Jag håller på som bäst med att bygga ihop en ny arbetshäst då moderkortet på min gamla P4 3.4 har gett upp (japp...lite väl lång väntan på att uppdatera)
Jag är grymt sugen på detta chassi pga utseende, pris, kvalité osv..men..
Jag har inte bestämt mig vad det blir för grafikkort än men då jag nu bygger helt nytt från grunden så vill jag ju gärna att det ska gå att uppdatera en del av innehållet utan att jag ska behöva byta låda helt om något / ett par år.
Jag läste en annan forumtråd
http://forums.overclockers.co.uk/showpost.php?p=15452355&post...
Där FD bekräftar dels att ett HD5970 inte ryms på längden i den nuvarande lådan men också att de kommer att släppa en full tower version av R2 under 2010 och att den kommer ha plats för ett HD5970.
Låter ju grymt bra ur uppgraderingssynvinkel eller om jag nu väljer att köpa ett sånt kort på en gång, utvecklingen lär ju knappast ge särskilt kortare kort i framtiden, vare sig från ATI eller Nvidia.
Men då detta i dagsläget är den enda issue jag känner av då det gäller valet av låda så känns det eländigt att sitta å vänta flera månader till på en mycket större låda (som utan tveckan blir dyrare) bara för att jag ska få plats med grafikkortet.
Så..min undran som jag bara slänger ut till er som idag har denna låda, är det möjligt att kapa av några av HD-lådorna så att man får plats med ett långt grafikkort, eller skapar detta bara en massa onödigt arbete som gör att jag tappar mer än 4 diskplatser?
Nu blire sova..