World of Warcraft-tråden del 5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Haha, jag var med om nåt liknande; Jag hade precis börjat levla min DK vid startstället och började gruppa med en annan DK. Det visade sig snart att han hade köpt sitt konto och inte hade någon tidigare erfaranhet av spelet. När vi båda dingat 58 sa jag att nu fortsätter vi i Outlands, men då tyckte han att vi istället skulle dra direkt till Northrend eftersom DK:s är "much more powerful".

Han hade rätt, DK for the win

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av imba
Han hade rätt, DK for the win

Att hoppa över Outlands är väl lite väl optimistiskt.
Man får ju inga quests före lvl68 iaf.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Tss jag åt upp DKs när jag levlade till 80 så tyst med er

Visa signatur

grrrr

Permalänk
Medlem

spelade lite på en alt igår.. spelade rfc och fyfan va förvånande att det fortf är så mycket nya spelare.. vi hade en paladin som inte visste hur man ressande eller va det var typ... och denna paladin såg / läste typ aldrig va folk skrev.. man stod o spamma till honom utan svar.. Vi hade en annan paladin som ville vara tank.. och va helt körd.. spammade hela tiden med raidwarning osv.. och blev helt galet-glad när han vann greenie-rolls på greed.. skrev i RW hur mycket lycka han hade med sig... va i helvete.. och sen så fick man inte OT:a med sitt pet, då blev han hysterisk.. måste vara han som tankar allt .. han tankade med 2h wep btw. Massa mer konstiga kommentarer från den personen kom..
Jag tror heller ingen i den gruppen fattade att jag multiboxade 2st exakt likadana warlocks med nästan samma namn heller.. höll på o skrev /w till mitt "andre jag".. sa nämligen att jag multiboxade men tror ingen fattade va det var... instancen tog typ en timme+ och ändå skrev de hur snabbt det gick.. var nära på att lämna flera ggr.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
spelade lite på en alt igår.. spelade rfc och fyfan va förvånande att det fortf är så mycket nya spelare.. vi hade en paladin som inte visste hur man ressande eller va det var typ... och denna paladin såg / läste typ aldrig va folk skrev.. man stod o spamma till honom utan svar.. Vi hade en annan paladin som ville vara tank.. och va helt körd.. spammade hela tiden med raidwarning osv.. och blev helt galet-glad när han vann greenie-rolls på greed.. skrev i RW hur mycket lycka han hade med sig... va i helvete.. och sen så fick man inte OT:a med sitt pet, då blev han hysterisk.. måste vara han som tankar allt .. han tankade med 2h wep btw. Massa mer konstiga kommentarer från den personen kom..
Jag tror heller ingen i den gruppen fattade att jag multiboxade 2st exakt likadana warlocks med nästan samma namn heller.. höll på o skrev /w till mitt "andre jag".. sa nämligen att jag multiboxade men tror ingen fattade va det var... instancen tog typ en timme+ och ändå skrev de hur snabbt det gick.. var nära på att lämna flera ggr.

Haha tycker sånt där är skitkul att vara med om, iallafall i efterhand

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
spelade lite på en alt igår.. spelade rfc och fyfan va förvånande att det fortf är så mycket nya spelare..

Haha, jag boostade två otroligt lootkåta noobs i WC med min hunter och naturligtvis dör den ena ganska snabbt. Jag sa flera gånger att de ska hålla sig bakom, men de ska ju helst loota innan mobsen är döda. Den ena blev frågade vafan jag inte ressade honom för, så då var det dags att dra.

Guildet fick sig ett gott skratt när man sa det ;-D

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Haha, jag var med om nåt liknande; Jag hade precis börjat levla min DK vid startstället och började gruppa med en annan DK. Det visade sig snart att han hade köpt sitt konto och inte hade någon tidigare erfaranhet av spelet. När vi båda dingat 58 sa jag att nu fortsätter vi i Outlands, men då tyckte han att vi istället skulle dra direkt till Northrend eftersom DK:s är "much more powerful".

