musik eftersom jag använder datorn för att spela upp musiken via förstärkeri, slipper på så sätt byta skiva hela tiden
Backup blir det nog också en del utav.

Japp, OneTouch 4. Borde stå på kartongen att det sitter en Seagate disk i. Skulle köpt en till i så fall.

Visa signatur

E8400 @3.6 (1.2v), P35-DS3P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shaf
Är också sugen på en Maxtor OneTouch 4 500GB eller ev. en Western Digital My Book Essential Edition 2.0 500GB nu när lagringsutrymmet på bärbara börjat tryta. Å andra sidan har bara WD disken 2 års garanti...
Fungerar era diskar som de ska idag, eller har ni upplevt några problem sen ni köpte dem? Är ute efter något relativt billigt men den här disken såg intressant ut.
Tack för hjälpen!

Har haft två sedan mellandagsrean i jul. De har funkat felfritt, och fortsätter så.
Helnöjd. Enda problemet är att de har en tendens att bli fulla.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

Klassiskt PC-V2000 med mycket SSD.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pappy
Har haft två sedan mellandagsrean i jul. De har funkat felfritt, och fortsätter så.
Helnöjd. Enda problemet är att de har en tendens att bli fulla.

Låter ju bra det här tyvärr skyddar ju inte 5 års garanti från dataförlust
Att de blir fulla är nog inget man kan göra åt

Edit: 1 styck Maxtor One Touch 4 500GB USB beställd. Hoppas den trillar ner på tisdag eller onsdag

Edit 2: Nu har jag fått hem disken och den står här fint på mitt skrivbord. Gör det något att den står bredvid min Stereo-förstärkare?
Fungerar bra med backupsystemet, har gjort en partition på ca 90 GB för att ha som backup till 3 datorer, verkar fungera prima
Resten är gjort för lagring av bilder osv.
Helnöjd hittills, tycker LED lampan i fronten är rätt ball faktiskt, inte så hemsk som många säger

Visa signatur

| Mac Mini i5 Late 2012|
| Nikon D40 | 18-55/3,5-5,6 | SB-400 |
| iPhone 5 |

Permalänk
Medlem

Har haft min 750GB i ca 2 månader nu! Den funkar mycket bra, jag är helnöjd!

den har stått på nästan hela tiden! Sen har den ett medföljande program där man kan ställa in automatiskt backup på en eller flera valfria mappar, tex varje dag i veckan klockan 12.00... funkar jättebra!

Permalänk
Medlem

Jag har redan fått problem ... En av mina partitioner har försvunnit :S Eller jag kommer inte åt den efter att jag startat om datorn. Innan jag startade om kunde jag gå in på disken men inte komma åt några filer :S Partitionen syns i "den här datorn" men säger att "the device or file is corrupt or unreadable"
Någon som vet vad jag ska göra för att få igång partitionen igen? Eller är det "bara att partitionera och formattera om och hoppas på att det inte händer igen?
Tack!

Visa signatur

| Mac Mini i5 Late 2012|
| Nikon D40 | 18-55/3,5-5,6 | SB-400 |
| iPhone 5 |