Följ Black Week på SweClockers

Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
Inget blod? Jag vill inte köra barnspel vilket det blir för mig om det är krig men inget blod eller avhuggna lemmar osv...

Laser vapen = inget blod. Det säger sig självt.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag

Det är inte bara laservapen.

Ett hugg som går igenom din kropp utan att lämna ett spår efter sig, säger ju sig självt att det är ett barnspel.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Om man talar Lightsabers så blir det inget blodsprut i filmerna heller.
Kan ju vara att dom bränner igen "såren" direkt så därför det inte kommer blod

Men hur det är med vanliga svärd/knivar mm är en annan femma.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Star Wars ska inte vara blodigt, hela diskussionen om att det är ett barnspel pga inget blod är ju bara löjligt.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Inget blod/avhuggna lemmar - Barnspel?
Va?

Visa signatur

Antec Performance One P182 | Zalman ZM600-HP 600W | Asus P5Q Deluxe | Intel Core 2 Quad Q9550 2,83GHz | Sapphire Radeon HD4870 1Gb | WD Caviar Black 640Gb / WD Raptor 150Gb | 2x Patriot Extreme Viper Performance DDR2 2Gb PC2-8500

Permalänk
Medlem

Detta ser ut att kunna bli nice.Spännade att se hur det utvecklas framöver.
Vi behöver ett Starwars MMO!!

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem

Det ser ju hur löjligt ut som helst i spelet när en lasersabel hugger en snubbe genom hela bröstet men lämnar inte ett spår efter sig. Som i filmen star wars så bör kroppen trilla isär precis som när luke fick sin hand avhuggen. Det är barnnivå på spelet då det är krig men spåren av våld visas inte. Blir ju typ som super mario super delux in space ^^

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650

Permalänk
Medlem

Jo lite så känns det tyvärr men annars kan ju inte kidsen spela det....

Visa signatur

Asus Sabertooth Z170 - i7 6700K(Noctua NH-D15) - Corsair Vengeance 32GB ram - Asus ROG Strix GTX 1080Ti - OCZ 60GB+OCZ 250GB+Samsung EVO 840 500GB+2xSeagate 3TB+1xWD Greenpower 2TB+1xWD Red 3TB - 2xAsus PB248Q - Corsair HX850W - Fractal Design S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
Det ser ju hur löjligt ut som helst i spelet när en lasersabel hugger en snubbe genom hela bröstet men lämnar inte ett spår efter sig. Som i filmen star wars så bör kroppen trilla isär precis som när luke fick sin hand avhuggen. Det är barnnivå på spelet då det är krig men spåren av våld visas inte. Blir ju typ som super mario super delux in space ^^

Så att ett spel är blodigt gör det automatiskt vuxet, och är det inget blod är det barnspel? Det är ju ett väldigt "vuxen" syn på världen..

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Låter som någon måste överkompensera för något litet mellan bena, genom att bara spela blodiga spel med flygande lemmar för att känna sig som en man...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Det här kommer man spela ja...

Väntat alldeles för länge nu på ett nytt SW mmo.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Så att ett spel är blodigt gör det automatiskt vuxet, och är det inget blod är det barnspel? Det är ju ett väldigt "vuxen" syn på världen..

Det är en del av spelet som gör det vuxet anser jag. Jag får en dålig känsla om jag spelar spel där jag dödar och skadar levande ting och de påvisar inte det våld de blivit utsatta för. Får man en dålig känsla i spelet så blir spelet mindre roligt. Jag vill inte ha super mario in space känsla på de lir jag kör. Om din upplevelse inte blir sämre av avsaknaden av konsekvenserna för våld så bra för dig men för många andra så tappar spelet i känsla.

Våld utan konsekvenserna av våld är barnnivå.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Du plöjer dig igenom åtskilliga soldater med ett lasersvärd som Sith Warrior, och krossar då och då deras nackar med Force Choke.

Som Bounty Hunter skjuter du dina fiender, och gör sedan slut på dem med en eldkastare.

När du spelar Trooper skjuter du också, men inte utan att knocka fienden med ditt gigantiska gevär i närstrid, och kanske sedan spränga dem med en "sticky grenade".

Smuggler skjuter ihjäl fienderna likaså, och avrättar i vissa fall dessa genom en välplacerad spark på könet, och sedan ett klockrent headshot.

