Följ Black Week på SweClockers

Strul med Datan, !! behövs någon med erfarenhet

Permalänk

Nej, ett rakt nej. Du är inte, och kommer troligen aldrig vara, i behov av ett så pass kraftfullt kort om du kör på en (1!) skärm.

Visa signatur

Main-PC: Bitfenix Phenom Mini | Asus Z170I Pro | Intel I5 6600K | Kingston HyperX 16GB 2133Mhz DDR4 | EVGA GeForce GTX 1070 | Corsair SF450 |

Permalänk

http://www.inet.se/artikel/6900115/a...-quattro-1000w Vad är detta?
Hur kollar jag vad jag har för Nätagg?
Och då menar du att bara skaffa en extern hård disk att spara filerna jag frapsar till?
Och majoriteten verkar tycka att GTX 560 kortet kommer funka bra att göra det jag gör med.
så det får väl bli ett sådant

Permalänk

Efter lite research har jag kommit fram till att du troligen har en Lite-on PS-5301-08HA som nätagg i din dator och det ser ut som att du har EN PCI-e kabel. Det följer troligen med molex -> pci adapter med grafikkortet. Liteon gör dock inte världens bästa nätagg och det är inget jag skulle vilja ha i min dator.

Har jag fel angående vilket nätagg det är i datorn, feel free to correct me.

Visa signatur

Main-PC: Bitfenix Phenom Mini | Asus Z170I Pro | Intel I5 6600K | Kingston HyperX 16GB 2133Mhz DDR4 | EVGA GeForce GTX 1070 | Corsair SF450 |

Permalänk
Skrivet av Frebbytio:

http://www.inet.se/artikel/6900115/a...-quattro-1000w Vad är detta?
Hur kollar jag vad jag har för Nätagg?
Och då menar du att bara skaffa en extern hård disk att spara filerna jag frapsar till?
Och majoriteten verkar tycka att GTX 560 kortet kommer funka bra att göra det jag gör med.
så det får väl bli ett sådant

Antec Quattro 1kw är ett oerhört kraftigt nätagg, dock så bör du ignorera hans post då det känns lite som en troll-post. Extern hårddisk? Nej, jag menade att du skaffa en till intern HDD och frapsar till den om du vill frapsa i full size. Jag hade enorma problem med fraps tills jag skaffade en extra intern hdd. Nöjer du dig med halfsize så funkar det utan några större problem.

GTX560-kortet är ett bra kort, utan tvekan, dessutom är det inte heller särskilt dyrt då inet.se har kampanj på den produkten.

Visa signatur

Permalänk

Okej, Sammanfattning dårå jag köper GTX 560 kortet och inget annat och klarar mig men kanske inte att frapsa, sen kan jag upgradera allt eftersom`?
Eller kommer inte grafikkortet fungera ngt vidare utan nytt Nätagg

Permalänk
Skrivet av Frebbytio:

Okej, Sammanfattning dårå jag köper GTX 560 kortet och inget annat och klarar mig men kanske inte att frapsa, sen kan jag upgradera allt eftersom`?
Eller kommer inte grafikkortet fungera ngt vidare utan nytt Nätagg

Du bör klara dig, men om du får problem så skulle jag lägga mina tior på att det är pga ditt nätagg.

Visa signatur

Permalänk

Och om det är problem Köper jag ett nytt Nätagg med typ 1000 Kw och eftersom mitt moderkort har 2 st PSI intergånger köper jag bara ett till GTX 560 och då är det ingen snack om saken då klarar jag mig?
http://www.intel.com/content/www/us/en/chipsets/mainstream-ch... Detta e mitt moderkort, har den 2 st PSI XD?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frebbytio:

Och om det är problem Köper jag ett nytt Nätagg med typ 1000 Kw och eftersom mitt moderkort har 2 st PSI intergånger köper jag bara ett till GTX 560 och då är det ingen snack om saken då klarar jag mig?
http://www.intel.com/content/www/us/en/chipsets/mainstream-ch... Detta e mitt moderkort, har den 2 st PSI XD?

Varför ens ett 1000W när inte ens sli och cr kräver 650 watt?

Är alla här säkra på han har ens en pci-e 16x port?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frebbytio:

Nä, om dit agg inte räcker till köper du ett bra agg på ca. 500w, SLI skulle jag inte bry mig om(ett till 560), men om du skulle vilja ha SLI senare(om dit moderkort stödjer det) skulle jag satsa på ett bra agg på runt 850w.

Skrivet av Broken-arrow:

Är alla här säkra på han har ens en pci-e 16x port?

Ja, tror inte det finns moderkort till den processorn utan minst en PCI-e 16x

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Skrivet av Frebbytio:

Tror inte att du ska köpa ett sådant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frebbytio:

1000kw är en jävla massa ström.

1000w också. Mycket mer än du behöver, och att slänga ut pengar på det är onödigt, du får ingen prestandavinst på det.

Permalänk
Skrivet av shiver111:

Tror inte att du ska köpa ett sådant.

