Permalänk

BIN/CUE till ISO

Hej!

Jag har ett program med image-filformatet BIN/CUE. Finns det något sätt att konvertera den till ISO istället? (Alternativt IMG kanske?)

Anledningen till att jag vill konvertera den till ISO istället är främst för att ISO kräver endast en fil, medan BIN/CUE formatet kräver två filer - en BIN och en CUE fil. En enda ISO fil gör också att jag slipper ha en separat mapp för BIN/CUE filerna.

Jag brukar använda Img Burn för att bränna och skapa image filer. Men det verkar inte som att den klarar av att konvertera mellan de olika image-filformaten, annat än att man först bränner ut käll-imagefilen, för att sedan skapa en ny image fil utifrån den. Men det är ju helt absurt om man ska behöva gå den vägen, men visst borde det funka så också.

Någon hjälp kanske?...

Tack på förhand!

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Medlem

PowerIso.. KANSKE? inte säker

Visa signatur

Awesome stuff can be found @ www.demonshalo.com
follow us on twitter: www.twitter.com/demonshalo_com

Permalänk

Kan du inte bara byta namn på binfilen till iso och bränna? Har för mig att jag gjort det...

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KurreKula
Kan du inte bara byta namn på binfilen till iso och bränna? Har för mig att jag gjort det...

Du tänker nog på img.
Sök på bin2iso så får du upp mängder med program.

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."