GTA IV- Officiella tråden [Länkar, tips & trix, hjälp och problemlösning]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ettis
Nån som vet hur f** man sätter på Anti aliasing? Har letat på nätet i flera dagar och bara hittat folk som säger att det inte går...

Stör mig så totalt på det.

Svaret finner du i din egen text. ^^

Permalänk

Redigerat av Aqualize: Spoiler (fråga) om sista uppdraget...

Är på sista uppdraget där Little Jacob kommer med helikoptern..klarar inte det! Blir alltid nedskjuten! Gör jag nåt fel? Hjälp!

Allså..då när jag händer utanför helikoptern o ska klättra upp så blir jag nedskjuten..argh

Har säkert spelat 10 gånger nu

Dold text
Permalänk
Medlem

Klättra upp genom att trycka på space (mellanslag) snabbt många gånger?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-Unit
Klättra upp genom att trycka på space (mellanslag) snabbt många gånger?

Jo..men så fort jag hänger där i helikoptern så kommer där en raket

Dold text

Säkert en bugg

Permalänk
Avstängd

Någon som vet om det går att koppla in en Ratt till spelet? Gillar GTA mest för bilkörningen.

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Medlem

vill inte se vadfan ni skriver nu men sluta spoila

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk

Ställde min Hummer på högkant.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NickePicke
Ställde min Hummer på högkant.

http://i287.photobucket.com/albums/ll139/NickePicke93/gtaivhu...

kan du klättra på den också?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

NU har jag formaterat datorn och gjort en fräsch install..

Nu flyter faktiskt GTA 4 med dator i sign + 6000+ .. på 800x600 .. Lägsta på det mesta..

KÖpte faktiskt ett nätagg idag för att mata 9800GTX+ ..

Men vart FAN inte nöjd.. WOW .. jag kunde köra 1024 och MEDIUM .. och ändå smålaggar det..

Inte värt 3k för den lilla skillnaden tbh..

Så imorgon blir det retur på Grafikkort och Nätaggregat.. Proccessorn behåller jag 6000+.. Lär ju inte släppas några fler proccessorer till AM2 ändå så.. är väl AM2+ nu som gäller.

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

hej! Behöver hjälp med save filerna. Var tvungen att omformatera datorn då jag fick ett jobbigt virus.
Sparade save filerna på en usb sticka, lägger in dom i local/rockstargames/gta Iv osv.... när jag försöker loada filerna så står det ; load fail, check your hard drive and try again :S jag vill verkligen få till det här, hade kört ca 40-45 % och är inte sugen på att börja om på nytt!

mvh

Visa signatur

Antec 300 E8400@4ghz
hd4850 + Ac s1 rev2 gigabyte p45 xms2 6gb pc6400 2x250 sata Corsair 550w win7 x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
NU har jag formaterat datorn och gjort en fräsch install..

Nu flyter faktiskt GTA 4 med dator i sign + 6000+ .. på 800x600 .. Lägsta på det mesta..

KÖpte faktiskt ett nätagg idag för att mata 9800GTX+ ..

Men vart FAN inte nöjd.. WOW .. jag kunde köra 1024 och MEDIUM .. och ändå smålaggar det..

Inte värt 3k för den lilla skillnaden tbh..

Så imorgon blir det retur på Grafikkort och Nätaggregat.. Proccessorn behåller jag 6000+.. Lär ju inte släppas några fler proccessorer till AM2 ändå så.. är väl AM2+ nu som gäller.

AM2+ och AM3 processorer kommer att kunnas användas på AM2 så plattformen kommer att vara uppgraderingsbar ett bra tag, med nya processorer.

Testa högre upplösning och lägre grafik/veiwdistance. Ungefär 1280*1024 @ medium renderer, low textures, 1 veiwdistance, 20 detail distance, 1 shadow density. Och testa igen! Samtliga GTA-spel's grafik avgörs inte av reglage utan upplösningen, Högst grafik i 1024*768 är inte i närheten lika snyggt som lägsta grafiken i 1600*1200, eller ännu värre, 2048*1536. Asbra grafik där! Med allt ställt till absolut lägsta.

Köpte du ett 9800 GTX+? hah, skyll dig själv!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
AM2+ och AM3 processorer kommer att kunnas användas på AM2 så plattformen kommer att vara uppgraderingsbar ett bra tag, med nya processorer.

Testa högre upplösning och lägre grafik/veiwdistance. Ungefär 1280*1024 @ medium renderer, low textures, 1 veiwdistance, 20 detail distance, 1 shadow density. Och testa igen! Samtliga GTA-spel's grafik avgörs inte av reglage utan upplösningen, Högst grafik i 1024*768 är inte i närheten lika snyggt som lägsta grafiken i 1600*1200, eller ännu värre, 2048*1536. Asbra grafik där! Med allt ställt till absolut lägsta.

Köpte du ett 9800 GTX+? hah, skyll dig själv!

