Permalänk

bättre uppströms

tja.
Jag skulle vilja ha bättre uppströms på mitt internet.
jag har 8mbit nerströms och 1 mbit uppströms nu.
jag har telia och skulle vilja fortsätta med det.
kan ni länka nåt?, för jag hittar ingenting

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamingfreak
tja.
Jag skulle vilja ha bättre uppströms på mitt internet.
jag har 8mbit nerströms och 1 mbit uppströms nu.
jag har telia och skulle vilja fortsätta med det.
kan ni länka nåt?, för jag hittar ingenting

Gå in på de stora leverantörerna tele2, comhem, glocalnet, telia etc. Där kan du väl se vad du kan få?

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

telia e skit! SKitsupport konstiga nr att ringa för support om man ens hittar det på deras hemsida! Sedan erbjuder dem inte extra uppström ens när jag pratade med dem förra veckan! Bara om man har fiber eller bredbandsuttag inte genom telejacket!

Bredbandsbolaget mycket bättre 60mbit ner 20mbit upp för 349 just nu sedan 399 det e bra d tycker jag! Inkl telefon

Visa signatur

Gigabyte X58 UD5 , i7 920@3,5Ghz Turbo ON+Noctua 12P , 6gb ddr 1333mhz@1500mhz , Gigabyte 470 gtx SLI , Razer Lachesis, DiNovo Edge , Z5500 + Creative HS 1200 Headset ,

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smisken
telia e skit! SKitsupport konstiga nr att ringa för support om man ens hittar det på deras hemsida! Sedan erbjuder dem inte extra uppström ens när jag pratade med dem förra veckan! Bara om man har fiber eller bredbandsuttag inte genom telejacket!

Bredbandsbolaget mycket bättre 60mbit ner 20mbit upp för 349 just nu sedan 399 det e bra d tycker jag! Inkl telefon

Telia är bra, deras support är gör trevliga, de har löst alla mina problem när jag har ringt till dom. Men det dåliga med telia är att de har inte någon erbjudande med hög hastighet som comhem har till exempel.
telia har max 24/2 mbit/s

http://comhem.se/portal/comhem/50_mbit_s
Här är exempel comhems erbjudande.

Visa signatur

Speldator: | Intel i7 2600k @ 4.2GHz | Corsair 16GB | 2xGTX 470 SLI | Asrock Extreme4 | SSD Intel G2 80GB |

Permalänk
Medlem

jag har telia 24/3 och får ut ca 2.1mb ner och 290kb upp, riktigt nöjd faktiskt

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Linuz92
jag har telia 24/3 och får ut ca 2.1mb ner och 290kb upp, riktigt nöjd faktiskt

24Mbit men får 2.1mb ner, illa

Tror du menade 2.1Mbyte isf^^.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
24Mbit men får 2.1mb ner, illa

Tror du menade 2.1Mbyte isf^^.

millibyte hade ju varit segt ja. Men vi vet nog alla vad han menade:)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

aa tyvärr får man ju oftast inte vad som står på pappret men det varnar dem oxå för. jag har själv BBB 24/1 och får ca 6 ner... man skulle flytta in till stan aså :/

Permalänk
Medlem

tja för vi som bor i en håla för vi nöja oss med adsl dessvärre, det jag tycker är lite dåligt är att det inte finns något som helst intresse ifrån alla bredbandsoperatörer att bygga fiber här.

Lite off topic sådär.

Men vad jag vet och har läst kan du få få lite mer uppström om du uppgraderar firmware i modemet och router. Är inte säker på att det funkar men du kan ju alltid testa.

Visa signatur

[OS: windows vista ultimate] | [Processor: AMD Phenom2 X4 940 3.0Ghz, AM2+ Black Edition] | [Mobo: GA-MA790GP-DS4H] | [Graffe: PowerColor ATI HD4870 X2 2GB] | [750w nätagg] | [Cooler Master Haf 952] | [Corsair Dominator 2x2gb 1066mhz] | [500gb WD]

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
millibyte hade ju varit segt ja. Men vi vet nog alla vad han menade:)

jadå:)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CrazyBanana
aa tyvärr får man ju oftast inte vad som står på pappret men det varnar dem oxå för. jag har själv BBB 24/1 och får ca 6 ner... man skulle flytta in till stan aså :/

Varför inte nedgradera då till 8/1 istället för att pröjsa för 24 ?

Permalänk

För att det skiljer knappt 20spänn och känns som att det bara kan bli sämre ärligt talat... Överväger dock att prova bredband 60 framöver ifall det är möjligt...

Permalänk

okej då kan jag inte få högra uppströms för jag har internet genom telejacket...

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Konstiga telefonnummer att ringa till telias support? 90200 funkar i alla väder

ADSL son teknik kan ge max 28 ned och ca 3 upp. Detta är dock att pressa systemet till max och de flesta leverantörer väljer att lägga sig på 24/3 för att ha lite marginal. Det är inte teknikst möjligt att köra mer uppload än ca 3 mbit på adsl även om mna skulle sänka nedhastigheten.

Vill man köra fortare än så krävs andra tekniker som tex VDSL som nämdes här ovan. För att komma i närheten av de 60/20 som nämdes ska man dock bo mycket nära sin telestation och ha bra kabel dit.

Fiber är alltid snabbast men det kostar att bygga fibernät. På lansbyggd där det är som billigst att gräva får man räkna på minst 100 kr metern i kostnad för att gräva ned fibern. Kopplingsutrustning osv tillkommer. I städer blir det betydligt dyrare

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk

skumt så man måste gradera upp sig till 24mbit nerströms för att få 3 mbit uppströms?

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LapinTop
Det konstiga är att BBB erbjuder upp till 2 Mb i UL på sitt 8 Abb och Netatonce erbjuder upp till 3 Mb på sitt 8 Abb.
(avstånd till station för 8/3 abb hos NAO är 4200 meter, 5500 meter för BBB 8/2 Mb)

Men Telia kan inte, varför??
har ringt dom och fått svaret att då måste dom sätta mig på 24 profilen, men faller då på avstånd till telestationen (2.5 km)

För att ha en hake så att de kan pressa folk att ta 24Mbit? För det finns ingenting som säger att man måste ligga på 24 för att kuna ha mer än 1 upp.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Det som krävs är att man kör på adsl2 standarden (var det annex m som gav högre upload?).
Telia är stelbenta, så är det bara. Tekniskt kan de men de har valt att bara ha några få stela produkter i sitt sortiment och det bästa sättet att få dem att ändra sig är att byta bolag för de som kan. Tappar de tillräckligt med kunder så .....

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Avstängd

Har alltid haft Telia och aldrig haft ett enda Problem med dom. och som någon säger om ett konstigt nummer till Supporten "90200" har dom var ju inte alls konstigt.

hade 24 från telia förut men nu har jag 100/10 och betalar 199kr i månaden för Internet, TV och telefoni så det tror jag ingen annan kan toppa!

MVH

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]