Citat:
Ursprungligen inskrivet av NauSea
Och jag gråter till den första pokemon-filmen
Gråta vet jag inte om jag gjorde, men blev ju klart positivt överraskad när min kompis drog med mig för att se den med hans lillebrorsor och lillasyster. Trodde den skulle vara lika barnslig och liksom, ja, "free of proper content" (min svenska är inte vad den borde vara D:) som tv-serien är. Men den funkade ju Fast kan faktiskt erkänna att jag tittade på Pokémon på tv4 första gången det sändes. Han Brock (kan inte originalnamnen ) som blev kär i nästan varje tjej han såg och började bete sig så roligt då var det som fick mig att komma tillbaka varje vecka, sen drog han ifrån gruppen så slutade jag titta... jag vill ju inte se på någon som fångar pokémon, jag vill se en despo-kille gå runt och försöka ragga xD
Citat:
Ursprungligen inskrivet av NauSea
Otecknad Sailor Moon? På vilket språk? D:
http://www.youtube.com/watch?v=tvgyMc6PfHs
Men förbered dig för att försöka vänja dig vid japanernas oförmåga till specialeffekter. Serien är bara några år gammal men den är allt fulare än Star Wars från '77 (bortsett från demonen i första avsnittet där 50% av hela seriens budget måste ha blivit lagd xD).
Citat:
Ursprungligen inskrivet av anton_mjor
ursäkta, men vad betyder ^_~x?
Du känner säkert till ^_^, ^_~ är samma sak fast med en liten blinkning. Strunta i mina X, en gammal nördgrej jag började med för många år sen som det känns fel att sluta med...
Citat:
jag tycker förövrigt att anime suger, bara wapaneser som kolla på skiten
Okej, jag är wapanese. Eftersom jag rådiggar massa amerikanska otecknade serier också måste jag vara grymt amerikanofil också, antar jag. Shit, wapanese och amerikanofil samtidigt, det trodde jag knappt gick alltså... xP
Citat:
dessutom när dom ska kolla på orginalspråk med text, japanesernas (tjejers) röster skulle kunna slita trumhinnorna ur de flesta normala personers öron.
Klart man tittar på originalspråk. Såg på en skräckis med pojkvännen för ett tag sen som hette Barnhemmet, kan inte mer än två-tre ord spanska men inte var det en tanke på att köra den på nått annat språk än spanska? Saker ska inte dubbas; översättningstext tack.
Sen skrikiga tjejer, jao, det är ett problem i vissa serier helt klart. Stora creds till amerikaner som inte brukar ha sånt vare sig det är tecknat eller ej; det är hemskt x_x Men det är oftast inte så farligt i japanska grejer, många andra länder har det mycket mycket värre, indien t ex. Eftersom typ alla har såna där pipiga tjejer som förstör sina stämband i sina filmer så måste de ju vara omtyckta? Shit anton_mjor, vi måste vara ensamma i att inte gilla det ^_~x Alltid fått höra att min smak i tjejer är skum men nu var det väl bevisat antar jag
Citat:
Ursprungligen inskrivet av Sando
Den där Spirited Away måste jag säga att faktiskt är sevärd! Jag kunde faktiskt se hela utan att störa mig alltför mycket på stilen, vilket är väldigt ovanligt!
Jag måste vara den enda människan på jorden som inte gillade filmen. Den fick mig att känna mig... sjuklig, på nå vis? Kändes som en stor feberyra; den var otroligt psykadelisk. Hade jag sett den som liten hade jag säkert fått mardrömmar :S Fick sån sjuk ångest av den där stora bebisen t ex, för att inte tala om Den Ansiktslöse som visserligen var en kul idé men... jag vet inte, jag mådde psykiskt dåligt iaf xD
Citat:
Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Varför inte bara säga seriertidningar och / eller film / serier?
En Dansk tecknad film är fortfarande en tecknad film.
Har iaf jag inget emot, men skillnaden mellan manga/anime om man nu använder de termerna borde hållas, eftersom de faktiskt är helt skilda saker. Manga kan ganska omöjligt vara en rörlig bild eftersom det betyder "enkel bild"
Citat:
Ursprungligen inskrivet av Porridgeball
Faktiskt blev jag lika illamående av Rurouni Kenshin, exet tvingade mig även att se den (iofs tvingade jag henne att kika på mina filmer som hämnd )
TV-serien på 95 avsnitt som är äkta stereotyp-shounen (om än väldigt bra gjord sådan i mina ögon, men men), eller miniserien som handlar om hans förflutna som är ofantligt annorlunda? Finns inte ett enda skämt under de två timmarna t ex, alla färger är mörka, musiken är deprimerande och man mår typ halvt skit när man är klar, men fan vad bra den är xD
Citat:
Ursprungligen inskrivet av Derox
återspegla ja, men det är ju omöjligt att leva sig in i något som är tecknat. Är ju uppenbart logiskt att det är omöjligt att det händer precis som du ser det. Eftersom det är tecknade figurer du ser.
Omöjligt att leva sig in i? Nog att man kan diskutera åsikter, men det där är ju såklart bara fel. Du kanske inte kan det, men många andra kan det. Mer eller mindre alla under 10 år kan det. Så nej, det är långt ifrån omöjligt, även om det är omöjligt för dig så är det en förmåga många andra människor har.
Själv förstår jag inte riktigt hysterin om bilden överhuvudtaget faktiskt. Aldrig sett filmen 300, men enligt vad jag hört av en kompis som blev stort fan ser den verkligen inte realistisk ut, utan den ser ut som om du gjort en spökbild av en berättarröst. Är den inte värd att se för det? Själv kan jag lyssna på en berättare och helt vara utan bild och njuta av något ändå (jag spelar ju rollspel liksom, mycket till grafik vi har där när vi går igenom fantastiska landskap och träffar på underliga varelser, men likförbannat "ser" vi det ändå liksom ), så förstår inte varför en viss bildmodell (så länge man inte får ont i huvudet av den! XD) skulle vara omöjlig att leva sig in i.
Så, tredje gången gillt, nu funkade det att posta... relevant är väl iofs att jag faktiskt skrivit den här posten i notepad och sen väntat på att BBB behagar ge oss en internetanslutning i 3sek så jag kan copy-pasta det x_x *stryper BBB*