GTA IV- Officiella tråden [Länkar, tips & trix, hjälp och problemlösning]

Permalänk
Medlem

Aja jag har löst problemet (hoppas jag) .. ska få byta mot pappas 8800GTS 640MB .. eftersom dom inte spelar.. så tar han mitt 7900GTO .. med en 500kr imellan.. tycker jag lät som en fair trade

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Happy dude here

Hämtat farsans 8800GTS 640mb nu

Gjorde susen!

Flyter på bra i 1280x1024, Rendering HIGH, Textures Medium

*happy*

Edit: nu måste jag börja slå in julklappar

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Happy dude here

Hämtat farsans 8800GTS 640mb nu

Gjorde susen!

Flyter på bra i 1280x1024, Rendering HIGH, Textures Medium

*happy*

Edit: nu måste jag börja slå in julklappar

köpte en amd 6000+ med modekort förra året. Det var nåt fel, förmodligen mjukvarurelaterat. Allt laggade och fick 1000 poäng cpu test i 3dmark06 med den processorn.

På den tiden kunde jag ingenting alls om datorer, jag sålde modekort och processor för en billig peng och köpte en e2140 ist.

Har ångrat det många gånger, kan ha varit jätteenkelt fel. Ist la jag ner tusenlappar i nya grejjer.

Att du nu säger att du kan köra High och Medium settings med din gör bara att jag mår mer dåligt

Min dator klarar 15 fps på 800x600 med allting så lågt det går.

och då har jag ett 4870..

SURT

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mjaa
köpte en amd 6000+ med modekort förra året. Det var nåt fel, förmodligen mjukvarurelaterat. Allt laggade och fick 1000 poäng cpu test i 3dmark06 med den processorn.

På den tiden kunde jag ingenting alls om datorer, jag sålde modekort och processor för en billig peng och köpte en e2140 ist.

Har ångrat det många gånger, kan ha varit jätteenkelt fel. Ist la jag ner tusenlappar i nya grejjer.

Att du nu säger att du kan köra High och Medium settings med din gör bara att jag mår mer dåligt

Min dator klarar 15 fps på 800x600 med allting så lågt det går.

och då har jag ett 4870..

SURT

Fast nog är din E2140 i 3.07GHz snabbare än en 6000+, även en klockad sådan också. Men nån vidare stor uppdatering är det ju inte..

Är det inte snarare så att ATI fortfarande funkar sämre än Nvidia i GTA 4 ? 15 fps är dock riktigt galet, någonting måste vara fel.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

va jag läst och hört så är ati bättre än nivida för gta 4

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 2,4ghz | OCC Nvidia sli ddr2 PC6400 2048MB | PowerColor HD4870X2 2048MB | 1000W Newton | 2x320GB 1x500gb 1x30gb SSD|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robinkkk
va jag läst och hört så är ati bättre än nivida för gta 4

Ok! då hade jag för mig fel helt enkelt

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks
Ok! då hade jag för mig fel helt enkelt

Njae, Nvidia är bättre i GTA IV väl? Enligt vad jag sett verkar det så

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk
Medlem

patch

Har det kommit någon patch som löser prestandaprobsen än?

Visa signatur

P182 | Asus Z170-A | i7 6700k | R9 290X | 2x8GB Corsair 2400MHz Cl14 | Intel 750 400MB | TBs of diskstorage

Permalänk
Medlem

nej.. lär väl inte komma heller en direkt.

Permalänk
Medlem

En fråga.. är det nån som har problem att ibland inte kommer in i spelet?

Förtexten kommer.. sen kommer R logon och GTA 4 logon.. sen blir skärmen svart och kommer inte in i menyn..

Detta är dock inte hela tiden.. funkar ibland..

Sen när jag ska joina spel ibland så stannar den på loading så jag måste stänga av spelet ;O

Kanske behöver ominstallera spelet? eller vad kan det bero på

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
En fråga.. är det nån som har problem att ibland inte kommer in i spelet?

Förtexten kommer.. sen kommer R logon och GTA 4 logon.. sen blir skärmen svart och kommer inte in i menyn..

Detta är dock inte hela tiden.. funkar ibland..

Sen när jag ska joina spel ibland så stannar den på loading så jag måste stänga av spelet ;O

Kanske behöver ominstallera spelet? eller vad kan det bero på

har samma problem jag också av någon andledning....

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk

Nja inte att det inte kommer igång bara det att skärmen blir svart 5-30sec

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aleexus

snip...

Här får du ingen hjälp med piratversioner. Dessutom har Rockstar varit ganska duktiga att sabotera för alla nerladdare, så du får allt klara dig själv.

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
En fråga.. är det nån som har problem att ibland inte kommer in i spelet?

Förtexten kommer.. sen kommer R logon och GTA 4 logon.. sen blir skärmen svart och kommer inte in i menyn..

Detta är dock inte hela tiden.. funkar ibland..

Sen när jag ska joina spel ibland så stannar den på loading så jag måste stänga av spelet ;O

Kanske behöver ominstallera spelet? eller vad kan det bero på

Har jag med råkat ut för, även att spelet kraschar efter det har laddat deathmatch, kommer upp en ruta med "gta4 har slutat fungera blablabla". Störande...Även råkat ut för att jag blir utkastad pga att min dator är för långsam, oxå lite skumt...
Annars kul att köra multiplayer gta4

Permalänk
Medlem

Vart kan man se vilken version av GTAIV är (pc), Jag har patchat spelet men vet inte om det fungerat... ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nOOb91
har samma problem jag också av någon andledning....

