Permalänk

Inga Svenska cupper?

Tjo!

Tänkte höra efter, finns det inga svenska cupper längre? Är det så dött?

Det finns en lång lista på Svenska public spelare där ute, men vad katten, join up a squad och få tillbaks Bc2 som spel igen. =D

Eller finns det inga här som kan tänkas skapa en cupp? Electric Gaming kan komma in och sammarbeta, men pga annat så kan inte vi ha huvudansvaret ännu. Har även kontakt med andra svenska klaner så att det blir ett gäng iallafall.

Vi har som jag tidigare nämnt, en mumble server på 25 slots, så att 6 squads kan låna den om det är brist på Voice-Com program i det avseéndet.

Är det inte på tiden att dra ihop något kul? =D Slå sten mot sten you know?

Kontakta för intresse,

I mitt tycke tycker jag att vi ska ha priser i detta, och även ha en " loser-bracket ". Så att man iallafall får spela minst 2 matcher.

Kom igen nu!

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem

Problemet är väl att BC2 inte är ett spel som riktar sig till, eller för den delen passar i sammanhanget, esport. Banorna är inte symetriska, det är väldigt oblanserat mellan fordon och marktrupper och banorna är överlag ganska dåligt uppbyggda för ett intressant spel mellan 2 eller flera "klaner".

De har sagt att Battlefield 3 skall ha mer fokus på esport men jag har mina tvivel. Battlefield är och ser ut att förbli ett "sim" (realism snarare än spel). Det må vara ett roligt spel men passar helt enkelt inte för att tävla i.

Det är i alla fall min uppfattning om det hela. Visst, jag skulle uppskatta om Battlefield fungerade som esport men det är lite som att tro att en lådbil skulle kunna köra ett Formel 1 lopp.

Visa signatur

Visionär bakom Sveriges största publika spelsatsning. Säger jag mer så blir jag förmodligen bannad igen.

Ställ krav! Involvera er! Tänk utanför sandlådan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av weird:

Problemet är väl att BC2 inte är ett spel som riktar sig till, eller för den delen passar i sammanhanget, esport. Banorna är inte symetriska, det är väldigt oblanserat mellan fordon och marktrupper och banorna är överlag ganska dåligt uppbyggda för ett intressant spel mellan 2 eller flera "klaner".

De har sagt att Battlefield 3 skall ha mer fokus på esport men jag har mina tvivel. Battlefield är och ser ut att förbli ett "sim" (realism snarare än spel). Det må vara ett roligt spel men passar helt enkelt inte för att tävla i.

Det är i alla fall min uppfattning om det hela. Visst, jag skulle uppskatta om Battlefield fungerade som esport men det är lite som att tro att en lådbil skulle kunna köra ett Formel 1 lopp.

What he said.

Permalänk

Ajo, true. Men inget är omöjligt och man gör helt enkelt det bästa utav situationen, anser jag iallafall. "/

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14