Jag kan säga så här en Dk är kraftfull vid level 65 dock får man problem att köra i Northrend för det första pga att du inte får questa där före 68 ,sen så är fienderna kämpiga ändå. Att slå 2 fiender på level 68-70 tar längre tid aen att slå 2 fiender i ens egen level tro mig sitter skälv i den sitsen o ja jag har testat sen får man ju hjälp av vakterna där med o förlorar därmed en massa xp pga det

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Medlem

Min gametime har tagit slut och det jävlas lite med mig när jag försöker ordna till problemet. Därav min fråga. Hur kan jag köpa gametime online?

Kriterier är: Jag vill helst fixa det framför datorn och utan att behöva uppge mitt "riktiga" kreditkortsnummer.

De två alternativen som jag känner till funkar nämligen inte. Att pröjsa direkt till blizzard för säg en 3 månaders subscription vill sig inte. Antar att det är swedbanks e-kort tjänst som strular.

Att beställa från webhallen och få en kod med mail funkar inte heller eftersom koderna helt sonika är slut.

Att köpa ett riktigt gamecard här i stan skulle gå på 300 spänn och då säger smålänningen i mig ifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olegh
Min gametime har tagit slut och det jävlas lite med mig när jag försöker ordna till problemet. Därav min fråga. Hur kan jag köpa gametime online?

Kriterier är: Jag vill helst fixa det framför datorn och utan att behöva uppge mitt "riktiga" kreditkortsnummer.

De två alternativen som jag känner till funkar nämligen inte. Att pröjsa direkt till blizzard för säg en 3 månaders subscription vill sig inte. Antar att det är swedbanks e-kort tjänst som strular.

Att beställa från webhallen och få en kod med mail funkar inte heller eftersom koderna helt sonika är slut.

Att köpa ett riktigt gamecard här i stan skulle gå på 300 spänn och då säger smålänningen i mig ifrån.

Har du en Siba eller dylikt i närheten? Hos den lokala Siba där jag bor går gamecard på 259kr eller någonting åt det hållet.

Annars vet jag inte vad du kan göra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaiNeaA
Har du en Siba eller dylikt i närheten? Hos den lokala Siba där jag bor går gamecard på 259kr eller någonting åt det hållet.

Annars vet jag inte vad du kan göra

Bor ju i en liten håla så tyvärr.. :/

Är ju tänkt att det ska bli premiär i naxx ikväll, för min del. Så det kommer ju lagom lägligt. Men det löser sig nog.
Förra gången jag hade signat för naxx ballade linan ur totalt så det var ospelbart. Känns inte som att man har nåt vidare flyt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokiaback
Jag kan säga så här en Dk är kraftfull vid level 65 dock får man problem att köra i Northrend för det första pga att du inte får questa där före 68 ,sen så är fienderna kämpiga ändå. Att slå 2 fiender på level 68-70 tar längre tid aen att slå 2 fiender i ens egen level tro mig sitter skälv i den sitsen o ja jag har testat sen får man ju hjälp av vakterna där med o förlorar därmed en massa xp pga det

Precis, att försöka grinda mobs som är myckte högre level än en själv är ingen idé, då missar man ju bara hela tiden. Jag tror mitt rekord är en mob som var sju levlar högre än mig, det var med min twink-gearade warrior (31vs.38). Eliter däremot som är max ett par levlar högre kan löna sig om man har en klass som kan hela sig själv. Min lvl51 warlock som är speccad för drain-tanking är helt sjuk på att soloa svåra mobs eftersom den helar sig själv nästan lika mycket som den gör skada.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olegh
Att beställa från webhallen och få en kod med mail funkar inte heller eftersom koderna helt sonika är slut.