Har börjat fundera om det har något med MSN att göra iom Live som används i spelet.. min kusin säger iaf att GTA4 börjar fetlagga direkt nån på MSN skriver ;O

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Har börjat fundera om det har något med MSN att göra iom Live som används i spelet.. min kusin säger iaf att GTA4 börjar fetlagga direkt nån på MSN skriver ;O

Skcikar säkert en massa skräpdata över internet. går iaf inte spela med nerdladdning i bakgrunden hackar en del.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det finns någon patch eller något program som tvingar GTA IV att använda sli/crossfire kort?

Anledningen är att jag har ett HD4870 X2 2048MB och kan ändas utnyttja 1024MB alltså halva grafikkortet och det hackar på medium :S.....

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 2,4ghz | OCC Nvidia sli ddr2 PC6400 2048MB | PowerColor HD4870X2 2048MB | 1000W Newton | 2x320GB 1x500gb 1x30gb SSD|

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om ni har sett det men det verkar komma en expansion... The Lost and the Damned. Som tydligen ska ge oss en annan syn på staden. Verkar smått intressant, såg en liten notis om det i senaste Game Reactor.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ficklampa
Jag vet inte om ni har sett det men det verkar komma en expansion... The Lost and the Damned. Som tydligen ska ge oss en annan syn på staden. Verkar smått intressant, såg en liten notis om det i senaste Game Reactor.

du har inte möjligtvis något release datum?

låter för bra för att va sant

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 2,4ghz | OCC Nvidia sli ddr2 PC6400 2048MB | PowerColor HD4870X2 2048MB | 1000W Newton | 2x320GB 1x500gb 1x30gb SSD|

Permalänk
Avstängd

Någon som vet hur man hittar sin egen radio kanal ? har satt musiken i user music och vart man ska sätta save games ?

Visa signatur

AMD Athlon 64 x2 6400+ | Gigabyte GeForce 9600GT Dual-DVI 512MB | Asus M2N-SLI | Corsair XMS2 Xtreme DDR2 PC6400/800MHz CL5 1GB 2x | Corsair 550w | Zalman CNPS9700 NT | antec p182b + 5 nexusfläktar| hårddiskar 750 + 140 + 10 (interna) 500 + 500 + 400 (externa)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joelhoglund
Någon som vet hur man hittar sin egen radio kanal ? har satt musiken i user music och vart man ska sätta save games ?

Independence FM...

Visa signatur

| Antec Three Hundred | Intel Q9550 @3.2Ghz | Asus P5Q PRO | Asus HD4850 + Accelero S1 Rev2 | Samsung Spinpoint 500gb | Corsair XMS2 4gb | LG Flatron M228WD | Corsair HX620 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robinkkk
du har inte möjligtvis något release datum?

låter för bra för att va sant

Det står bara "i februari...."

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Tjo...
Är cirka 23,5% in i spelet (enligt stats) och efter att jag hade gjort något random uppdrag fick jag

ett sms från "Unknown" som ville möta mig vid nån resturang vid kusten eller nåt sånt. Jag går dit, väntaar - ingen kommer. Sticker till Dwayne för att kirra ett nytt uppdrag men när jag står på den gula pilen händer inget - samma sak inträffar med alla andra uppdragsgivare som jag kan få tag i atm.

Dold text

Vad fan ska man göra? Är helt jävla fast.

Permalänk
Medlem

Har du startat om spelet?

är du på rätt restaurang då? Det ska finnas en gul pil precis utanför poop deck.

Dold text
Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

T-Unit, Angående ditt problem att styra helikopter på sista uppdraget så använd "wasd" och numpaden och styr med.
Är som sagt helt omöjligt att styra med musen och wasd!
Lycka till!

Visa signatur

[Stationär dator] - [ Antec Plus 1080 ] [ Antec 430w ] [GA-EX38-DS4] [ Intel E8400 @ 3,60Ghz ] [ Sapphire HD 4850 ] [2x2 GB Ram 800 Mhz] [ Seagate 500gb ] [ Western Digital 160gb ] - [HTPC] - [MSI K8n -neo4-F] [x-silence 300w] [AMD 64 3700+] [Sapphire x1950 pro] [500gb HD] - [Bärbar] - [ASUS A6RP] [Server] - [MSI KT3V] [AMD Athlon XP 2400+] [Radeon 9550] [500 GB s-ATA]

Permalänk
Medlem

Ficklampa: Fixade sig, googlade lite. Vad jag erfarit så fixar det sig genom att man

går och bowlar med kusinen sin

Dold text

, sedan gör man uppdraget och så rullare´ på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robsn
Ficklampa: Fixade sig, googlade lite. Vad jag erfarit så fixar det sig genom att man

går och bowlar med kusinen sin

Dold text

, sedan gör man uppdraget och så rullare´ på.

Ah, cool....

Har dock märkt att bowlinghallen inte alltid fungerar när man är på dejt och ska bowla. :/

Tur att det finns fler!

Ser fram emot expansionen, den verkar nice.. Tydligen ska den handla mer om motorcykelgänget The Lost...

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Har stött på ett nytt problem, hittar inga uppdragsgivare och får inga uppdrag av uppdragsgivare i telefonboken. Vad ska jag göra?:> Prövat ringa alla i telefonboken, blir bara värdelöst. Gått 26,92% i spelet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robsn
Har stött på ett nytt problem, hittar inga uppdragsgivare och får inga uppdrag av uppdragsgivare i telefonboken. Vad ska jag göra?:> Prövat ringa alla i telefonboken, blir bara värdelöst. Gått 26,92% i spelet.

Har du gjort

assassin

Dold text

-uppdragen? Åk runt lite i stan, ibland ser man en blå gubbe på kartan, snacka med personen så får du ett litet sido-mission. Rätt skoj ibland!

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller