Permalänk

Mailadress till Telia?

Jag skulle behöva mejla till Telia ang en tvist jag har med dem. Men deras kundtjänst går inte att nå via mail enligt deras hemsida, naturligtvis är det skitsnack.

Är det någon som känner till nån aktuell mailadress hos dem?

Mvh Erik

Permalänk
Medlem

Vad är det för fel med att ringa dom?

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Vad handlar ärendet om?

tex här har du bredband / internet http://webbguide.telia.se/customerEnquiryForm.jsp?category=bb...

Dock ett formulär...men alltid nåt.

Resten av valen: http://www.telia.se/privat/kundservice/kontaktatelia/viae-pos...

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk

Det gäller mobilabbonemang, och där har de ingen mailadress, men tack ändå.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PreacherMan

Inget, men eftersom jag nu efterfrågar mailadressen så vill jag kontakta dem skriftligt. Telefonsamtalen med kundtjänst har inte gett nånting av vikt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erik_odal
Inget, men eftersom jag nu efterfrågar mailadressen så vill jag kontakta dem skriftligt. Telefonsamtalen med kundtjänst har inte gett nånting av vikt.

Då får du använda dig av gammal hederlig post.

TeliaSonera Sverige AB
c/o Addici
Box 50077
973 22 Luleå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PreacherMan

Vad är det för fel med att själv välja hur man vill kontakta kundtjänst?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sjögren_85
Då får du använda dig av gammal hederlig post.

TeliaSonera Sverige AB
c/o Addici
Box 50077
973 22 Luleå

Jag undrar vad "Addici" står för. Låter italienskt.

Permalänk

Post får det bli tydligen, fördelen med mail är att all korrespondans sparas och att det är lätt att följa ärendet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viceroy
Jag undrar vad "Addici" står för. Låter italienskt.

Addici är ett svenskt företag, verksamt i Norden, som på entreprenad sköter servicefunktioner åt andra företag. Exempel på servicefunktioner är fastighetsskötsel, redovisning, telefonväxel, reception, arkiv, bevakning och liknande. Koncernen har 3000 anställda på 62 orter. Företaget bildades i början av 2007 genom en sammanslagning av delar av Manpower Business Solutions, Synerco och PeakFM. Omsättningen 2007 beräknas bli 2,1 miljarder kronor.

En stor del av rörelsen kommer från servicefunktionerna i Skandia, Telia och WM-data som outsourcades och lades samman i InGroup vilket sedermera övertogs av Manpower. Bolaget är ägt av riskkapitalbolaget Argan Capital. Ny VD i bolaget är Henrik Sund

Kopierat rakt ifrån: http://sv.wikipedia.org/wiki/Addici xD

Permalänk

Re: Mailadress till Telia?

Citat:

Jag skulle behöva mejla till Telia ang en tvist jag har med dem. Men deras kundtjänst går inte att nå via mail enligt deras hemsida, naturligtvis är det skitsnack.

Är det någon som känner till nån aktuell mailadress hos dem?

Mvh Erik

Förutom att kontakta oss via 90200 eller 90400 erbjuder vi även våra privatkunder möjlighet till att chatta med fyra olika supportkompetenser (bredbandstelefoni, bredband, digital-tv och mobilt bredband). Detta kan du göra via www.telia.se/chatt.
Vi har ingen e-postadress utan du kan via vår hemsida www.telia.se/kontakt maila in i stort sett alla frågor med undantag för teknisk support och mobilfrågor. Dessa mailingångar är dock stängda i dagsläget. När det gäller den mobila e-postingången så pågår det att arbete med att utveckla en effektiv ingång för våra kunder utöver möjligheten att ringa in.
Med vänlig hälsning
Karin Nordlund, Informationsansvarig Telia Kundrelationer

Visa signatur

Vi har nu en kundundersökning som vi skulle vilja att ni svarar på. Den går att nå här
Tack på förhand.

Permalänk

Re: Re: Mailadress till Telia?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TeliaKundservice
Förutom att kontakta oss via 90200 eller 90400 erbjuder vi även våra privatkunder möjlighet till att chatta med fyra olika supportkompetenser (bredbandstelefoni, bredband, digital-tv och mobilt bredband). Detta kan du göra via www.telia.se/chatt.
Vi har ingen e-postadress utan du kan via vår hemsida www.telia.se/kontakt maila in i stort sett alla frågor med undantag för teknisk support och mobilfrågor. Dessa mailingångar är dock stängda i dagsläget. När det gäller den mobila e-postingången så pågår det att arbete med att utveckla en effektiv ingång för våra kunder utöver möjligheten att ringa in.
Med vänlig hälsning
Karin Nordlund, Informationsansvarig Telia Kundrelationer

Goddag yxskaft?

