Assassin's Creed Tråden

Permalänk
Medlem

Hade pinsamt nog också problem med det. Tills jag efter tredje gången fattade att man skulle hålla in knappen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ramerix
fan va sur jag vart när ja laddade hem det alltså !:P
Gick ju fan inte att gå igenom den där jävla kön i början av spelet så ja avinstallerade skiten och va sur !:P

... O.o

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ramerix
fan va sur jag vart när ja laddade hem det alltså !:P
Gick ju fan inte att gå igenom den där jävla kön i början av spelet så ja avinstallerade skiten och va sur !:P

Laddade hem? Demo-version av spelet va?

Permalänk
Medlem

vad jag vet så finns det ingen Demo version av Assassins Creed...

Visa signatur

GAMING
G60SD OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090 XLR8|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|OLED77S90C|HT-A9M2

Permalänk

Hehe, goa ni e.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk


"FZ Poll: Kommer piratkopiering döda pc-formatet?"

Har slutat spela AC, tröttnade på det konstigt nog...
Kan bero på att jag formaterade bort mina savegames när jag var på memory block 5 men ändå... O.o

Visa signatur

MB ASUS X670E-F CPU Ryzen 7800X3D + Arctic LF II 360 GPU ASUS RTX 3090 STRIX OC RAM G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 PSU Seasonic Prime 1300W M2 Samsung 970 Evo Plus 1TB SSD Samsung 860 Evo 2TB HDD Seagate Barracuda 6TB RAID 0 CHA ASUS ProArt PA602 MON LG 34GK950F LAP Apple MB Pro [Max] 16"

Permalänk

obs! inlägget innehåller en liten storyspoiler
Nyss skaffat detta, med viss skepsis. Hört att den enda riktiga behållningen ska vara atmosfären samt husklättringen, och att uppdragen i sig ska vara föga intressanta.

Första intrycket var dock riktigt postivit. Storyn kändes väldigt intressant och spännande, hade ingen aning om vad som skulle ske.
Gillar konceptet med att att minnen kan lagras i generna, -känns inte alltför otrovärdigt, och skulle vara en sjysst idé för vilken scifi film som helst.

Att hoppa runt på Jerusalems hustak för första gången var helt mindblowande. Vilken frihet!
Jag har inte spelat så många next gen-spel, bla missat crackdown och dylikt, så för mig var det här något helt nytt, med oslagbar frihetskänsla.

Insåg ganska snabbt dock att det var alldeles för lätt.
Bara att hålla in knappen och köra på liksom, ingen som helst skicklighet.
(För en mer skicklighetsinriktad parkoursimulator hoppas jag på Dices nya spel Mirror's Edge)
Och striderna var ju ganska fattiga. Frihetskänslan förstörs enormt av lock-on systemet och det tråkiga systemet med automatiska attacker som baseras på tiden man håller inne musknappen.

Nu har jag spelat en snutt av mitt första uppdrag och det känns som farhågorna antagligen stämmer. Det är inte så roligt som man tror att vara lönnmördare.

Permalänk
Avstängd

Assassin's Creed går att göra hur svårt man vill. Försök t.ex lönnmörda ditt mål utan att vakterna går igång så ska du se att du kommer slita ditt hår

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk

Detta med fighterna beror på hur duktig man är för fighterna ser inte samma ut nämligen. Det är som i Mortal kombat serien där du får göra kombinationer för att lyckas med något coolt.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Jag lyckades tydligen spara efter att jag gått bärsärk på halva stan, så nu blir jag anfallen av vakter vart jag än går.
Finns det något sätt att ladda gamla sparningar? Eller har man bara en sparfil per profil?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Assassin's Creed går att göra hur svårt man vill. Försök t.ex lönnmörda ditt mål utan att vakterna går igång så ska du se att du kommer slita ditt hår

Mjo, men jag tycker fortfarande att takhoppandet är för enkelt.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flygande dadeln
Jag lyckades tydligen spara efter att jag gått bärsärk på halva stan, så nu blir jag anfallen av vakter vart jag än går.
Finns det något sätt att ladda gamla sparningar? Eller har man bara en sparfil per profil? Mjo, men jag tycker fortfarande att takhoppandet är för enkelt.

