Apple presenterar nya Iphone 3G

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Bra anledning att slopa MMS där... Varför slopade de inte SMS också? Mycket dyrare än email, och med begränsningar på längden..

Ja nej ska man marknadsföra en telefon till hunsade europeer är det naturligtvis bra att ha stöd för mms och sånt.. själv är jag lite bitter över att teleguide lades ner. Där hade vi en informationsplattform med potential! interwebs.. pah!

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Ja nej ska man marknadsföra en telefon till hunsade europeer är det naturligtvis bra att ha stöd för mms och sånt.. själv är jag lite bitter över att teleguide lades ner. Där hade vi en informationsplattform med potential! interwebs.. pah!

Oj, vass sarkasm..

När det införs en ny standard (i detta fall email, så det fortfarande är relativt nytt och framförallt begränsat på mobiltelefoner), så slopar man bara inte den gamla/gällande (i detta fall MMS), man inför så klart möjligheten till båda.

Det skickas _hundratusentals_ MMS varje dag i Sverige, så ja, någon måste ju använda det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos
Nej du måste inte jailbrakea mobilen för den funktionen.
Hur många känner du som har en iPhone?

Bra det iallafall!

Inte så många som har just iphone, är nog två just nu.
Men jag vet inte, för min del så känns avsaknaden av filöverföring med BT som en sjukt stor brist. :/ Det är tråkigt att låta en sån grej förstöra, gillar den skarpt i övrigt. Visst det är inte världens grej att det inte finns, men när man sitter där och tänkte skicka lite saker till varandra så är det gött och sjukt smidigt med BT.

Men vafan, får helt enkelt se vad priserna hamnar på, tyvärr så är jag rädd för att det kommer bli jävla ockerabbonemang i stil med 399:-/mån, men den som lever får se!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Oj, vass sarkasm..

När det införs en ny standard (i detta fall email, så det fortfarande är relativt nytt och framförallt begränsat på mobiltelefoner), så slopar man bara inte den gamla/gällande (i detta fall MMS), man inför så klart möjligheten till båda.

..ny? push-mail har varit standard i japanska telefoner sen 2000, mms började komma 2001 svjv. Det var och är helt enkelt en meningslöst internetinkompatibel teknologi som det aldrig fanns något behov för, därav teleguide-jämförelsen.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
..ny? push-mail har varit standard i japanska telefoner sen 2000, mms började komma 2001 svjv. Det var och är helt enkelt en meningslöst internetinkompatibel teknologi som det aldrig fanns något behov för, därav teleguide-jämförelsen.

Ja, ny! Menar du på allvar ett push-mail är utbrett här? Det är ju trevligt att det är vanligt är japan, men vad har det med saken att göra? Det börjar bli vanligare här, dock fortfarande långt, långt ifrån vanligt, därav ny.

Använder du verkligen den japanska marknaden som argument för vår marknad, utan att själv inte inse det absuda i det? Varför inte se vår realitet istället?
Hur vanligt tror du att email i telefonen egentligen är i europa, för att inte nämna push? Och jag pratar naturligtvis mainstream-användarna, inte sweclockers-nördar.

Det är helt otroligt att du inte inser problematiken med att slopa MMS. Som att alla MMS-användare helt plötsligt skulle bestämma sig för att istället skaffa sig exchange-servrar och konfigurera epost i mobilen, bara för att en enda sketen mobil slopar funktionen? Låtter detta rimligt?

Faktum är att betydligt fler människor i europa har möjlighet att ta emot MMS än email på sina telefoner. Men du kanske vill ifrågasätta det?

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Det är helt otroligt att du inte inser problematiken med att slopa MMS. Som att alla MMS-användare helt plötsligt skulle bestämma sig för att istället skaffa sig exchange-servrar och konfigurera epost i mobilen, bara för att en enda sketen mobil slopar funktionen? Låtter detta rimligt?