Istället för att göra reklam för er usla kundtjänst ocj skriva det som redan skrivits i tråden hade du ju kunnat ge mig en mailadress? Varför ens skriva svar om du inte har något.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Mailadress till Telia?

Citat:

Goddag yxskaft?

Istället för att göra reklam för er usla kundtjänst ocj skriva det som redan skrivits i tråden hade du ju kunnat ge mig en mailadress? Varför ens skriva svar om du inte har något.

Hallå?
Ett inlägg från Telia som säger att dom inte har en emailadress borde ju anses vara ett ypperligt svar.
Det är väldigt svårt att komma i kontakt med rätt person på stora företag. Tele2 tog flera veckor av telefonsamtal för att komma rätt på. Dem skrev jag till med vanligt brev och har ingen aning om det kommit fram eller om någon har läst det.. = Helt onödigt att skicka.
Så det är nog bara att ringa på. (Dubbel bemärkelse)

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk

Re: Re: Re: Mailadress till Telia?

Citat:

Goddag yxskaft?

Meningen med att svara dig var att ge ett direkt svar från oss på Telia. Tyvärr har vår mobila kundtjänst ingen mailadress och därför kan jag heller inte ge ut en sådan. Om du vill kan du ta kontakt med mig så kan jag se om jag kan hjälpa dig med ditt ärende. Du kan maila till karin.nordlund(at)teliasonera.com

Visa signatur

Vi har nu en kundundersökning som vi skulle vilja att ni svarar på. Den går att nå här
Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Löjligt. Jag jobbar själv på en telefonsupport (dock inte telia, för att vara tydlig) och det finns ju inget värre än idioter som mailar in. Vi erbjuder telefonsupport, därför lägger vi ut ett telefonnummer. Vi har inga som ens jobbar med att ta mail förutom en kille som svarar samtliga idioter med "Hej! Vi kan hjälpa dig med ditt problem om du ringer in på nummer ....".

Jag förstår inte varför man tvunget ska få allting på sina egna villkor "bara för att". Se det som en fördel att få personlig kontakt inom 30 sek istället för att dra ut på en lång mailkonversation fylld av tråkiga missförstånd.

(Detta gäller dig speciellt eftersom du tolkar ett fullt förståeligt och relevant svar som "goddag yxskaft")

*bitter*

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kamouflage
Löjligt. Jag jobbar själv på en telefonsupport (dock inte telia, för att vara tydlig) och det finns ju inget värre än idioter som mailar in. Vi erbjuder telefonsupport, därför lägger vi ut ett telefonnummer. Vi har inga som ens jobbar med att ta mail förutom en kille som svarar samtliga idioter med "Hej! Vi kan hjälpa dig med ditt problem om du ringer in på nummer ....".

Jag förstår inte varför man tvunget ska få allting på sina egna villkor "bara för att". Se det som en fördel att få personlig kontakt inom 30 sek istället för att dra ut på en lång mailkonversation fylld av tråkiga missförstånd.

(Detta gäller dig speciellt eftersom du tolkar ett fullt förståeligt och relevant svar som "goddag yxskaft")

*bitter*

Vilken bra kundservice! NOT!

Citat:

Se det som en fördel att få personlig kontakt inom 30 sek istället för att dra ut på en lång mailkonversation fylld av tråkiga missförstånd.

Har aldrig varit med om att få prata med någon inom 30 sek. Försök med 10-60 min istället, mer realistiskt.

Missförstånd kan uppstå även via telefonsupport.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Override
Vilken bra kundservice! NOT!

Har aldrig varit med om att få prata med någon inom 30 sek. Försök med 10-60 min istället, mer realistiskt.

Missförstånd kan uppstå även via telefonsupport.

+1

Precis som TS skriver så är det vissa saker man inte vill ha besked om på telefon, särskillt inte eftersom många kundtjänster verkar vara notoriskt dåliga på att logga vad som sagts.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kamouflage

*bitter*

Jag förstår att ni inte har mail på er kundtjänst eftersom ni inte verkar läs och skrivkunniga. Hade du varit läskunnig hade du förstått följande.

