Datorn startar inte efter flashat bios
Min dator specifikation
1 Intel Core? 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz BOXED m/fläkt
1 Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM
1 Antec Sonata III Miditower, Svart m/500W Nätaggr.
1 XFX GeForce 8800GTS 650M 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDTV/HDCP,650Mhz
1 OCZ nVIDIA SLI DDR2 PC6400 4096MB KIT, XTC, w/two 2048MB, CL5-4-4-15
1 NEC DVD-brännare AD-7203 SATA Svart OEM Duallayer,LabelFlash,Multirecorder(Ram)
1 Gigabyte GA-EP35-DS4, P35, S-775, ATX, Silent Pipe, DES, 2xPCI-Ex16
Ville få igång WOL på min data men hittade inte riktigt inställningen i BIOS så jag testad att flasha mitt BIOS till den senaste verision genom att använda windows applikationen @BIOS som det fanns guide till i min gigabyte manual(installerade ifrån gigabyte skivan). Efter att jag hade gjort denna flashning så började datorn bluescreena när jag spelade så jag antog att det nya BIOS verisionen som spökade så jag ville ha tillbaka den jag hade tidigare. För att göra detta så kopplade jag ut datan och sammankopplade CLR_CMOS pinnarna på modekortet med en skruvmejsel. Detta funkade dock inte så efter mycket läsande så och inga bra nya ideer så laddade jag hem en tidigare BIOS verision ifrån gigabytes hemsida för mitt moderkort ifrån ungefär när jag köpte komponenterna. Sen flashade jag Q-Flash allt gick bra och efter det var klart så startade jag om datan genom Q-Flash och efter det gick allt helt åt helvete...Nu startar inte datorn längre. Datorn startar och efter 2-3 sekunder dör den sen startar den igen och denna gång håller den liv i sig själv bortåt 8-10 sekunder och låter jag den fortsätta till en tredje omstart av sig själv håller den lite längre innan den dör. Dock vågar jag inte testa för länge utan stänger av strömbrytarn efter 2-3 gånger och drar ut sladden.
Edit: Glömde nämna att jag har även testat att ta ut moderkorts batteriet i ~1h detta gjorde ingen skillnad.
Utifrån vad jag har läst så är det bästa att göra felsökning genom att byta ut komponenter för att se vad det är som felar dock har jag inga komponenter att byta ut med då min äldre dator är för gammal och dens komponenter passar inte i min nya dator. Så nu vet jag inte vad jag ska göra för att få min dator att fungera igen :S. Är det någon som har nåt tips om hurvida jag kan fortsätta att fixa min dator?
Alzorz