Faktum är att betydligt fler människor i europa har möjlighet att ta emot MMS än email på sina telefoner. Men du kanske vill ifrågasätta det?

jag vill att du börjar med att visa källa på ditt uttalande ang "hundratusentals MMS per dag" i sverige.
MMS är en väldigt begränsad kommunikationsform som dessutom varit något högt/överprissatt under väldigt lång tid (gäller iofs även sms, men de har åtm dödsenkelhet och universell kompaibilitet mellan alla mobiler bakom sig)

jag kan inte se MMS-avsaknaden som en stor nackdel för en telefon som har mer universella former av kommunikation avsevärt mer tillgängliga.

Allt hänger på priset för abonemanget och vilka begränsningar (i användningsvolym) det kommer ha.
Även jag med senaste mobilräkning på 270:- skille hoppa på ett 399/mån abbonemang på direkten om det verkligen var flatrate (särskilt på datatrafik)

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Donan Fear
Så du tror på fullt allvar att telefonen exklusive abonnemang kommer att kosta totalt max 199 dollar? Och att Telia inte kommer att tvinga på dig ett speciellt iPhone-abonnemang för 400-500kr/mån som egentligen motsvarar deras vanliga 199kr/mån abonnemang? Precis som AT&T inte tvingar folk att teckna abonnemang för minst $60/mån när dom köper iPhone?

Jisses, varför tror du alla operatörer är slåss som djur för att få exklusiva avtal?

nu har du nog misstolkat mig rätt grovt. vad jag menade var att jag inte tror att den bara kommer säljas för 1500 kr + 300 kr/månads abonumang bundet i 24 månader. alltså inte 400 kr i månaden i 24 månader för abonnemang o gratis telefon.

för övrigt så kommer den ju att säljas i Storbritannien för 99 pund om man tecknar 30 punds abonnemang, o gratis vid 45 o 75 pund abonnemang (16 gb vid det senare). observera att det då är obegränsat med datatrafik o wifi, o en hel del sms o samtalsminuter ingår.

för övrigt så har ju tomtom nu erkänt att de redan har ett fullt fungerande tomtom navigation på en iphone, så de kommer nog garanterat me sin mjukvara till iphone.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
jag vill att du börjar med att visa källa på ditt uttalande ang "hundratusentals MMS per dag" i sverige.
MMS är en väldigt begränsad kommunikationsform som dessutom varit något högt/överprissatt under väldigt lång tid (gäller iofs även sms, men de har åtm dödsenkelhet och universell kompaibilitet mellan alla mobiler bakom sig)

T.ex. här;

"Efter helgens rekord i antalet skickade mms i Telias nät förväntar sig operatören ett genombrott för mms under det kommande året. Totalt skickades Telias kunder 1,3 miljoner mms under årets påskhelg."

1,3 miljoner under en helg. Om vi säger att påskhelgen var 3 dagar lång, så ger det oss altså 400.000 mms per dag. Säg då att det skickades fler än dubbelt så många MMS än på en vanlig dag eftersom det var påsk, villket knappast är troligt, men låt gå, så ger det altså minst ~200.000 MMS per dag.

[b]"Hos Tre var ökningen klart större. Där noterade man en uppgång för mms med 150 procent jämfört med fjolåret."[/b]

Ja, det här talar ju uppenbarligen för att intresset för MMS är obefintligt..

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Och jag pratar naturligtvis mainstream-användarna, inte sweclockers-nördar.

Just därför är det så beklämmande när folk här inte ser någon användning alls för en "kameratelefon" utan MMS. Var har jag hamnat, på IDG?[QUOTE]Det är helt otroligt att du inte inser problematiken med att slopa MMS. [/QUOTE]Oh the drama. Jodå jag ser problematiken ur en marknadsmässig synvinkel, men jag skiter i den. nörd och allt det där du vet. Det är Apples problem och uppenbarligen finner man det inte stort nog för att hålla tillbaka lanseringen av deras nya telefon. Vem vet hur det går, de har ju vänt upp och ner på marknader förr.. Själv är jag glad om MMS dör ut så snabbt som möjligt.

