Permalänk
Inaktiv

Internetleverantörer

Nu är det så att BBB ska sluta tillföra internet till *kommun* och därför har vi fått ett antal val från andra leverantörer.

100/10 hade jag tänkte köra på
Alternativerna: *Trasig länk raderad*

Är det någon som har koll på dessa leverantörer? Vilken som är bra eller dålig? Bra och dålig på ett långvarigt sätt, dvs om vi bortser från deras "du får mobilt bredband på köpet", "gratis startavgift"-erbjudande.

Tack på förhand!

Permalänk

Jag har T3 och det har aldrig varit några problem med uppkopplingen.

Visa signatur

Fractal Design Define R5| ASUS Z170-P ATX| Intel Core i5 6600K 3.5 GHz| Noctua NH-U12P SE2| Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 2133Mhz Vengeance| MSI GeForce RTX 3060 Ti VENTUS 3X OC | Be Quiet! Pure Power 10 CM 600W| Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Kör Bahnhof här hemma och det fungerar bra, dock går vi i Felias fibernät här i söderort.

Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.

Permalänk
Inaktiv

Tack för responsen båda två!

Ume'-Johan / Langelus:
Hur mycket får du ut när alla datorer i hushållet är på? Och hur många datorer gäller det?
____________________________________________

Skulle vara suveränt med fler svar, tack på förhand än en gång!

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt frågan, bandbredden är ju densamma oavsett antalet burkar som står igång? Bara se till att du har en router som har tillräckligt hög throughput WAN-LAN.

Får ut ~98 ner 10-18 upp (fladdrar lite men brukar lägga sig stabilt runt 13) på min 100/10 lina, då har jag en server, en stationär, ett XBMC och min bärbara.

Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Langelus:

Kör Bahnhof här hemma och det fungerar bra, dock går vi i Felias fibernät här i söderort.

Mitt "Felia" är iaf felfritt :]

Permalänk

Ja, när jag testade det för något år sedan så låg det nära den hastighet jag betalar för, dvs. 100/100 när jag kör trådat från väggen eller via min router.

Visa signatur

Fractal Design Define R5| ASUS Z170-P ATX| Intel Core i5 6600K 3.5 GHz| Noctua NH-U12P SE2| Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 2133Mhz Vengeance| MSI GeForce RTX 3060 Ti VENTUS 3X OC | Be Quiet! Pure Power 10 CM 600W| Windows 10 Pro

Permalänk
Inaktiv

Jasså? Då verkar båda alternativen på sätt å vis vara lika bra.

@Langelus: Ibland kan man få ut mer från andra leverantörer beroende på distansen.

---------------------------------

Nu har du llagt till ÄNNU ett aleternativ nämligen:

PIRATE ISP

Någon som har använt den eller hört något alls? Det som verkar locka mest är väl anonymiteten?

Permalänk
Medlem

Fibernäten är generellt sett såpass bra så det är mer priset och andra funktioner som man kan välja mellan istället, avstånd etc är mer relevant vid ADSL uppkopplingar. Om anonymitet är ett önskemål så finns det utmärkta tjänster för det separat annars (typ Anonine med flera)

Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.

Permalänk
Medlem

Här kan det vara värt att slå ett öga också. http://www.integrity.st/

Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.

Permalänk
Inaktiv

Langelus: Tack, då känns det som att jag ska välja leverantör efter plånboken.

Awesome länk också!