Apple presenterar nya Iphone 3G

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Min dator: Antec 900 | Gigabyte P35-DS3 |E6750 |klockat 8800GT 512mb 705/1722/1001MHz |
| PC6400 800mHz (2GB) | Samsung 320GB 7200RPM | Corsair 520W | Samsung 206BW 20" |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Om du tror att den kommer kosta 2500kr i månaden så är du ute och cyklar. Dock kommer den säkert kosta upp emot 3-4000kr när den lanseras.

399 kr, vilket man kanske kunde lista ut efter som summan precis ovanför var angiven i kr...

Permalänk
Medlem

Kan man köra crysis på den?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

ja det är väll ingen frågan om det,
btw man måste kunna köpa den löst eller hur?

Visa signatur

i5 760 | 4gb dominator| XFX 5850 XXX | Coolermaster Wave Master | asus p7p55d |Corsair Vertex 2 60gb | Samsung 500gb, 1tb (ext) , 160 gb Maxtor , 80gb maxtor ext | Seagate 250gb | Tagan Easycon 580W Tgu-15 w.Noctua NF-P12| Samsung 225bw | Logitech Z-2300

Permalänk

P-NILZ
Ja Crysis 2D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av power56
ja det är väll ingen frågan om det,
btw man måste kunna köpa den löst eller hur?

Nja. finns väl ingen sådan lag i sverige... Beror nog mycket på hur aktiveringsprocessen går till...
I USA kan/kunde man köpa den via apple store online och sedan låta bli att aktivera den hos AT&T. Det alternativt kräver dock att den "knäcks".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaqob
399 kr, vilket man kanske kunde lista ut efter som summan precis ovanför var angiven i kr...

så du tror alltså att den kommer säljas med 320 kr/månad abonnemang?

nallen kommer som sagt MAX kosta 199 dollar "world wide", alltså ca 1500-1600 kr med svensk tull o moms. räknar på 24 månader innebär det ju att om det totalt hamnar på 399 kr i månaden, så kommer abonumanget stå för typ 320 kr i månaden. låter inte SÅ troligt om du frågar mig.

vi snackar om 8 Gb versionen då.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Kan man köra crysis på den?

Nästan
http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2008/06/...

Helt klart imponerande prestanda för en telefon. iPhone har potenial att bli en riktigt trevlig spelplattform, Nokia, Sony och Nintendo får se upp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vega2000
Är det bara "vanlig" 3g eller är det turbo 3g är ju frågan. ;p

HSDPA, och den ska vara 36% snabbare än Nokia N95.

Permalänk
Medlem

fasen vad det gick snabbt med ett svar nu då,.. ska ni köpa den?

Visa signatur

i5 760 | 4gb dominator| XFX 5850 XXX | Coolermaster Wave Master | asus p7p55d |Corsair Vertex 2 60gb | Samsung 500gb, 1tb (ext) , 160 gb Maxtor , 80gb maxtor ext | Seagate 250gb | Tagan Easycon 580W Tgu-15 w.Noctua NF-P12| Samsung 225bw | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem

Om jag skaffar en 3g iphone och betalar dyrt för abb så ska jag ha detsamma som hos at&t, dvs. i princip fria minuter och meddelanden och gratis data.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Hoppas den går att köpa från Apple store när den kommer och skippa aktiveringen hos Telia/Sonera genom att knäcka den.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
så du tror alltså att den kommer säljas med 320 kr/månad abonnemang?

nallen kommer som sagt MAX kosta 199 dollar "world wide", alltså ca 1500-1600 kr med svensk tull o moms. räknar på 24 månader innebär det ju att om det totalt hamnar på 399 kr i månaden, så kommer abonumanget stå för typ 320 kr i månaden. låter inte SÅ troligt om du frågar mig.

vi snackar om 8 Gb versionen då.

Dom är 199$ är utan abbonemanget!
Den kommer kosta max 199$, men det betyder absolut inte att den inte kan ha en månadsavgift utöver det...

"Requires new 2-year AT&T rate plan, sold separately" står det tex på http://store.apple.com/us/browse/home/shop_iphone/family/ipho...

Ingen är lyckligare än jag om jag har fel, och man kan köpa den för 1300 kr utan att binda sig i två år, men betvivlar det skarpt.
Tror telia kommer utnyttja sin ensamrätt fullt ut.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Om jag skaffar en 3g iphone och betalar dyrt för abb så ska jag ha detsamma som hos at&t, dvs. i princip fria minuter och meddelanden och gratis data.

Mjo, säger det samma. Men känns kul att de hinner lansera en ny modell innan den vanliga har nått den svenska marknaden.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Inaktiv

Undrar om det kommer att finnas höjdkurvor på gps-grejen? Kommer kanske att köpa denna, verkar riktigt schysst med tanke på priset trots mitt förakt mot allt vad apple är och heter. Undrar vad det är för typ av registor på den där kameran? Hoppas den inte är allt för dålig...

Permalänk
Medlem

Med alla svenska avgifter och sosseskatter hamnar den väll på 5 tusen utan abonemang, om det ens går att köpa. Annars får man väll importera en

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

varför detta eviga hat emot apple? gör ju bra telefoner och löjligt bra mp3 spelare

Permalänk

Härligt med denna till sverige, hoppas bara det inte blir alltför dyrt med abbonemang.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fangorn
varför detta eviga hat emot apple? gör ju bra telefoner och löjligt bra mp3 spelare

Nej deras mp3er är dåliga, och väldigt medelsvensson/mainstream.