Citat:

Som att alla MMS-användare helt plötsligt skulle bestämma sig för att istället skaffa sig exchange-servrar och konfigurera epost i mobilen, bara för att en enda sketen mobil slopar funktionen? Låtter detta rimligt?

.........va?
Det är naturligtvis en tjänst som tillhandahålls av mobiloperatören, och kräver samma nivå av konfiguration som mms gör. Exchange-servrar? Ibland undrar man var du får allt ifrån.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja, vem - åh vem - förknippar pushmail med Exchange...

Jag har Telia refill, och använder GMail för epost. Kan du hänvisa mig till lite information om hur jag får push, och hur mycket det kommer att kosta mig? Skulle inte vara så dumt, faktiskt, även om det för min del är totalt onödigt.

Jag förstår att du vill ha MMS ersatt av email så fort som möjligt, men du har väl verklighetsförankring nog att inse att det inte kommer att hända än på ett tag, och definitivt inte under iPhone 3G's livstid?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

angående kameran, javisst, tycker oxå att den gott kunde vara 5 Mpixel, MEN samtidigt så känns det ju personligen som att det inte finns en ända mobil kamera där ute, som inte får pisk av en 1300-1500 kr riktig digitalkamera. så för personlig del, så är ju inte förlusten så stor

apple kommer ju stödja push till alla utveklare av program o tjänster, om någon nu inte redan nämnt det. varför? bland annat för att inte ha program som rullar i bakgrunden.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Citat:

1,3 miljoner under en helg. Om vi säger att påskhelgen var 3 dagar lång, så ger det oss altså 400.000 mms per dag. Säg då att det skickades fler än dubbelt så många MMS än på en vanlig dag eftersom det var påsk, villket knappast är troligt, men låt gå, så ger det altså minst ~200.000 MMS per dag.

där tror jag att du har ett enormt fel, under påsk/högtider skickas det "tema MMS" med hälsningar till halva adresslistan, särskilt på nät innom vilka tjänsten är gratis
jag ser inget sätt att koppla den användningen av MMS till mängden mobilfoton som skickas, särskilt under en vanlig dag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
där tror jag att du har ett enormt fel, under påsk/högtider skickas det "tema MMS" med hälsningar till halva adresslistan, särskilt på nät innom vilka tjänsten är gratis
jag ser inget sätt att koppla den användningen av MMS till mängden mobilfoton som skickas, särskilt under en vanlig dag.

Det är ju ditt antagande, du får gärna komma med egna siffror och källor. Jag tror verkligen inte att "tema MMS" kan utgöra en så stor skillnad, även fast de naturligtvis spelar in.

Men enligt leverantörerna så stiger användningen, hur du än vrider och vänder på det.

Edit: Enligt http://mindpark.se/tag/sms/ (som använder Svensk telemarknad och Post- och telestyrelsen som källor) så skickades det 42 miljoner MMS under första halvan av 2007. Om vi utgår att det då skickades 84 miljoner under hela året (förmodligen mer, eftersom leverantörerna säger att det ökar), så ger det altså ett snitt på ca 230.000 MMS per dag.

Detta var altså under 2007. Enligt artikeln som jag länkade till tidigare har användandet av MMS hos t.ex. Tre för i år stigit med med 150% jämfört med fjolåret. Detta ger altså ännu större siffror. You do the math.

Men jag kanske ändå har "enormt fel"?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hur ofta är det såna perfekta förhållade att ta bilder i t ex sverige? du kan ju lägga upp bilder där iphone tar bilder där det är mörkare...jämför man med "kameramobiler" så är iphone efter, och om man skulle jämföra med med en annan mobil med autofocus så skulle bilderna bli ännu bättre, det jag försöker säga är att kameror med autofocus tar bättre bilder än de som inte har det och att kameran i iphone är dåligt jämfört med allt annat som finns i den.

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Var är förbättrad SMS, med möjlighet till mallar, vidarbefodring, osv

Har den inte det?
Seriöst?
Det har ju min gamla "ring-telefon" (dvs. en utan några finesser alls) från 2003.