Tror att det ska vara så. Du får gömma dig tills inte är jagad längre, sen får du försöka ta dig dit du ska ^^ Fast jag vet inte...var är du nånstanns?

Permalänk

Enformigt spel....

Ett litet tips bara.... börja använda kastknivarna i närstrid, man kan göra snygga(re) take-downs! t ex sticka upp den i hakan

Visa signatur

Stackars Albin
Citera eller skicka PM, övervakar inte.
Använd ordet "dem" med måtta eller smaka på mitt vrede.

Permalänk
Citat:

Tror att det ska vara så. Du får gömma dig tills inte är jagad längre, sen får du försöka ta dig dit du ska ^^ Fast jag vet inte...var är du nånstanns?

Går inte att restarta genom att gömma sig =(
Så fort en vakt ser mig lyser mätarn röd. (Detta är väl inte normalt? Den ska väl vara gul om man inte gjort nåt)
Om jag inte använder blend blir jag anfallen.

Har inte spelat långt alls, är bara på väg till mitt första mord.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flygande dadeln
Går inte att restarta genom att gömma sig =(
Så fort en vakt ser mig lyser mätarn röd. (Detta är väl inte normalt? Den ska väl vara gul om man inte gjort nåt)
Om jag inte använder blend blir jag anfallen.

Har inte spelat långt alls, är bara på väg till mitt första mord.

Jo så är de för alla, Altaïr går ju lite kaxigare en lokalbefolkningen. men de spelar ingen roll om den gör de, man kan springa också så länge man inte knuffar till en vakt.

Visa signatur

Stackars Albin
Citera eller skicka PM, övervakar inte.
Använd ordet "dem" med måtta eller smaka på mitt vrede.

Permalänk
Medlem

Efter ett tag så började jag helt enkelt ignorera vakterna. Visst, jag blir ju anfallen runt varje hörn i princip, men det är bara att ha ihjäl alla vakter i närheten så slipper du dom ett tag till. Det är inte ens värt besväret att försöka undvika dom.

Permalänk

söker faktiskt fusk till detta spel...
jag har kört igenom och har tröttnat på att köra uppdagen... nu vill jag mest utnyttja frigheten så mycket som möjligt.

dock har jag inte hittat några fusk eller trainers som fungerar.

nån som kan hjälpa?

version jag kör? hm.. jag kör vista så jag angar dx10

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hjarterkung
söker faktiskt fusk till detta spel...
jag har kört igenom och har tröttnat på att köra uppdagen... nu vill jag mest utnyttja frigheten så mycket som möjligt.

dock har jag inte hittat några fusk eller trainers som fungerar.

nån som kan hjälpa?

version jag kör? hm.. jag kör vista så jag angar dx10

Du må köra vista men du har inget DX10 grafikkort ;).

Btw, är det någon som har läst denna artikel:
http://mikrodatorn.idg.se/2.1030/1.160780

Om det som står är sannt, så kan jag bara säga att jag är sjukt otroligt besviken på nVidia... Läs själva så tror jag ni fattar.

Permalänk

Har förresten utfört mitt första mord nu och börjar gilla spelet mer och mer faktiskt.
Något av det häftigaste jag nånsin spelat faktiskt.
Mycket kunde gjorts bättre, men det är ju ett oerhört häftigt koncept. Bara rent grafiskt är det ju mindblowande.
Att rida genom bergen ned mot Jerusalen, hoppa in på bjälkarna ovanför vakterna, skutta längs hustanken, ned på gatan och tränga sig genom en folkmassa...så jävla skönt flyt.
Börjat störa mig mindre på striderna också, de känns inte så instängda som de gjorde i början, efter att man vant sig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas H
Efter ett tag så började jag helt enkelt ignorera vakterna. Visst, jag blir ju anfallen runt varje hörn i princip, men det är bara att ha ihjäl alla vakter i närheten så slipper du dom ett tag till. Det är inte ens värt besväret att försöka undvika dom.