Verkar inte vara slut...
http://www.webhallen.com/prod.php?id=66077

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Verkar inte vara slut...
http://www.webhallen.com/prod.php?id=66077

Hah! Har kikat två gånger om och då var det banne mig slut på koder. Men nu är ju allt frid och fröjd. Tack så mycket

Permalänk
Medlem

mötte en rolig dk igår när jag och en kamrat farmade en elite gubbe för ett svärd.

han kommer till oss efter vi har dödat monstret och jag fick mitt svärd.
första han nämner är help me kill plx!!!!??? redan här börar man fatta att han inte är helt normal..
sedan tittar han på mitt gear och skrattar (består utav blå och gröna + ett par hc dropps).

aja gubben spawnade och vi börjar kötta iväg moben dör och när den e dör skriker han att bara han får loota, men looten var 29s eller ngt liknande vilket han inte fattade.
När det inte gick som han ville portade han och skulle respeca till unholy,
så jag förslog att han skulle prova frost/unholy så att han skulle göra mkt mera skada.. men fel frost suger när man ska döda saker tyckte han... tittade på recount när han sa det och kan ju säga att min dps var bra mkt mera än det han hade gjort. då hans build såg ut som en gammal trasig stubbe och han hade en hög med epics och titansteel macen

kanske lite svårt att fatta när man inte var där men tror detta inte var det sista mötet med detta folk..

kör sj dk med frost/unholy och den skadan man gör e inte att leka med

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M.i.G
mötte en rolig dk igår när jag och en kamrat farmade en elite gubbe för ett svärd.

han kommer till oss efter vi har dödat monstret och jag fick mitt svärd.
första han nämner är help me kill plx!!!!??? redan här börar man fatta att han inte är helt normal..
sedan tittar han på mitt gear och skrattar (består utav blå och gröna + ett par hc dropps).

aja gubben spawnade och vi börjar kötta iväg moben dör och när den e dör skriker han att bara han får loota, men looten var 29s eller ngt liknande vilket han inte fattade.
När det inte gick som han ville portade han och skulle respeca till unholy,
så jag förslog att han skulle prova frost/unholy så att han skulle göra mkt mera skada.. men fel frost suger när man ska döda saker tyckte han... tittade på recount när han sa det och kan ju säga att min dps var bra mkt mera än det han hade gjort. då hans build såg ut som en gammal trasig stubbe och han hade en hög med epics och titansteel macen

kanske lite svårt att fatta när man inte var där men tror detta inte var det sista mötet med detta folk..

kör sj dk med frost/unholy och den skadan man gör e inte att leka med

Du får gärna skicka en länk på din spec.

Permalänk
Medlem

Jag har velat lite fram och tillbaka mellan min War/Mage/Shm och har tagit 1 level på varje karaktär och har fortfarande inte bestämt mig vilken av dom jag ska ha som min main. En sak är dock säker, alla 3 fungerar långt över förväntan i outland.

Mest överaskande är nog ändå (Titans Grip) warriorn som är allmänt känd som en riktigt kass leveling klass. Nu har jag ganska bra gear på min warrior, knappast någon twink gear men jag har grön outland gear på varenda plats vilket ger 6.6K hp, 21% crit och ~1400AP (inklusive Shout) på level 62. Mobs dör ofta väldigt fort om man bara får in en första crit för att procca flurry och rampage, efter det går allt som på räls med crit efter crit på.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarkLink
Nice. Fick ingen lucka i guilden så vi puggade en 25 manna naxx å de höll fint fram till patchwerk när folk börja lamea sig å då gav ja å nåra polare upp å drog därifrån! Men om jag med 25,5k hp kan tanka Naxx hc.. Va ska man me mer till? Får fortf en del svar "to low hp" till vanliga hc runs XD

Sartharion 3D

18:07'07.990 Acero gains Shield Wall.
18:07'08.224 Sartharion Flame Breath hits Acero for 10586 Fire. (1149 Resisted) (6915 Absorbed)

Pew pew.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarkLink
Nice. Fick ingen lucka i guilden så vi puggade en 25 manna naxx å de höll fint fram till patchwerk när folk börja lamea sig å då gav ja å nåra polare upp å drog därifrån! Men om jag med 25,5k hp kan tanka Naxx hc.. Va ska man me mer till? Får fortf en del svar "to low hp" till vanliga hc runs XD

Testat att vara soaker på Patchwerk?