Tro fan att en telefon verkar bra om man bara tar upp det positiva. Men är du säker på att det där inte ingår i nya mjukvaran?

Inte för att det är en ursäkt men man kanske kan använda v.2 isf.

Permalänk
Citat:

Detta ger altså ännu större siffror. You do the math.

hmm ok, erkänner mig överbevisad angående hur slösaktiga mobilanvändare är med sina flatratetjänster.

hur tror du det står sig i jämförelse med möjligheterna till övrig datakommunikation? (hur viktigt är det egentligen?)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

mms har ju enorm fördel mot email i mobil bara pga att folk inte fattar hur dom ska ställa in sina mobiler för att kunna läsa mail i mobilen. Skulle hela den processen förenklas mycket så kan MMS kyssa sin framtid farväl men fram tills dess så är MMS en klar vinnare.

ni epostimobilförespråkare som bjäbbar ligger lätt i lä, tyvärr, har jobbat rätt mkt med just dessa tjänster och det finns många många års utveckling framför oss innan MMS faller ur bilden. Just nu är det ett perfekt komplement på marknaden för folk som helt enkelt inte är så mobilvana och tro mig när jag säger att det rör sig om mycket mycket folk i detta land.

Visa signatur

|i5-3570k osv.. |
|Linn Renew Klimax DS/D|Linn Kisto|2st Linn Majik 6100/D|Aktiva Linn Majik 140|Aktiv Linn Majik 112|Linn UNIK|
|Sony HW-50|Grandview Cyber Tab-Tension 92"|Dune HD Base 3D|

Permalänk
Medlem

pallar inte läsa igenom helaaaa, men var i butik i dag, och kameran är på 3.2 megapixel sa nissen på telenor. synd att de int trycker in 5 megapixel vafan....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av veerpal
pallar inte läsa igenom helaaaa, men var i butik i dag, och kameran är på 3.2 megapixel sa nissen på telenor. synd att de int trycker in 5 megapixel vafan....

Tyvärr bara 2mp kamera i den.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
hur ofta är det såna perfekta förhållade att ta bilder i t ex sverige? du kan ju lägga upp bilder där iphone tar bilder där det är mörkare...jämför man med "kameramobiler" så är iphone efter, och om man skulle jämföra med med en annan mobil med autofocus så skulle bilderna bli ännu bättre, det jag försöker säga är att kameror med autofocus tar bättre bilder än de som inte har det och att kameran i iphone är dåligt jämfört med allt annat som finns i den.

iPhone är ingen kameramobil. Man köper inte iPhone för kamerans skull. End of discussion.

Ang MMS:
Jag vet inte hur det är i andra länder, men MMS kanske bara är populärt i ett fåtal länder så det var inget som Apple prioriterade. I vilket fall som helst går det att fixa. Om dem som klagar på att det inte finns MMS väljer att inte köpa iPhone p.g.a det (trots att man kan fixa det) så är man i min mening, bäng i hela huvve!

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är ju ditt antagande, du får gärna komma med egna siffror och källor. Jag tror verkligen inte att "tema MMS" kan utgöra en så stor skillnad, även fast de naturligtvis spelar in.

Men enligt leverantörerna så stiger användningen, hur du än vrider och vänder på det.

Edit: Enligt http://mindpark.se/tag/sms/ (som använder Svensk telemarknad och Post- och telestyrelsen som källor) så skickades det 42 miljoner MMS under första halvan av 2007. Om vi utgår att det då skickades 84 miljoner under hela året (förmodligen mer, eftersom leverantörerna säger att det ökar), så ger det altså ett snitt på ca 230.000 MMS per dag.

Detta var altså under 2007. Enligt artikeln som jag länkade till tidigare har användandet av MMS hos t.ex. Tre för i år stigit med med 150% jämfört med fjolåret. Detta ger altså ännu större siffror. You do the math.

Provade skriva Iphone MMS i fältet uppe i Opera, där till höger där det står Google, och efter ca 2 minuters klickande snubblade jag över detta: SwirlyMMS, som alltså fixar MMS till iPhone. Synd Apple inte lagt in det själva men det är då numera inte ett argument att inte köpa telefonen.

