Ok, då var första träningen då jag deltog avklarad.
Dök upp 12 man, uppvärmning i 20-25 min sedan började vi lira 6 vs 6 på sju manna-plan.
Först 15min med max 3 tillslag, tredje skulle man passa/skjuta ifrån sig, sedan ännu en gång 15min då med 2 tillslag max. Därefter 45min match 6 vs 6. Vilket blev konstant krig.. (glöm inte att detta är division 7 med snubbar som är betydligt starkare fysiskt än tekniska, därutav skador uppkommer troligtvis ofta), och detta glömde jag givetvis.
Iom. att jag inte kände någon, var man ju lite avvaktade tills en början, då själva 45minuters matchen började, kriget.
Började som back, och roterade runt på kanterna, ville inte ta ut med helt.
Efter 3 min kommer närkamp 1.
Anfallande lag försäker komma runt på våran kant, och en högre boll dimper ner mellan mig och anfallare, jag som givetvis vill imponera på alla kör en ala John Terry offrande nick på bollen samtidigt som snubben klockrent sätter en vrist i vänster öga på mig, stenhårt.
Defenetivt gult kort, möjligen rött.. nåja är det den här nivån dom lirar, ok. Som ny vill man ju inte gråta. Så det var bara att lira vidare snabbt.
Med adrealinet pumpande trodde jag att det är bollen som träffade mig i ögat först. Dessutom sa inget något, spelet fortsatte omedelbart.
Vid detta tillfälle uppfattar jag det som att det verkligen är krig, dom flesta kör stenhårt. Kaptenen i laget får en hård dojja över sitt sträcka knä, han kvider en stund men sedan lirar alla vidare.
Ett par incidenter till under matchen och jag tror jag hajjar grejen. Det är stenhårt som gäller, ingen viker sig.
Så jag kör stenhårt tillbaka, speciellt mot två utav deras anfallsglada anfallare ( en utav dom anser sig troligen som laget stjärna, han uppträder så i alla fall, divig snubbe med sur min, bollkåt), men men..
Så jag glidtacklar. Ett par gånger lyckas jag rent, andra gånger 50/50, dock aldrig farligt i mitt tycke, det är ingen som skadar sig eller får ont. Andra gånger tacklar jag dom samt täcker dom med armarna.
Under matchens gång börjar båda deras anfallare surna till på mig, dom säger inget vettigt utan mumlar mest att jag är oschysst. Dock bara dessa två herrar.
Så jag tar inte åt mig speciellt utan säger bara "sorry", och ger dom en klapp på axeln.
Vid matchens sista minuter så är jag så slut att vid ett anfall tacklar jag lite lätt anffallsdivan i motståndlaget, bakifrån, troligtvis är han lika trött och han faller framåt.
Detta är killen som är bollkåtast. Han har under dom 45 min vi lirar max satt 1 mål, möjligen inget, jag är inte säker, och han är extremt grinig.
Han ställer sig upp efter tacklingen och säger: ÖHHH!! DU!! DE EE ANDRA GÅNGEN NU! GÖR INTE SÅ!
Ok, tänker jag, sorry. Och så kör vi vidare.
Kort därefter blåser vi av matchen, jag går fram till båda motståndanfallare och ger dom en hand samt tackar och ber om ursäkt. Den ena tar det lcoolt och säger att de e lungt.
Divan dock, sticker snabbt som fan utan att tacka eller hälsa och spinner bort från parkeringen.
Hmm.. körde jag verkligen FÖR hårt?? eller var han bara grinig? ingen annan sa något..
När jag satte mig i bilen drar ja på belysningen för att se möjligt skrapsår efter "bollen" jag fått i ansiktet. Det visar sig vara en rejäl blåtira som uppstått, och vid skrivande stund har jag smått problem med att öppna ögat helt:D
Nästa träning är om 3 dagar.