1. Jag har ingen supportfråga, utan en tvist med Telia.
2. Redan i första inlägget konstaterar jag att de inte har en mailadress ang mobilfrågor, alltså är svaret från Telia helt irrelevant.
3. Telefon i alla ära, men efter flera samtal med odågor till kundtjänst personal så återstår bara skriftlig korrespondans, just för att undvika missförstånd.

Jag vet inte vilket företag du jobbar på, men om inga av era kunder har möjlighet att skriftligen reklamera en tjänst så känns det inte speciellt seriöst. För seriösa företag brukar föredra skriftliga reklamatioer, säkert även det du jobbar på.

Läs om, läs rätt.

Permalänk
Medlem

Ett tips när du väl ger upp och ringer in, försök vara trevlig så får du bättre hjälp
Vad är det för tvist som inte går att lösa över telefon?

Permalänk
Medlem

Jag har en tvist med Telia om en tjänst jag inte vill ha.
De har enligt hemsidan E-post-support på detta, men svarar naturligtvis inte.
Ringer man är det sällan under 40 min väntetid.

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk

Support och kundtjänst är inte detsamma. Och vad är det för fel på att skicka vanlig snigelpost? Det är ju nästan bättre för då finns det ett fysiskt bevis på att du skrivit in till företaget.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag förstår att ni inte har mail på er kundtjänst eftersom ni inte verkar läs och skrivkunniga. Hade du varit läskunnig hade du förstått följande.

1. Jag har ingen supportfråga, utan en tvist med Telia.
2. Redan i första inlägget konstaterar jag att de inte har en mailadress ang mobilfrågor, alltså är svaret från Telia helt irrelevant.
3. Telefon i alla ära, men efter flera samtal med odågor till kundtjänst personal så återstår bara skriftlig korrespondans, just för att undvika missförstånd.

Jag vet inte vilket företag du jobbar på, men om inga av era kunder har möjlighet att skriftligen reklamera en tjänst så känns det inte speciellt seriöst. För seriösa företag brukar föredra skriftliga reklamatioer, säkert även det du jobbar på.

Läs om, läs rätt.

Du konstaterar inte att de inte har en mejladress ang. mobilfrågor, du konstaterar att de säger att de inte har det men att det har en ändå.

Nu säger de ju dock att de inte alls har någon mejladress för dylika frågor, men du har fått erbjudandet att ta kontakt med person som skrev i den här tråden. Vad är problemet?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tazavoo
Du konstaterar inte att de inte har en mejladress ang. mobilfrågor, du konstaterar att de säger att de inte har det men att det har en ändå.

Nu säger de ju dock att de inte alls har någon mejladress för dylika frågor, men du har fått erbjudandet att ta kontakt med person som skrev i den här tråden. Vad är problemet?

Inget, jag har fått svar för länge sen men tråden fick eget liv, så jag lät den rulla på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Inget, jag har fått svar för länge sen men tråden fick eget liv, så jag lät den rulla på.

Okej, förstår.

Permalänk
Medlem

Telefon är väl bra för enkla ärenden, men håller med om att man ibland vill ha det hela i skrift.
Har haft en diskussion med Telai som jag i sammandraget format återger nedan. Bakgrunden är att jag köpte bredband och TV-kanaler av telefonförsäjare, men sen försämrades min förbindelse pga ovädren.

- Jag har fått min gateway, men kan jag få min digitalbox och en utskrift av vårt avtal som telefonsäljaren lovade? Ert beställningnummer är XXX
- Vi vet inget om något abonnemang med det beställningnumret. Vad är ditt personnummer?
- Mit personnummer är xxxxx
- OK, har vart problem att få över från tidigare leverantören. Kan du ringa dom?
- Men ni skulle ju sköta det här lovade säljaren. Förresten är det inkopplat. Frågan rörde digitalbox och vårt avtal. Kan jag får en utskrift?
- OK, vad är ditt personnummer?
- Mitt personnummer är xxxx. Kan jag få vårt inspelade avtal och digitalboxen?
- Förstår inte det där med digitalbox, var har du fått det ifrån? Vi kan inte leverera TV till dig.
- Bifogar er beställningbekräftelse som nämner digitalboxen men saknar andra viktiga fakta som ni ser. Kan jag få det inspelade avtalet?
- OK, vi skickar en tekniker att laga din dåliga telefontråd.