OK herr Svensson kanske inte vill lägga in sånt, men tycker inte att mod-/hack-nördarna här på SweClockers ska gnälla över att få pilla lite själva för att få sina telefoner perfekta.

Dessutom, som nån redan påpekade, var abonnemanget i Storbritannien visserligen dyrt och skulle landa på nästan 7500 när både månadskostnader och själva telefonen var betalda, men prova köp ett abonnemang från Telia eller annan operatör i Sverige med 75 gratis minuter (och en drös gratis sms var det väl också?) plus oändlig datatrafik. Tror oändlig data kostar 199kr/månaden hos Telia så bara där har vi nästan 3600kr på 18 månader. Blir det alltså samma pris hos Telia med den tilläggstjänsten, och att man sedan kan välja bort den så blir det bara 3900kr kvar för 18 månader, minus en kostnad för telefonen på 1300 vilket ger oss en månadskostnad på 144kr/månad. Då med 75 fria minuter.

Skulle man kunna köpa den telefonen under en sån tid till ett sånt pris skulle jag inte fundera en sekund (utan fri datatrafik då). Kan tänka mig sträcka mig till 199kr/månaden i 18 månader för Telia Vänner (man ringer gratis till Telia och Halebop) och en engångskostnad på 1300kr. Det är fan telefonen värd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos
iPhone är ingen kameramobil. Man köper inte iPhone för kamerans skull. End of discussion.

´

Bra argument
Att iphones kamera är kass jämfört med vanliga andra mobiler (inga kameramobiler det heller) då? (jag har ingen superkoll på iPhonens kamera men det finns hyffsade kameror på mobiler som inte är kameramobiler, eller är definitionen på en kameramobil att den har bra kamera? Bekvämt isåfall tjae den här telefonen är dålig att ringa med, men det är ju ingen ringtelefon ).

Samma argument kan man ju säga om det mesta. Man köper inte en iPhone för att SMSandets skull, man köper inte en iPhone för att kunna kopiera och klistra.

Nej antagligen inte, men man köper väl en smartphone för att den ska vara kompetent på allt? (rent generellt då, sen är det ju individuellt vad som prioriteras). Ingen telefon är dock perfekt och det är väl bara inse bristerna istället för att låtsas om att apples produkt ändå är det bästa tänkbara, i alla fall om man ser till världsfreden, den globala uppvärmningen och alla världens barn!

Inte prioriterat MMS?
Hoppas nästan att det är för att man inte vill få för många funktioner så att det blir rörigt (vilket i och för sig är skrattretande på en smartphone).
Det kan inte röra sig om många timmar för att implementera MMS, att det är en prioriteringsfråga i form av resurser/tid/kunskap/villja vill jag inte tro (för apples skull).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lidodido
Provade skriva Iphone MMS i fältet uppe i Opera, där till höger där det står Google, och efter ca 2 minuters klickande snubblade jag över detta: SwirlyMMS, som alltså fixar MMS till iPhone. Synd Apple inte lagt in det själva men det är då numera inte ett argument att inte köpa telefonen.

Prova programmet och återkom sedan. Det fungerar för "nödfall", men är långt ifrån färdigt eller smidigt att använda. Det bryter förmodligen mot Apples SDK-regler, och kommer således heller inte att finnas i appstore, utan kommer att kräva en "hackad" iPhone, villket kan ge problem med garanti, osv...

Det vore ju suveränt som swirly blev ett fullgott MMS-program, och man kan ju bara hoppas.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Snacka om löjlig diskussion, dissa 2000talets mest revolutionerande telefon för att den inte kan skicka ett mms. Btw, mms är en teknik som floppat, det används inte alls så mycket som det skulle göra. En hel del människor har fått lämna bland annat ericsson för att tekniken inte blev så utbredd som de ville.

mms är ett email i viss mall. Vem behöver det. Nästan alla som kör en iPhone använder däremot mail på sin telefon. 94%.
Men framförallt, ni dissar det ni inte vet. För ni vet faktiskt inte om MMS kommer i iPhone 2 eller inte. Det är många funktioner de inte demat officiellt ännu.