1. Nej, det beror helt på om moderkortets tillverkar fixar stöd i bios.. Har faktiskt kollat och det finns faktiskt stöd till 1 Phenom Proccessor.. MEN .. Den Phenom proccessorn går inte köpa.. iaf inte i sverige Och jag har ett 3år gammalt moderkort så lär inte komma mer stöd heller.

2. Nej, jag är missnöjd.. Skillnaden är inte nog bra för att motivera 2,6k (Graffa + nätagg)

3. Haha skyll mig själv? Ok? ..

Till skillnad från dig kanske så lägger jag inte 6k på ett grafikkort t.ex GTX280 som på ett halvår är värt 1000kr ..

Minns bara på ett lan när en kille skröt som fan när han lagt 6k på ett Geforce 3 Ti500 .. blev värt några hundringar när Geforce 4 kom.

Köpte mitt 7900GTO för 2195 eller något.. ett riktigt kap var det

För prestandan mellan t.ex GTX260 och GTX280 är inte stor.. inte stor nog för att motivera dom 3000kr extra iallafall.

9800GTX+ presterar bättre än ett 9800GTX ... för 1995:- köpte jag det..

Och mellan 9800GTX och GTX260 så skiljde det kanske 1-5fps .. och kostade 700kr mer..

Tror 9800GTX är det mest prisvärda kortet idag.. Problemet är väl kanske att mitt 7900GTO inte är så jäkla gammalt ännu så man kanske inte får ha för höga förväntningar.

Bara avvakta mer och spela GTA4 på låga inställningar..

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joggaa
hej! Behöver hjälp med save filerna. Var tvungen att omformatera datorn då jag fick ett jobbigt virus.
Sparade save filerna på en usb sticka, lägger in dom i local/rockstargames/gta Iv osv.... när jag försöker loada filerna så står det ; load fail, check your hard drive and try again :S jag vill verkligen få till det här, hade kört ca 40-45 % och är inte sugen på att börja om på nytt!

mvh

Testa starta spelet och tabba ner för att sedan lägga till de i mappen och sedan statarta om spelet.. Funkade för mig på SA.

Någon mer än jag som tycker att ibland när man sladdar in i stolpar mm så kan man sladda in i hur mycket som hälst utan att ens få en buckla?
Sen om man tex leker på flygplatsen varför är Snuten fortfarande så passiv och bara kör samma slingor frma och tillbaka. kör man i stan hängder de ju på lite bättre men de är fortfarande för dåliga. man kör ju ifrån de med randome bil.

Använd för fan [spoiler] Tagen när ni ska spoila!

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
text

Jag lägger inte ut en massa onödiga pengar på det senaste! Jag har alltid legat en generation efter :). Jag gav bort mitt 7950GT som hade tjänstgjort tillräckligt länge, och gjorde ett klipp på ett 8800GT, precis i början av sommaren då "8800GT" var gammalt.

Men 9800GTX+ ät ett 9800GTX som är ett 8800GTS nya versionen fast nedkrympt i stort sett, hela nvidia 9*** serien är bara en namnserie. Jag hade lagt pengarna på ett 4850 som kostar lika mycket eller mindre och presterar bättre.

Menmen, hög upplösning, låg grafik, det är så det ska spelas ;).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Jag lägger inte ut en massa onödiga pengar på det senaste! Jag har alltid legat en generation efter :). Jag gav bort mitt 7950GT som hade tjänstgjort tillräckligt länge, och gjorde ett klipp på ett 8800GT, precis i början av sommaren då "8800GT" var gammalt.

Men 9800GTX+ ät ett 9800GTX som är ett 8800GTS nya versionen fast nedkrympt i stort sett, hela nvidia 9*** serien är bara en namnserie. Jag hade lagt pengarna på ett 4850 som kostar lika mycket eller mindre och presterar bättre.

Menmen, hög upplösning, låg grafik, det är så det ska spelas ;).

Ok men i tester jag kollat så låg 9800GTX oftast före 4850.. ;O eller ibland.. typ 50/50 spel dom vinner.

+ en polare har ett 4850 och han har några gånger fått "Grafikdrivrutinen har slutat att fungera" .. med senaste drivers.. I sin nya dator med 4850.

Har alltid haft Nvidia

Btw. köp inte Xilence nätagg.. Jag har ett 500W och det pallade inte ens att driva ett 9800GTX

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

dom som spoilar slutet för gta borde fan bli bannade från forumet. Jag har inte klarat spelet ännu, men ändå vet jag vem som dör nära slutet, vem man ska döda, och vad sista uppdraget är. Bara för att jag tycker spelet är så kul så jag måste hänga i denna tråden, vilket jag ångrar att jag gjorde nu

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Hedersmedlem

*Uppiffad med spoilertag och ett inlägg borttaget*

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Testa starta spelet och tabba ner för att sedan lägga till de i mappen och sedan statarta om spelet.. Funkade för mig på SA.

