Sälja gamla Ata HDD hur mycket?

Permalänk
Medlem

Sälja gamla Ata HDD hur mycket?

Tja funderar sätta ut hårddiskar på marknaden här, vad skulle man kunna få för gamla ata diskar som är på 80gb, 320gb, 40gb och TROR att en är 160gb ?

har flera 80gb etc. gör man något med dessa eller bara kasta?
ev. installera RAID på en gammal dator som man har hemma, skulle de funka och va får man för fördelar? ska nog ha den som en router fast vet inte..? är i behov av pengar så vad skulle man få för dessa?

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

gammalt och beggat (om inte antikt ) ~ 50% av nypriset idag.

Jämfört man alla dina diskar ihop med en motsvarande lagringsmänd hos en ny hårddisk, säg en ny 500gb disk. Så kostar en ny med frakt ~350kr. Så ett rimligt pris för dina tillsammans enligt mig är mindre än 200kr.

Flera hårddiskar utvecklar totalt sett mer värme än en enda hdd med mkt lagring.

Detta är min syn på det, jag tänker antal GB per krona. Vill man ha RAID så behöver man flera enheter och då blir man villig att betala för att få flera enheter jämfört med jag som vill ha så få enheter som möjligt.

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem

hmm... ok, det är:
1 40gb Seagate
3 80gb Seagate, Maxtor och en Western Digital
alltså jag förväntar mig inte mkt, har även gamla agp kort över som funkar också, funderar sätta allt detta sen att folk kan ge bud, 320gb var en SATA den säljer ja inte

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Hedersmedlem

Räkna ut värdet enligt tipset ovan och sätt in en annons så får du säkert dina diskar sålda.

* Rensat bort en del enl. §9 *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.