Permalänk
Medlem

Handlar ju helt om olika saker. Att ha en tank i låt oss säga Oculus HC med låg HP är ett rent helvette. Då man som healer ska hålla uppe 5 pers. I naxx 25 manna är man iaf 2 som healar 1 tank. vilket gör det hela mycket lättare.

Permalänk

Precis börjat spela lite wow igen efter långt uppehåll... Tänkte mest questa och lira själv, förslag på talent build ?
Kör Hunter lvl 70. BM eller MM ?
Länka gärna till en bra build

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iguanodon
Precis börjat spela lite wow igen efter långt uppehåll... Tänkte mest questa och lira själv, förslag på talent build ?
Kör Hunter lvl 70. BM eller MM ?
Länka gärna till en bra build

http://www.worldofwarcraft.com/info/classes/hunter/talents.ht...
körde jag med innan allafall
nu är den lite annorlunda när jag gearat up mig och raidar
edit:
ser den ut nu
http://www.worldofwarcraft.com/info/classes/hunter/talents.ht...

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk
Medlem

nyligen börja spela arena med.. ja inte den bästa kombinationen.. vi kör mest för skoj skull och ihop om att vi iaf ska få en hyfsad rating..
kör nämligen holy paladin, fury warrior, feral druid... alla är egentligen speccade för pve då vi är med i en bra rankad pve-guild som har det mesta på farm. Jag tycker dock att vi hanterar våra karaktärer mycket väl mot de flesta lag i arena.. vi vet vart vi har varandra och man kan alltid lita på healern.. svårt blir dock när man möter lag med massa cc... mötte ett lag som bestod av mage, priest, rogue.. mötte dem 4ggr i rad t.om... vi vann en gång.. målet där va ju att försöka få ut den förbannade magen först.. vilket vi lyckades med en gång utan att han hann dra iceblock.. efter 2-3 matcher visste de ju detta så vi skulle egentligen ha börjat nuke:a roguen istället, men hann aldrig prova den taktiken. Våra Healer blev ständigt cc:ed hur som helst vilket vi alltid förlorade på.. MC, silance, counter-spell, saped, sheeped osv.. vilket de vann på.
Vi har förlorat mer än vi vunnit.. men senaste dagen så hade vi fler wins.. så antar att vi blir bättre på taktiker.
Vi nöter en hel del HCs.. tidigare har det vart för att buffa pve-gear.. men nu ska man väl försöka få ut lite pvp-gear för att underlätta för vår stackars healer som tar hand om oss andra 2.. och kanske det är tillräckligt för att överleva alla typer av cc på healern.
Emblems of heroism, som man får i överflöd, kan man väl köpa pvp-gear för i wintercrasp? Kan inte kolla upp saken från jobbet.. men va ligger priserna på (emblems)?

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Med heroic naxx gear så kan ni nog komma upp i 1800-rating med bara nuke. Holy paladin är i princip instant win nu i första säsongen av expansionen.

Permalänk
Medlem

Tjena woware.

Har nu efter ett uppehåll på ca 1 månad innan Wotlk släpttes inte kunna stå emot längre utan börjat lira igen.

Skulle fråga hur det står till med raidhealing nu vilken av mina gubbar jag ska köra upp, vad funkar bäst har en shaman och en paladin och välja mellan då båda dom ligger och vilar på lvl 70 nu.

Ni som har erfarenhet att hela med dessa klasser hur funkar det med mana och vilken klass funkar bäst för alla encounters osv, fördelar nack delar mm ?

/Tack på förhand

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olegh
Hah! Har kikat två gånger om och då var det banne mig slut på koder. Men nu är ju allt frid och fröjd. Tack så mycket

Tar max 2 dagar så har dom koder igen.Beställde en gång utan att kolla lagerstatus.Efter 2 timmar utan nåt mail vart jag fundersam och kollade statusen på ordern såg då att koderna va slut men dagen efter hade jag ett mail med ny game card kod =).Så vänta länge behövde jag ej.Men nu beställer ny kod en vecka innan min speltid tar slut för att vara på säkra sidan

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

Plexx

shamaner är kung..loladins är kung.....präster nerfas i nästa patch så du klarar dig fin fint oavsett vad =D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av whipped
Plexx

shamaner är kung..loladins är kung.....präster nerfas i nästa patch så du klarar dig fin fint oavsett vad =D

Hmm på vilket sätt shamaner är kung skulle jag vilja veta.