Någon mer än jag som tycker att ibland när man sladdar in i stolpar mm så kan man sladda in i hur mycket som hälst utan att ens få en buckla?
Sen om man tex leker på flygplatsen varför är Snuten fortfarande så passiv och bara kör samma slingor frma och tillbaka. kör man i stan hängder de ju på lite bättre men de är fortfarande för dåliga. man kör ju ifrån de med randome bil.

Använd för fan [spoiler] Tagen när ni ska spoila!

gjorde som du sa, fick inte till det, står exakt lika. Kan det bero på att jag hade xp innan och nu vista ? Men det ska väll inte spela någon roll. Inget annat man kan prova?

Visa signatur

Antec 300 E8400@4ghz
hd4850 + Ac s1 rev2 gigabyte p45 xms2 6gb pc6400 2x250 sata Corsair 550w win7 x64

Permalänk
Avstängd

Någon som vet hur man får bort missing textures?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av able
Någon som vet hur man får bort missing textures?

Uppdatera drivers http://www.nzone.com/object/nzone_gtaiv_downloads.html

f.ö skaffat Live nu till 360 o lirat GTa4 .. Onlnie.. satan vad kul Cops and crooks var :D..

Ska bara försöka tweaka till så man kan lira på pc okcså

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Avstängd

har dem senaste redan

Permalänk
Medlem

Skulle testa på PC nu .. men får bara "You have been kicked since your computer is running to slowly" :S

Kewken :S .. Får försöka optimera skiten om det går

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NASENBLUTEN

Jo..men så fort jag hänger där i helikoptern så kommer där en raket

Dold text

Säkert en bugg

Jag har problem när man väl har kommit in i helikoptern, går ju fan inte att styra skiten, skitsvårt att hålla den stadigt med tangentbord+mus, någon som har nåt förslag? Sen undrar jag när Kate blev skjuten hade det gått anorlunda om man inte hade dödat Dimitri?

Dold text

Mvh. Mathias

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-PWR

Jag har problem när man väl har kommit in i helikoptern, går ju fan inte att styra skiten, skitsvårt att hålla den stadigt med tangentbord+mus, någon som har nåt förslag? Sen undrar jag när Kate blev skjuten hade det gått anorlunda om man inte hade dödat Dimitri?

Dold text

Mvh. Mathias

Styr tillbaks den rätta kameravinkel med musen när du är i helikoptern genom att hålla inne höger musknapp.

Ne, Roman dör istället.

Dold text
Permalänk
Medlem

Nån som tror det kommer en ny patch som gör det mindre krävande? .. Annars får jag sälja spelet.. ;/ .. palalr inte uppgradera för 3k för att kunna köra det laggigt i 1024..

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Funkar helt bra för mig med en X2 6000+ @3.3GHz (3.1GHz 89W versionen) 4Gb RAM och ett 8800GT @ 750/2200. FPSen ligger på runt 25-35 med inställningarna Medium på Texture High på Rendering och allt annat 50, 1680x1050 60Hz

Edit: den är ju 3.1 original inte 3.2...

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GustavRonne
Funkar helt bra för mig med en X2 6000+ @3.3GHz (3.1GHz 89W versionen) 4Gb RAM och ett 8800GT @ 750/2200. FPSen ligger på runt 25-35 med inställningarna Medium på Texture High på Rendering och allt annat 50, 1680x1050 60Hz

Edit: den är ju 3.1 original inte 3.2...

menade såklart 3.1

provat klocka till 3.3

men har bara ett 7900GTO

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
menade såklart 3.1

provat klocka till 3.3

men har bara ett 7900GTO

Jo det är sant
Men det verkar som det är helt random typ om det ska flyta bra eller inte :S

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
NU har jag formaterat datorn och gjort en fräsch install..

Nu flyter faktiskt GTA 4 med dator i sign + 6000+ .. på 800x600 .. Lägsta på det mesta..

KÖpte faktiskt ett nätagg idag för att mata 9800GTX+ ..

Men vart FAN inte nöjd.. WOW .. jag kunde köra 1024 och MEDIUM .. och ändå smålaggar det..

Inte värt 3k för den lilla skillnaden tbh..

Så imorgon blir det retur på Grafikkort och Nätaggregat.. Proccessorn behåller jag 6000+.. Lär ju inte släppas några fler proccessorer till AM2 ändå så.. är väl AM2+ nu som gäller.

Låter väldigt konstigt att du har såna problem med ett grafikkort som är bättre än mig. Jag kan spela spelbart i 1680x1050 utan problem, och allt som är bättre på min dator är att jag har en c2d e8400 istället för 6000+.... Dags för dig att gå över till Intel kanske

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Det är processorn som flaskhalsar. GTA 4 krävr sjukt mycket processorkraft av nån konstig anledning. Quad core är i stort sett ett måste.

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]