Jo, nu har jag också märkt detta.
När jag börjar med ett spel är jag alltid överdrivet försiktig och spelar väldigt realistiskt, tänker att ens handlingar kanske har betydelse för det fortsatta spelet, men sen inser man ganska snabbt att det mesta är skitsamma.
Det går ju hur bra som helst att bara gallopera igenom stora klungor med vakter, man hinner alltid ifrån dom ändå.
Lite tråkigt på ett vis, men samtidigt skönt att slippa seg-stealtha sig fram genom spelet.

Permalänk

lite avslöjande saker i den här posten så försiktig med att läsa.

.

jag har nu kört igenom alla block... men jag är nyfiken på vad jag kan göra utanför den där maskinen i den "riktiga" världen. man kommer ju åt lucy´s dator och man hittar lösenorded till konferansrummet men datorn i konf rummet och professorns dator hittar jag inget lösenord till. finns det någon mening med allt det där.....?

.

Permalänk
Medlem

Spoiler.

Man måste komma åt professorns dator för att kunna komma åt datorn i konferansrummet. Tjuva professorns penna.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-Unit
Spoiler.

Man måste komma åt professorns dator för att kunna komma åt datorn i konferansrummet. Tjuva professorns penna.

SPOILER

What? Det har jag inte lyckats med och jag har gått ut spelet eller jag har glömt kanske? :S

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Spoiler

Det kan vara så att det är försent om man klarat spelet utan att ta professorns penna. För han kommer ju inte tillbaka. Det kanske går om man loadar tidigare memory blocks?

Av en slump gick jag upp till professorn när han stod och filosoferade med ryggen mot mig och tjuvade hans penna som han har i fickan.

Permalänk
Medlem

hittade lite skvaller om dx10.1 stödet i ass-creed
"The Way It´s Meant To Be Played"

http://mikrodatorn.idg.se/2.1030/1.160780

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-Unit
Spoiler

Det kan vara så att det är försent om man klarat spelet utan att ta professorns penna. För han kommer ju inte tillbaka. Det kanske går om man loadar tidigare memory blocks?

Av en slump gick jag upp till professorn när han stod och filosoferade med ryggen mot mig och tjuvade hans penna som han har i fickan.

Åkatten. Det har jag totalt missat. Kan du inte skriva PM vad det innebär det hela som jag nu missat.

Mvh

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

finns det någon mening med professorns dator och så vidare.... leder det till något mer än bara läsa mejl ....

Permalänk
Medlem

Efter man har klarat spelet och sovit i rummet kan man ta en penna som ligger vid datorn på animusen.

Permalänk
Medlem

Hejsan, de var nog längesen någon skrev här. Jag får väll skriva jag med här, kan ju inte skriva en ny tråd för det.

Hur mycket belastas eran processor när ni spelar? Det är helt sjukt men min processor belastas 100% på båda kärnorna, har aldrig sett nått sånt förut, inte ens Crysis belastar till 100%.

För att se sånt så starta och minimera aktivitetshanteraren, starta spelet och spela lite, minimera spelet och kolla på CPU användarhistorik.

Visa signatur

| Intel Q8300 2.5GHz | Gigabyte GA-P41T-D3 | Corsair 2*2GB ~1333MHz | Gigabyte AMD 6850 1GB | Seagate 500GB, 1TB, 2TB | Corsair VX 550W |

Permalänk
Medlem

Mitt spel kör 100% på processorn också. Samma sak i Mass Effect. Kanske "ska" vara så? Grafikkortet kanske är mindre belastat?

Känner verkligen att det är dags för en 6400+ eller Phenom

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaE
Mitt spel kör 100% på processorn också. Samma sak i Mass Effect. Kanske "ska" vara så? Grafikkortet kanske är mindre belastat?

Känner verkligen att det är dags för en 6400+ eller Phenom

utnyttjar spelet 4 kärnor da? De får kanske bli en Q8XXX från intel när det kommer isåfall

Visa signatur

| Intel Q8300 2.5GHz | Gigabyte GA-P41T-D3 | Corsair 2*2GB ~1333MHz | Gigabyte AMD 6850 1GB | Seagate 500GB, 1TB, 2TB | Corsair VX 550W |

Permalänk

ingen mening med allt det där med att koma in i konferensrumet och komma åt professorns penna m.m.

eller är det??