Windows Vista Ikonplacering

Permalänk
Medlem

Windows Vista Ikonplacering

Hej,

Har ett litet problem som börjar bli lite jobbigt då fler och fler ikoner fyller upp skrivbordet.

Operativsystemet jag talar om är Windows Vista.

Problem:

Varje gång jag ändrar något i exempelvis ett textdokument och sedan klickar vanligt "Spara" så placerar sig alltid filen längst upp i vänsterhörnet och om där redan ligger en ikon precis under den/dom.

Finns det någon inställning som gör att filerna inte flyttar runt sig på skrivbordet såfort man sparar dom igen?

/Louz

Permalänk

Testa att högerklicka på skrivbordet och välja vad du vill sortera efter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teknikarn
Testa att högerklicka på skrivbordet och välja vad du vill sortera efter.

Det handlar ju egentligen om sortering utan placering. Väljer man att sortera efter något radar dom fint upp sig längst till vänster i en väldig o-ordning.

/Louz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Louz
Det handlar ju egentligen om sortering utan placering. Väljer man att sortera efter något radar dom fint upp sig längst till vänster i en väldig o-ordning.

/Louz

Men högerklick > view > kryssa ur auto arrange, kanske funkar då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teknikarn
Men högerklick > view > kryssa ur auto arrange, kanske funkar då?

Hmm så har jag inte det på mitt operativsystem.

Har ingen ruta alls som heter något i stil med auto arrange.

Har Vista Home tror jag.

/Louz

Permalänk
Medlem

Ingen som vet?

Permalänk

Låt bli att spara allt på skrivbordet? Organisera i mappar istället?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andnewman
Låt bli att spara allt på skrivbordet? Organisera i mappar istället?

Hela datorn är organiserad i mappar, dock inget som hör till topic, det måste finnas någon inställning så ikonerna inte ändras.

Saken är den att jag har en fil jag ändrar hela tiden (statistik) så att lägga den i en mapp och skapa ett extra klick är helt onödigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Louz
Hmm så har jag inte det på mitt operativsystem.

Har ingen ruta alls som heter något i stil med auto arrange.

Har Vista Home tror jag.

/Louz

Kan heta Ordna automatiskt på svenska, men det gör ingen skillnad hos mig. Vista Home premium

Hos mig flyttas inte ikonerna runt när befintlig fil uppdateras, endast när det skapas en ny fil på skrivbordet, då hamnar den på första lediga plats.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Kan heta Ordna automatiskt på svenska, men det gör ingen skillnad hos mig. Vista Home premium

Hos mig flyttas inte ikonerna runt när befintlig fil uppdateras, endast när det skapas en ny fil på skrivbordet, då hamnar den på första lediga plats.

Ja den vanliga Ordna automatiskt knappen finns ju, eller Ordna efter, det löser ju dock inte problemet tyvärr.

Konstigt det inte är samma på din dator!