Permalänk
Robot

X1900xt renovering

Mitt 1900xt hade problem med värmen så beslöt mig för att ta en titt under skalet.

Besök albumet: X1900xt renovering av kakan86

Permalänk
Medlem

Det här albumet saknar bilder.

:/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shanni
Det här albumet saknar bilder.

:/

inte nu

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem

Har du kollat om du har sänkt dina temps nått?

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arowe17
Har du kollat om du har sänkt dina temps nått?

inte hunnit, grafikkortet är inte där datorn är:P

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem

Hade jag varit du hade jag köpt en noctua och tagit av själva plasten så bara flänsen är öppen, och sen fäst Noctua fläkten över där med buntband eller någon form av plasttråd.

Jag gjorde så med mitt gamla 8800GTX, myyycket tystare och svalare... dock så följer ju inte värmen med ut ur chassit men inga av tempsen förändrades av dom andra komponenterna... så chassifläktarna gjorde väl sitt jobb.

testa!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matlo
Hade jag varit du hade jag köpt en noctua och tagit av själva plasten så bara flänsen är öppen, och sen fäst Noctua fläkten över där med buntband eller någon form av plasttråd.

Jag gjorde så med mitt gamla 8800GTX, myyycket tystare och svalare... dock så följer ju inte värmen med ut ur chassit men inga av tempsen förändrades av dom andra komponenterna... så chassifläktarna gjorde väl sitt jobb.

testa!

Eller köper man en Artic Cooling S1 som kostar 1/3-1/4 av vad noctuan kostar som dessutom är gjord för att fästas på grafikkort. Ditt förslag var faktiskt riktigt dumt.

EDIT: Sorry, jag uppfattade det som att en hel Noctua-kylare och montera dit, fattade nu att du menade en fläkt. xD Ursäkta mig.

Permalänk
Medlem

Snyggt blev det nån temp skillnad? Alltid kul med renoveringar

Permalänk
Medlem

Före och efter-temps?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Eller köper man en Artic Cooling S1 som kostar 1/3-1/4 av vad noctuan kostar som dessutom är gjord för att fästas på grafikkort. Ditt förslag var faktiskt riktigt dumt.

EDIT: Sorry, jag uppfattade det som att en hel Noctua-kylare och montera dit, fattade nu att du menade en fläkt. xD Ursäkta mig.

En S1'a kostar lika mkt som en fläkt, så det är fortfarande smartare. Dumt förslag indeed.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Rengöring heter det