Permalänk
Medlem

Gammalt ända sen 2009. Men e-mail till telia inte klokt, finns bara tiill standardfall.!!

@erik_odal: Hej Erik ! Jag har nu 2016 haft samma problem som du . Såg att du fick en mailadress till Karin N. Annars finns det ingen möjlighet mer än standardgrejor för mail. I detta 2000-talet måste detta vara mycket anmärkningsvärt. Man vill ju kanske komma till någon av cheferna ,eller i alla fall till deras sekreterare först. Att dra alla ärenden i telefon passar ej. Att som vissa sa , skriv vanligt brev !
Är ju också skrattretande!

VI KRÄVER FLER E.MAIL -INGÅNGAR ! Skäms ni inte Telia sonera ?!

Mats Axelsson
Karlskronagatan 11
25250 Helsingborg.
ax.mats@telia.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av max-296:

@erik_odal: Hej Erik ! Jag har nu 2016 haft samma problem som du . Såg att du fick en mailadress till Karin N. Annars finns det ingen möjlighet mer än standardgrejor för mail. I detta 2000-talet måste detta vara mycket anmärkningsvärt. Man vill ju kanske komma till någon av cheferna ,eller i alla fall till deras sekreterare först. Att dra alla ärenden i telefon passar ej. Att som vissa sa , skriv vanligt brev !
Är ju också skrattretande!

VI KRÄVER FLER E.MAIL -INGÅNGAR ! Skäms ni inte Telia sonera ?!

Mats Axelsson
Karlskronagatan 11
25250 Helsingborg.
ax.mats@telia.com

Jag måste passa på här och visa att Telia tycker om att skicka ut "vanliga brev" före e-post.

Så här såg det ut en dag förra månaden när jag kom hem efter att posten kommit.

"Bara" 42 st brev ifrån Telia.

Allt jag hade gjort var att gå in på Telias "Mina Sidor" och begärt ett nytt lösenord till en av mina e-postadresser. Oftast brukar de bara skicka ut ett brev med det nya lösenordet. Denna gång fick jag 42 unika lösenord. xD

Varför de ens skickar ut ett brev vet jag inte heller, då man får upp lösenordet direkt på skärmen.

Tog iallafall med mig hela högen bort till en Teliabutik för någon vecka sedan och frågade om det var vanligt förekommande.

Fick ett mail häromdagen: Har fått svar från ansvariga för systemet och de har ingen förklaring till de som hänt, de har inte kunnat återskapa felet eller hitta något som avvek. De tror det berodde på tillfällig ”hicka” i systemet. Om det skulle hända igen får du gärna återkomma till oss, antingen via telia.se, kundtjänsten eller till oss i butiken.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Exxovion:

Jag måste passa på här och visa att Telia tycker om att skicka ut "vanliga brev" före e-post.

Så här såg det ut en dag förra månaden när jag kom hem efter att posten kommit.

http://i.imgur.com/fwFboHr.jpg
http://i.imgur.com/FrbS2fO.jpg

"Bara" 42 st brev ifrån Telia.

Allt jag hade gjort var att gå in på Telias "Mina Sidor" och begärt ett nytt lösenord till en av mina e-postadresser. Oftast brukar de bara skicka ut ett brev med det nya lösenordet. Denna gång fick jag 42 unika lösenord. xD

Varför de ens skickar ut ett brev vet jag inte heller, då man får upp lösenordet direkt på skärmen.

Tog iallafall med mig hela högen bort till en Teliabutik för någon vecka sedan och frågade om det var vanligt förekommande.

Fick ett mail häromdagen: Har fått svar från ansvariga för systemet och de har ingen förklaring till de som hänt, de har inte kunnat återskapa felet eller hitta något som avvek. De tror det berodde på tillfällig ”hicka” i systemet. Om det skulle hända igen får du gärna återkomma till oss, antingen via telia.se, kundtjänsten eller till oss i butiken.

Ja det där bekräftar att Telia har inkompetent personal. >.<

Utan att jobba på Telia så förstår man hur du har fått så många brev. Liten fuling, men visst kan det vara kul att jäklas ibland.

Undrar om brevbäraren funderade på varför det var så många brev från Telia till samma adress?