Enligt mig så uppförde sig NPCs ganska så levande, ex seperatisten som fick sina juveler krossade i 20 minuters gameplay videon - Han såg ju ut att få kväljningar. På vad för mer målande vis kan du se konsekvenserna av dina våldsamma handlingar, än en stackars NPC som aldrig kommer att kunna få ett gäng virtuella barn?

På VILKET sätt är det här spelet barnsligt när det gäller våldet, som vi alla älskar :P?
Och BioWare är inte dumma i huvudet; Det är klart att dem rättar sig så gott det går om det nu blir för barnsligt:
http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=66101

Visa signatur

Antec Performance One P182 | Zalman ZM600-HP 600W | Asus P5Q Deluxe | Intel Core 2 Quad Q9550 2,83GHz | Sapphire Radeon HD4870 1Gb | WD Caviar Black 640Gb / WD Raptor 150Gb | 2x Patriot Extreme Viper Performance DDR2 2Gb PC2-8500

Permalänk
Medlem

Hugger du igenom en snubbe, hugger av honom på mitten, så visar han inga spår av det, bara faller ihop, bränner du upp någon så ser han inte ut som en uppbränd person gör, visar inga spår av att ha blivit bbq'ad. Det är barnnivå, så är det bara. Andra delar av spelet kanske inte är barnnivå men jag skulle gissa på att 12 åringar utan tvekan kan spela sw:tor.

Vad ni lär acceptera är att även barnspel kan vara roligt samt att det är barnnivå på våldet i sw:tor.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Så att fiendens hjärnaktivitet fullständigt avtar är inget tecken på våld?

Och klassar du KotOR som barnspel? (Om du gör det så slutar jag att argumentera med dig )
Där visades inga som helst tecken på skador under strider, sånär på att man kanske tog sig lite om sidan vid låg HP.

Det är inte bara kvaliteten på våldet i spel som gör dem barnsliga. Jag kan minnas flera gånger som t ex sex nämndes i KotOR spelen (I alla fall första), och de flesta människor rusar då fram med 18+ lappar som de trycker fast på fodralen. Såg man Bamse ta Brummelisa bakifrån någon gång när man var fem, kanske?
Och om man bortser från föräldrar som skyddar sina tjugoåriga döttrar från ordet "samlag", så är det även ett "allvarligt" krig i spelet, med en pyjamas-clown utan käke dansandes längst fram - Barnsligt?
Vi vet att TOR har en hel del liknande stridigheter.

...Eller syftar du enbart på slagsmålen? Jag tycker fortfarande inte att det är barnsligt. För i h*e, man-dödar-folk. Räcker inte det? Varför vill folk ha 100% dismemberment?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag körde faktiskt aldrig KotOR så tänker inte kommentera något angående KotOR. Bullebumpa, vad har det barnprogrammet med saken att göra???

När jag talar om barnnivå så talar jag om just striderna. Avsaknaden av konsekvenserna efter våld. Hemska historier finns det för barn och vuxna, det är inte vad som sägs eller inte sägs jag tänker på och vad jag vet så är det inte ofta vad som sägs eller inte sägs som sätter dit en 7,11,15 eller 18 års åldersgräns.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag

Du borde kanske se Star wars filmerna innan du skriver en sådan kommentar.

The phantom menace. Obi wan klyver Darth maul på mitten, blod sprutar upp.

A new hope. Obi wan hugger av en arm med sitt lasersvärd och armen faller blodig till marken.

Empire strikes back. Luke hugger av armen på snömonstret i grottan och där syns blod.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

hoppas det kommer beta till detta

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av J0hAnN48
hoppas det kommer beta till detta

Såklart det gör

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

Blod sprutar upp från Maul? Snarare förångas

Ang. Beta så tror jag inte att det är så långt kvar. Skulle gissa på att spelet är redo att släppas nästa höst, dvs om ett år.
Man får bara hoppas på att man kommer med i betan - Själv eftersom jag aldrig har varit med i något test innan, och skulle verkligen vilja hjälpa till med "insektsjakt" och förbättringar.

Och så får man såklart se spelet som bonus

Edit: Ny Timeline video uppe nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag blev inte imponerad av nyaste videon

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nautilus011
Du borde kanske se Star wars filmerna innan du skriver en sådan kommentar.

The phantom menace. Obi wan klyver Darth maul på mitten, blod sprutar upp.

A new hope. Obi wan hugger av en arm med sitt lasersvärd och armen faller blodig till marken.

Empire strikes back. Luke hugger av armen på snömonstret i grottan och där syns blod.

Öh, vet ju inte vilka filmer du har sett men på dom jag äger så "sprutar" det knappast blod...

Permalänk
Medlem

Av allt som de släppt hittills ser det fortfarande bara ut som ett singleplayer spel med lite multiplayer. Efter stora förhoppningar har jag börjat bli riktigt orolig. Jag är säker på att det kommer att vara ett riktigt bra spel, men väldigt orolig att det kommer bli första MMO-spelet som tar slut, inte för man är less det, utan för man spelat igenom storyn och det var inget mer ifall man inte vill göra en ny char och spela igenom en annan story.

Såg ut som ett dåligt skämt när de visade deras nya "cover-system". Att man ser i förväg var man kan gömma sig. Vet verkligen inte hur man ska kunna leva sig in i detta. Visst jag är ju en av dem som hade hoppats på ett sandlådespel också. Vill absolut inte att det ska kännas som Kotor3 eller Kotor3-10 eller vad de säger. Det ska vara ett MMO-spel inte något multiplayer Kotor. Jag tror dessvärre att det enda Bioware kommer lyckas med är att bevisa att MMO-spel som sätter allt fokus på story inte kommer hålla speciellt länge.

Men vet ju fortfarande väldigt lite om hur spelet kommer bli, kan bara dra slutsatser av det man sett hittils. Men är nog ingen nackdel att ens förväntningar sjunker.

Permalänk
Medlem

Och vad vi har sett hittils är inte mycket - Lite singleplayer och en instance där man bara körde två stycken (BHn var INTE en NPC).

Vi kommer säkert att få se multiplayerelementen också, det är ju faktiskt ett MMO - Och BioWare är inte dumma i huvudet. Vill dem göra ett singeplayer spel så gör dem det, och vill dem göra ett skitstort onlinespel så gör dem det.
Visa lite optimism, fölk!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kurre
Öh, vet ju inte vilka filmer du har sett men på dom jag äger så "sprutar" det knappast blod...

jaja, sprutar, skvätter, förångas. Eller som prickskyttar säger, rött moln. Hursom helst så ser man blod. Poängen va att i star wars filmer så ser man blod i och omkring skador av lasersvärd. inte alltid dock. Men det har "förklarats" i star wars litteratur att det är en teknik för att få blödande skador av lasersvärd.

Sen så kan man väll diskutera om det borde bli så av ett laservapen. Men det är rätt meningslöst att prata om hur vekligt det är eftersom lasersvärd i sig inte är verklighetsbaserat.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Sith warrior eller Bounty Hunter fö mig luter det åt just nu i alla fall!
Men det kommer ju minst 2 nya klasser till vardera faction. Sen kommer det säker släppas mer om en expansion kommer.
Btw, gissar på att nästa klass som utannonseras kommer bli jedi knight, man såg ju fan han i videon! ^^

Visa signatur

Antec sixhundred, Corsair XMS3 4GB (2 x 2GB) 1600MHz DDR III 4gb pc12800, Asus DirectCU II GTX 570, Corsair TX 650w V2, Amd Phenom II 965 3,4 ghz, 1TB Samsung HDD + 250 gb hdd maxtor, Asus M4A87TD EVO, Samsung T220 22", Razer Deathadder, Razer Arctosa, Logitech Z-4

Permalänk
Medlem

Det är väl klart att det blir en Jedi Knight class - Det är ju motsvarigheten till Sith Warrior.
Sithkrigare, Jediriddare.

Den tredje Imperie-klassen kommer nog förresten vara något i stil med Spion eller Agent, med tanke på den senaste Timeline videon.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntraxXx
Sithkrigare, Jediriddare.

Jag hoppas verkligen att de inte översätter spelet till svenska!

Visa signatur

"Nothing is impossible because impossible itself says I M Possible..."

Permalänk
Medlem

Jodå.

"Ta prisjägaren med dig, och attackera Hutten Nemros underhuggare med era lasersvärd och strålvapen."

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Senaste videon visar på att Mandalorian kommer vara en Sith klass, Siths motsvarighet till Republics* Trooper

vart lite fel där

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.