Permalänk
Medlem

hehe, har en iPhone 1.0 redan kommer nog köpa en iPhone 2.0

Visa signatur

Kamera: D800
Optik:Nikkor 24-70mm f/2.8, Nikkor 70-200 f/2.8 VR, Sigma 50mm f/1.4, 500m f/4 VR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
Nej deras mp3er är dåliga, och väldigt medelsvensson/mainstream.

medelsvensson? nu får du förklara dig

Permalänk

Blir nog en Imac 24", Iphone 2.0 och en Dell 2133 Mini-Note

Kommer bli dyrt, men vaf*n...

Permalänk

Priset får som sagt tas med en nypa salt än så länge tills man ser villkoren. Det kan ju vara så illa att det är högst 199 dollar i butik samtidigt som man tvingas på något rövarabbonemang.

Sedan vore det kul att veta vilken typ av HSDPA som sitter i den. Man får väl anta att det är 7.2mbit då den ska vara snabbare än N95.

Annars är kameran fortfarande telefonens stora akilleshäl. Att ha en telefon med 2 megapixlar utan autofokus känns ju lite 2005.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
Nej deras mp3er är dåliga, och väldigt medelsvensson/mainstream.

Jag måste nästan skratta, Ipod och Iphone är dåliga för att dom är medelsvensson/mainstream? Det borde ju betyda att Volvo och Saab, Windows, Samsung och många många fler är dåliga?

Undrar bara hur du tänker när du säger så?

OnT: Var 2 mm från att köpa den gamla IPhonen, så nu blir det den nya modellen som är mycket bättre

/fjortis_barn

Visa signatur

ursäkta namnet, kommer att göras om!

Permalänk
Avstängd

Hm "förbättrad"... man kan alltså RINGA med den här modellen då? =D

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

lustigt... även om den är låst till ett abbonemang är ju inte hela världen, måste ju hur som hellst ha ett abbonemang för att kunna använda den..

Visa signatur

If you play a Nickelback song backwards you’ll hear messages from the devil. Even worse, if you play it forwards you’ll hear Nickelback. - Dave Grohl

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaqob
Dom är 199$ är utan abbonemanget!
Den kommer kosta max 199$, men det betyder absolut inte att den inte kan ha en månadsavgift utöver det...

"Requires new 2-year AT&T rate plan, sold separately" står det tex på http://store.apple.com/us/browse/home/shop_iphone/family/ipho...

Ingen är lyckligare än jag om jag har fel, och man kan köpa den för 1300 kr utan att binda sig i två år, men betvivlar det skarpt.
Tror telia kommer utnyttja sin ensamrätt fullt ut.

du behöver säkerligen binda dig vid abonnemang. men 199 dollar är alltså själva telefonkostnaden, tror du man skulle säga att maxkostnaden kommer vara 199 dollar . om det skulle vara 100 kr till i förhöjd månadsavgift, så skulel det ju inte kunna kallas maxkostnad. dessutom så ska den ju vara hälften så dyr som förra, alltså 199 dollar + eventuella abonnemangskostnader
men ska man då nå upp till 399 kr som du säger, i 24 månader. så blire ju nästan 300 kr i månaden bara för abonnemanget, vilket ja inte är så säker på att det hamnar på. men kan ju ha fel, absolut, men känns lite som att dra lite förhastade slutsatser redan nu, är ju bara en månad kvar innan vi vet säkert.

känns lite märkligt ändå att telia hade så brotom att hasta ut en press release med så lite information, om de nu hade ensamrätt på den. då kunde de ju lika gärna väntat tills nu

angående snacket om medelmåttig mp3 spelare, så äre ju en väldigt subjektiv fråga o när man säger att det är skit, så baseras det ju på att man utgår från att alla tycker likadant o de som inte tycker likadant är hjärntvättade av apple. vilket är patetiskt att att tro att det är så.
men detta har väll inget me denna tråd att göra.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fjortis_barn
Jag måste nästan skratta, Ipod och Iphone är dåliga för att dom är medelsvensson/mainstream? Det borde ju betyda att Volvo och Saab, Windows, Samsung och många många fler är dåliga?

Undrar bara hur du tänker när du säger så?

OnT: Var 2 mm från att köpa den gamla IPhonen, så nu blir det den nya modellen som är mycket bättre

/fjortis_barn

Om du kunde läsa adekvat så skulle du förstått att jag menade att det fanns andra nackdelar med deras mp3er annat än att de var "mainstream". Det var därför jag skrev och...

Permalänk
Avstängd

199$? Fan löjligt billigt

Visa signatur

AMD; [Suck]
Living for :arrow: Quad Core :up:

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snotling
lustigt... även om den är låst till ett abbonemang är ju inte hela världen, måste ju hur som hellst ha ett abbonemang för att kunna använda den..

Om man vill ha ett kontantkort då?

Operatörslåst får den gärna vara, bara det är till den operatör man tänkt använda. Men ifall man är tvungen att teckna ett abbonemang för att köpa den så är det lite bortkastade pengar.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro