Ny streamande filmsida, HDMT.

Permalänk
Medlem

Ny streamande filmsida, HDMT.

Hittade av en slump en sida som tydligen sprids som en löpeld över nätet nu, Hdmt.net. Filmer, serier sänds streamande utan några som helst problem, tittade själv en stund på 2012: Supernova och filmen streamade utan hack.
Inget Voddler-buffrande eller krångel, bara film och serier..

Men vad är haken? Ingen reklam, ingen inloggning, kakor behöver inte vara på, det som krävs är en flash-spelare.

Se efter själva:
http://www.hdmt.net

[Edit] Copyright??

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem

ja, snabbt går det ju inte på den där sidan. Kan tänka mig att det blir extremt mycket trafik.

Edit: men filmen funkar kanon. bara sidan som är slö

Visa signatur

tack o bock

Permalänk

Rätt sjukt om det är lagligt osv, och vem står för bandbredden till sidan?

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Funkar ju riktigt bra, kommer väl antagligen börja ta betalt snart? Känns ju som en smart ide att släppa den helt gratis och reklamfri i början för att den ska sprida sig snabbt.

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

Tog någon minut att ladda sidan, men bra kvalitet på videon och den stremas snabbt. (Y)

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem

För mig laddar den snabbt, kanske 3 minuter för en hel film på två timmar, men jag kan inte spela upp hela. En halvtimme in så slutar den spela upp, och jag möts av en 'laddar-symbol' har stått så i flera timmar nu, men i och försig så har jag bara testat med ett klipp.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

5. Is HDMT.net legal to offer streaming service?
HDMT.net offers streaming service for all movie and tv shows fans around the world. All videos on HDMT.net source from Internet. We respect copyrights of producers and advocate all friends here to budget legitimate DVDs to support your favorite movies and tv shows and persons who make efforts on these products.

Svårtolkad text.. som jag förstår det är det inte ett lagligt alternativ.. Men jag ha fel ?

Visa signatur

- Hon är säkert nåt monster.
- Men vadå? Hon har ju armar och ben och pratar normalt, det gör väl inte monster inte?
- Vi får väl se när vi slår ner henne.

Permalänk
Medlem

Kolla lite blev lite förvånad om det kan vara lagligt, men kvalitet var ju inte mycket att hänga i granen direkt, precis så bra att man kan titta men också så dålig att man blir lätt irriterad över det, inge HD där inte.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Musikälskare

Perfekt, kollar Moon nu

Mycket bättre kvalitet än vad jag är van vid

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Jag brukar använda Stage VU eller Mega video som båda är lagliga och mycket snabbare än denna sidan.
Jag har också samma problem som er andra med laddningen av videos.

Visa signatur

.::i5 4670K::. .::ASUS GTX 760::. .::ASUS Z87::. .::Corsair CX 750M::. .::Corsair VENGEANCE 8GB::.

Permalänk
Medlem

Kollar på Moon nu också, men nu efter 21.42 så stannade filmen och cirkeln som visar att det laddar kommer upp. Men tidslinjen är röd hela vägen som att det är färdigladdat :S

Någon annan som har liknande problem?

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slender
Kollar på Moon nu också, men nu efter 21.42 så stannade filmen och cirkeln som visar att det laddar kommer upp. Men tidslinjen är röd hela vägen som att det är färdigladdat :S

Någon annan som har liknande problem?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
För mig laddar den snabbt, kanske 3 minuter för en hel film på två timmar, men jag kan inte spela upp hela. En halvtimme in så slutar den spela upp, och jag möts av en 'laddar-symbol' har stått så i flera timmar nu, men i och försig så har jag bara testat med ett klipp.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Musikälskare

Ja nu börjar det laddas och händer inget

Sidan måste vara under enorm press, kommer tillbaka om nån veckor/månader för att se om det har blitt bättre eller om den är nerlagd

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Jag lyckades "lösa" det genom att stoppa filmen när det började ladda, sedan starta från och spola fram till där man va, sen kan man se en 10 min ungefär och så får man hålla på, knappast värt, men måste ju se färdigt på filmen nu när man börjat, har drygt 10 min kvar.
Bra film än så länge iaf...

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Tja ser helt ok ut:

Men ljudet på denna http://www.hdmt.net/index.php?mod=tvplay&movid=1864&urlid=196... sög ju:)

kolla på fox hemsida on du har nån vättig proxy i USA istället helt gratis

http://www.fox.com/fod/play.php?sh=bones

vet dock inte hur swecs regler ställer sig till att komma runt regions skydd på hemsidor men skulle jag bryta mot dom så får en moderator gärna editera mitt inlägg

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Sidan laddas bra mycket fortare nu än igår, texten som stod angående mycket trafik på förstasidan är borta så de har förhoppningsvis ökat bandbredden rejält för att hantera trafiken. Ligger förövrigt nu på ca 2,5Mbps vid streamning, igår ca 1.

Kollade genom filmutbudet och det är ju hur stort som helst!

Tänk om gänget bakom Voddler kunde ta sig en titt på gränssnittet, det är totalt överlägset och betydligt enklare att navigera än i Voddlerspelaren.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem

Video på 640x360 i 896 Kbps (med urusla encoder settings dessutom) och audio i 64.5 Kbps? Nej tack.

Video ID : 1 Format : AVC Format/Info : Advanced Video Codec Format profile : Main@L3.0 Format settings, CABAC : Yes Format settings, ReFrames : 1 frame Codec ID : avc1 Codec ID/Info : Advanced Video Coding Duration : 1h 27mn Bit rate mode : Variable Bit rate : 896 Kbps Maximum bit rate : 2 942 Kbps Width : 640 pixels Height : 360 pixels Display aspect ratio : 16:9 Frame rate mode : Constant Frame rate : 23.976 fps Resolution : 24 bits Colorimetry : 4:2:0 Scan type : Progressive Bits/(Pixel*Frame) : 0.162 Stream size : 558 MiB Writing library : x264 core 67 r1134M b8808bf Encoding settings : cabac=1 / ref=1 / deblock=1:0:0 / analyse=0x1:0x111 / me=hex / subme=6 / psy_rd=1.0:0.0 / mixed_ref=0 / me_range=16 / chroma_me=1 / trellis=0 / 8x8dct=0 / cqm=0 / deadzone=21,11 / chroma_qp_offset=-2 / threads=2 / nr=0 / decimate=1 / mbaff=0 / bframes=0 / keyint=250 / keyint_min=25 / scenecut=40 / rc=2pass / bitrate=896 / ratetol=1.0 / qcomp=0.60 / qpmin=10 / qpmax=51 / qpstep=4 / cplxblur=20.0 / qblur=0.5 / ip_ratio=1.40 / aq=1:1.00 Encoded date : UTC 2009-10-24 13:06:08 Tagged date : UTC 2009-10-25 06:40:11 Audio ID : 2 Format : AAC Format/Info : Advanced Audio Codec Format version : Version 4 Format profile : LC Format settings, SBR : No Codec ID : 40 Duration : 1h 27mn Bit rate mode : Variable Bit rate : 64.5 Kbps Maximum bit rate : 72.4 Kbps Channel(s) : 2 channels Channel positions : L R Sampling rate : 44.1 KHz Resolution : 16 bits Stream size : 40.2 MiB Encoded date : UTC 2009-10-25 06:40:04 Tagged date : UTC 2009-10-25 06:40:11

Inlägget redigerat av GAPa. Jag lade in några radbrytningar i [code]-rutan, eftersom den blev så bred att forumet såg konstigt ut.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk

Gramner, alla videos har inte samma kvalité?

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Gramner, alla videos har inte samma kvalité?

Den videon jag kollade på hade oacceptabelt dålig kvalitet, och eftersom sidan var segladdad hade jag ingen lust att testa en hel hög.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

Har en liten känsla att det inte rör sig om någon legal sida. Mest för att när jag skulle titta igenom Up! idag så är förtexterna på franska, precis som de flesta torrents har tydligen. Men annars tycker jag att kvaliteten duger fint, de som jag sett har varit likvärd dvd-kvalitet

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Bästa med sidan är att den är lättnavigerad.
Voddler börjar jag få krupp på, med deras svårnavigerade system, där man inte kan klicka med musen, samt att man ofta måste uppdatera klienten och då också skriva in login igen för femtielfte gången.

Titta lite på 2012 supernova maken till sämre superlågbudget film var det länge sen man såg, jisses

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Min bror såg en hel film idag utan något krångel, så visst kan det nog fungera.

Tyvärr hackar filmerna när jag spelar upp de i fullskärm, det beror på dålig CPU väll? Har en pentium 4, och HD klippen på youtube hackar också vid uppspelning.

Dock kan jag spela upp HD klipp hackfritt om de är lagrade på datorn. Det finns inte något fix för det här?

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

sidan verkar inte ladda för mig nu har ni pajat den

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Tyvärr hackar filmerna när jag spelar upp de i fullskärm, det beror på dålig CPU väll? Har en pentium 4, och HD klippen på youtube hackar också vid uppspelning.

Dock kan jag spela upp HD klipp hackfritt om de är lagrade på datorn. Det finns inte något fix för det här?

Det är flash som är kasst bara. Inte så mycket man kan göra åt det annat än att slänga mer beräkningskraft på problemet.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gramner
Det är flash som är kasst bara. Inte så mycket man kan göra åt det annat än att slänga mer beräkningskraft på problemet.

Som jag misstänkte då Läste i kommentarerna till "Youtube får 1080p" att nästa flash kommer vara mycket mindre krävande. Fanns en källa på det också, så den som är intresserad kan kolla upp det...

Edit: Installerade Flash 10.1 beta, och nu går HD typ hackfritt. Känns lite småsegt, men det är betydligt bättre än innan. Men youtubes fullHD är långt ifrån bra, har nog en framerate på 0,5 bilder/s.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk

Finns mycket bättre sätt än denna att streama filmer. Usch vilken usel kvalité

Permalänk
Korsordsguru

De uppger att deras material kommer "från internet" och sidan är registrerad på en person i Burma. Självklart är den inte laglig på något sätt, men jag vet inte om man gör något lagbrott om man kollar på filmerna bara. Hemsidan är hostad hos amerikanska InterServer medans allt material streamas från nederländska leaseweb vilket förklarar hastighetsskillnaderna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu är sidan för tillfället stängd och kommer öppna för registrerade användare senare.
Kan man kalla detta ett bra pr-trick som gick ut på att få publicitet för miljontals personer på ett mycket snabbt sätt eller vad?

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...