Hur kan detta stämma? 3dmark06: 12000+ med "superburk"

Permalänk
Medlem

Hur kan detta stämma? 3dmark06: 12000+ med "superburk"

Satte in 4gb mer minne och körde sen 3dmark06 och fick 12000 (cirka) med default inställningar. När jag bara hade 4gb totalt fick jag runt 14 tusen vilket också verkade lite.

Någon som vet varför jag får så låga pts?
Börjar fundera på om programmet ens märker att man har dubbla grafikkort?

Min burk står i signaturen (fast nu har jag 8gb istället för 4)

Tack på förhand

Visa signatur

(Kommande bygge) Antec P182 | Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 @ 3.06GHz | 6 GB Corsair DDR3 1333Mhz | Gigabyte GTX560 SOC 1GB | 1x 500 GB Seagate Barracuda + 1TB Western Digital extern HDD | Corsair HX620W | Windows 7 Ultimate |

Permalänk
Medlem

att öka sitt minne från 4gb till 8gb kommer knappast märkas alls i spel. Så länge man har vad spelet kräver så duger det.

En anledning, bara en gissning dock, kan vara att du kör xp64 där drivrutinerna inte är dom bästa. Du kommer antagligen få bättre prestanda med xp32 fast du inte kan använda allt ram.

Permalänk
Medlem

Kommer hålla på med videoredigering och eventuellt också 3d program. Har läst och hört att det ska vara bra med så mycket minne som möjligt när man håller på med det.

Hmm, ok skumt. Är förmodligen det då.

Tack för svaret!

Visa signatur

(Kommande bygge) Antec P182 | Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 @ 3.06GHz | 6 GB Corsair DDR3 1333Mhz | Gigabyte GTX560 SOC 1GB | 1x 500 GB Seagate Barracuda + 1TB Western Digital extern HDD | Corsair HX620W | Windows 7 Ultimate |

Permalänk
Medlem

Mer minne innebär väl lägre hastighet, iom att du bara har två minneskanaler? Det kan ju vara en bidragande faktor. Själv fick jag väl runt 14,5k poäng med dator i sign (om jag minns rätt). Är väl ungefär lika bra som din med gissar jag. Kör vista home premium 64-bit.