Snabb hjälp:D [nätadapter till 750gb extrern lacie]

Permalänk
Medlem

Snabb hjälp:D [nätadapter till 750gb extrern lacie]

Vet ett det inte har med denna kolumnen att göra men det kändes som jag hade störst chans att få hjälp här snabbt.

JAg sitter just nu fast i spanien med en LaCie Desktop Hard Drive 750GB utan nätadapter som jag klanting nog glömde kvar hemma.

Jag undrar om någon som har en hårddisk från den serien skulle kunna ta ett kort där man kan läsa specifikationerna på baksidan av adaptern och se hur kontakterna ser ut så skulle jag vara förevigt tacksam då varken mamma eller jag vet hur den ser ut och det är svårt att förklara över internet:D

Är tacksam för snabba bilder När jag har fått min bild så kan tråden gott låsas:D

Ja jag gillar smileys:D

Visa signatur

Jamen hejsan!

Permalänk

Har en adapter till någon extern här, 12V, 2A. Plusspolen är på insidan och minus på utsidan. Antagligen funkar alla 12V laddare som har samma kontakt.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

skulle uppskatta en bild eller iaf de tekniska specifikationerna på den:D men tack endå evil_piña

Visa signatur

Jamen hejsan!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xaile
skulle uppskatta en bild eller iaf de tekniska specifikationerna på den:D men tack endå evil_piña

Han skrev ju specen, 12V DC 2A + i mitten.

Permalänk
Medlem

till "någon extern" ja det hjälper inte mej då jag tror att om jag inte är helt dum i huvet så kan tillverkare själva välja att ha en annan spänning i sina nätadapdrar... men tack för omtanken

Visa signatur

Jamen hejsan!

Permalänk

Det är ju standard med 12V, jag brukar använda den adaptern till alla möjliga externa diskar och det har alltid funkat. Tänk på att externa diskar är helt vanliga interna i ett chassi, och vilken spänning ska interna ha? Jo 12V...

Annars får du väll kolla med tillverkaren.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*
*topic redigerad*

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||