Permalänk
Medlem

Nytt Chassi Skapar Problem!!

Nu är det så att jag har satt i alla mina gamla delar i det nya chassit, den startar och vi har fått cd-läsaren att samarbeta med den nya hårddisken. Det enda problemet är att datorn stänger av sig efter 20 sekunder och jag vet inte varför. Ibland så kommer det upp en ruta som säger: Hardware failed to innitiate - press G to continue. vad finns det jag kan göra och vad är felet?

/ Josefin

Permalänk

har du skruvit dit moderkortdistanser?

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 7800X3D| Moderkort: Asus B650 Prime-Plus| Minne: G.skill 32 GB DDR5@6400 MHz| GPU: MSI Radeon 7900XT| Chassi: Fractal Design North| SSD: Samsung 990 Pro 2TB| HDD: WD 1,5 TB + Hitachi 500GB| PSU: Corsair RM850

Permalänk
Medlem

vad är det för något?

Permalänk
Hedersmedlem

Distanser som sitter mellan moderkortet och chassiet och förhindrar att moderkortet kortsluts mot plåten och förstörs.

"Hardware failed to initiate - press G to continue" låter mer som någon kvinnlig robot, eventuellt en riktig kramgo variant.:p

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
Distanser som sitter mellan moderkortet och chassiet och förhindrar att moderkortet kortsluts mot plåten och förstörs.

"Hardware failed to initiate - press G to continue" låter mer som någon kvinnlig robot, eventuellt en riktig kramgo variant.:p

HAHA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jozzssan
vad är det för något?

In Sweden we call it - "lol".

Ne, synd att va elak, men var bara tvungen.

Permalänk
Avstängd

är du en blondin kanske?, ne förlåt men det är antagligen moderkorts distanserna. som inte är i då.

Visa signatur

datordelar for sale: www.marknaden.webs.com

Permalänk

Det där låter ju helt bisarrt att det skulle vara moderkortsdistanserna. Om det är så att Jozzssan inte använt några distanser alls så är moderkortet med största sannolikhet redan rökt eftersom det då är kortslutet. Är det så att distanser har använts så kommer ju inte moderkortet varna för det, finns ju inget som säger att man MÅSTE ha distanserna.

Det jag tror det kan vara är kanske att du kopplat nån start/reset-knapp lite galet vilket ställer till problem. Kolla igenom kopplingsschemat en gång till och säkerställ att allt är rätt

Eller så sitter inte nåt instickskort i ordentligt.

Visa signatur

Core 2 Duo@3.0GHz|Geforce 8800GT 512MB|3GB DDR Ram|160GB Hitachi Deskstar 7K250 1x250GB Maxtor 1x 750GB Whattevva|

Permalänk
Medlem

Detta är en moderkortsdistans:

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jozzssan
vad är det för något?

Dags att läsa på om datorbygge kanske ? Ingen sarkasm men är det vettigt att bygga själv när du inte ens vet vad moderkortdistanser är ?

Visa signatur

Der Steppenwolf