Hela 98% surfar också på sin iphone. Det är klart bättre än tex hur många som surfar på sin SE p1 eller liknande telefon. Tänk positivt istället för att klaga på smågrejer. Klagar ni likadant när Sony Ericsson släpper en ny telefon, de brukar sakna en hel del saker, men det kanske ni inte märker.

Permalänk
Medlem

Tufft användarsnitt, men telefonen saknar för många funktioner jag vill ha i en mobil idag.

Och även om den hade alla funktionerna så tycker jag ändån den är för stor. Tunn visst, men också väldigt bred.

Permalänk
Medlem
Citat:

Prova programmet och återkom sedan. Det fungerar för "nödfall", men är långt ifrån färdigt eller smidigt att använda. Det bryter förmodligen mot Apples SDK-regler, och kommer således heller inte att finnas i appstore, utan kommer att kräva en "hackad" iPhone, villket kan ge problem med garanti, osv...

Det vore ju suveränt som swirly blev ett fullgott MMS-program, och man kan ju bara hoppas.

Såg då många positivita kommentarer om programmet, och konfigurerar man bara till så verkar det funka smidigt. Olika konfigurationsinställningar finns också upplagda på sidan, som användare själva testat och fått att funka med olika operatörer. Kanske kräver hackad lur nu men nu när dom får inbyggt stöd för tredjepartsapplikationer skulle jag tro det blir lättare att få in programmet, än om det kanske kräver lite pill.

Skulle nog tro en så eftertraktad funktion i slutändan kommer funka bra på en så populär telefon, men som tur är har jag skickat så få MMS genom åren det funnits pga. det höga priset att det gör inget för mig. Det störande är väl när man inte kan ta emot. Har ju ändå kanske fått 2 mms det senaste året och det vore ju hemskt om man skulle måsta missa dom.

Permalänk
Medlem

Intressant läsning, med tanke på all mediahysteri man annars ser angående Apple.
http://www.informationweek.com/blog/main/archives/2008/06/fiv...

Nu så har ju andra telefoner fel också, men vill bara påpeka att iPhone är inte på något sett perfekt.

Permalänk
Medlem

alltså att skriva upp sig på ett 2 års abonnemang för en telefon är nog det dummaste man kan göra. Innan abonnemangstiden är ute har det dykt upp telefoner som är 10x bättre. 2 år i teknikvärlden är en jävla evighet

Och omg

"Still no stereo Bluetooth, still no MMS"

LOL! hejsan stenålderstelefon

Jag fattar inte hur någon kan betala pengar får iphone när den inte har hälften av de saker som en vanlig skitmobil har.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spawnbadboy
alltså att skriva upp sig på ett 2 års abonnemang för en telefon är nog det dummaste man kan göra. Innan abonnemangstiden är ute har det dykt upp telefoner som är 10x bättre. 2 år i teknikvärlden är en jävla evighet

Eh, jag känner flera personer som fortfarande använder gamla mobiler som Nokia 3510 och de är 6+ år gamla nu. Många vill bara ha något att prata i och skicka SMS då och då.

Skulle inte ha några som helst problem med att skriva upp mig på ett 2 års abonnemang om det var en mobil som jag verkligen ville ha. Fast som det är nu så finns det ingen mobil jag verkligen vill ha. Nokia N82 är nära, men för stor, för ful och för dålig batteritid. Men ge mig en mindre N82 med 30+% bättre batteritid så skriver jag gladligen på ett abonnemang på 2 år.

Däremot så vill jag ha låg månadskostnad. Betalar gärna extra för telefonen så jag inte behöver betala mer än en hundralapp i månaden.

Permalänk
Medlem

Såg på presentationen igår som Jobbs höll. Och som jag har förstått det så måste man ha en MAC och registrera sig för ett speciellt utvecklingspaket för att göra program. Annars kan man bara emulera på sin dator. Har jag förstått det korrekt?