EDIT: Ursäkta ni pratade om raid healing, där är shamaner helt klart godkända.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Fan vad jobbigt det är att hitta bra folk att spela med. Jag har haft uppehåll så länge så man har tappat kontakten med gammla guild människor och folk bytar ju guild/gubbe/server hela tiden så känns rätt ensamt att komma tillbaka.

Kollar man på guild som söker folk så är det alltid samma sak. Man ska raida 3-5 dagar i veckan, flera timmar varje gång, vara med på 120% av raiderna, ha bra gear, sitta på senaste datorn, ha direkt lina ifrån din ISP rakt in i kortet, fylla i 5 sidor formulär, skriva en roman om ditt liv och dig som person, gärna skicka med lite familjebilder också och skicka in en kopia på ditt pass.

Finns det inte 20+ folk kvar som bara vill köra lite casual? Jag jobbar bara på annan ort än vart jag bor och har inte tid att spela så mycket. Jag vill bara raida nån gång på helgen och köra lite heroics och pula med alts/achivements och sånt avslappnat och skönt.

Verkar som fast PvE är lättare idag så är kraven större för att man ska få vara med i ett guild som raidar. Allting ska gå så jävla snabbt fast det är gott om tid imellan ny content. Helst ska allt klaras på ett par veckor och sen ska man sitta och rulla tummarna och whina om att det inte finns något att göra och skita i och hjälpa andra i guildet.

Visa signatur

An enemy that is pure evil? Right or wrong are not what separate us and our enemies. It’s our different standpoints, our perspectives that separate us. Both sides blame one another. There’s no good or bad side. Just two sides holding different views. - Squall, FF8

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoKane
Fan vad jobbigt det är att hitta bra folk att spela med. Jag har haft uppehåll så länge så man har tappat kontakten med gammla guild människor och folk bytar ju guild/gubbe/server hela tiden så känns rätt ensamt att komma tillbaka.

Kollar man på guild som söker folk så är det alltid samma sak. Man ska raida 3-5 dagar i veckan, flera timmar varje gång, vara med på 120% av raiderna, ha bra gear, sitta på senaste datorn, ha direkt lina ifrån din ISP rakt in i kortet, fylla i 5 sidor formulär, skriva en roman om ditt liv och dig som person, gärna skicka med lite familjebilder också och skicka in en kopia på ditt pass.

Finns det inte 20+ folk kvar som bara vill köra lite casual? Jag jobbar bara på annan ort än vart jag bor och har inte tid att spela så mycket. Jag vill bara raida nån gång på helgen och köra lite heroics och pula med alts/achivements och sånt avslappnat och skönt.

Verkar som fast PvE är lättare idag så är kraven större för att man ska få vara med i ett guild som raidar. Allting ska gå så jävla snabbt fast det är gott om tid imellan ny content. Helst ska allt klaras på ett par veckor och sen ska man sitta och rulla tummarna och whina om att det inte finns något att göra och skita i och hjälpa andra i guildet.

Hahaha bästa jävla förklaringen! Kunde inte sagt det bättre själv helt ärligt! Tummen upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZereCool
Du får gärna skicka en länk på din spec.

ursäkta för det sega svaret men denna build e det jag har atm
http://www.wowhead.com/?talent=jZG0ex0xbRhoZf0hhxckxcq0co

och använder 2 snabba vapen för killing machine. har väll runt 1.0 i speed på vapnen och ligger runt 1,8k dps idle med rätt dålig gear

och denna build hade DKn jag pratade om
http://www.wowhead.com/?talent=jfvGVhI0sr0uzNoZbx0IL

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"