Varför tycker du så olikt dom andra, Lägg upp ett bättre förslag och argument för varför Tack i förväg !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frebbytio:

Det du visar där är chipset som sitter på ditt moderkort som styr dom viktigaste komponenterna på moderkortet, men bara för att chipset Stödjer Pci-e 16x så är det inte säkert att HP har valt att implementera det på deras moderkort. OM det är HP som har gjort moderkortet. Det bästa hade varit om du öppnade upp din dator och kollade själv om det finns en pci-e 16x port och om ditt nätaggregat har 2 st fria pci-e 6-pins kontakter.

Om du bara har en fri så kan du eventuellt klara dig med en adapter också som oftast följer med som någon nämnde.

Visa signatur

Jag äger en dator... Den är svart med några sladdar som sticker ut på baksidan... Kan även sticka in ett usb-minne på sidan... Det gillar jag. Skärmen är i samma färg som Musen.

Permalänk
Medlem

Du har en märkes dator och deras nätagg är i bästa fall bara budget kvalite som INTE klarar bättre grafikkort oavsett antal watt. Det är totalt meningslöst att bara rabbla antal watt. Nätaggets märke, modell och ålder är ALLTID viktigare ju bättre grafikkort den ska driva.

Det finns BRA nätagg på 400W som är STARKARE än ett DÅLIGT på 650W.
Ännu värre är det högre upp där det finns DÅLIGA på 1000W=550W av ett BRA märke.

Skrivet av Frebbytio:

Totalt FEL länk och slutsats. Öppna datorn och kolla hur många PCI-E du ha för grafikkort.

Permalänk
Medlem

Det här är vad du behöver:http://www.inet.se/kundvagn/visa/691588/2011-08-02

Lycka till!

Visa signatur

Spelburk: ASUS Maximus VI Formula . Intel Core i7 4770K .Nocuta DH15 . 16 GB Corsair Vengeance Pro 2400mhz. Nividia GTX 1080 Strix . 250 GB Samsung EVO SSD . Fractal Design Arc R2 . Corsair AX 860i . 1 st Benq 144hz 24" 1 st Benq 60hz 24"

Permalänk

Laddade ner Speccy detta är mitt moderkort

PEGATRON CORPORATION 2AB6 (CPU 1)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frebbytio:

Varför tycker du så olikt dom andra, Lägg upp ett bättre förslag och argument för varför Tack i förväg !

Det är ingen i denna tråd som tycker du ska ha ett 1000w nätagg förutom ett ensamt forumtroll.
Ska du ha ett nytt nätagg för 1 560ti så skulle du klara dig bra på t.ex http://www.inet.se/artikel/6900492/xfx-core-edition-450w eller liknande.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frebbytio:

Goddag,
min Nya data krånglar lite så jag tänker bara gå rakt på sak. Jag köpte en ny data Ca 1-2 månader sedan det va en HP och jag köpte den på
Elgiganten för 11 000. Kr, Då den inte längre säljs lyckades jag hitta en länk genoma tt googla http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=817491

...

Grafik Kort - Jag har ett Grafik kort. GeForce GT 420, på 2 Gb Dedikerat

Om du sade till Elgigantens säljare att du ville ha datorn för spelande tycker jag definitivt att du skall ta kontakt med dem och klaga. Det där är ett värdelöst grafikkort för spelande i en dator i prisklassen över 10000kr.

Här är en nyttig jämförelsegraf från grafikkort tillverkarens hemsida:

http://www.nvidia.co.uk/object/graphics_cards_buy_now_uk.html

Visserligen är inte GT 420 listat, MEN det är däremot GT 520 och GT 220 som borde vara likvärdiga och som du kan hitta nästan längst ned på deras lista och som går att köpa löst för ca 400kr. I en speldator är Grafikkortet den överlägset viktigaste komponenten, och elgiganten har lurat på dig en dator med ett riktigt billigt budgetkort.

OM du frågat dem efter en speldator eller en dator för spelande har du all rätt i världen att klaga, och har du riktigt tur kanske de lyssnar på dig. Ett bra företag bör i deras situation insett att de gjort fel och inte du.

Edit: För att få kalla datorn för kraftig speldator borde det sitta minst ett GTX 5XX kort i den, dessa börjar ungefär på 1000kr och uppåt och preserar som du kan se på grafen många gånger bättre än ett GT420 kort.

Permalänk

Ursäkta att jag lånar tråden hur frapsar till en annan hårddisk om man har två stycken.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Skrivet av Ixos:

Om du sade till Elgigantens säljare att du ville ha datorn för spelande tycker jag definitivt att du skall ta kontakt med dem och klaga. Det där är ett värdelöst grafikkort för spelande i en dator i prisklassen över 10000kr.

Här är en nyttig jämförelsegraf från grafikkort tillverkarens hemsida:

http://www.nvidia.co.uk/object/graphics_cards_buy_now_uk.html

Visserligen är inte GT 420 listat, MEN det är däremot GT 520 som borde vara bättre och som du kan hitta nästan längst ned på deras lista och som går att köpa löst för ca 400kr. I en speldator är Grafikkortet den överlägset viktigaste komponenten, och elgiganten har lurat på dig en dator med ett riktigt billigt budgetkort.

OM du frågat dem efter en speldator eller en dator för spelande har du all rätt i världen att klaga, och har du riktigt tur kanske de lyssnar på dig. Ett bra företag bör i deras situation insett att de gjort fel och inte du.

För att få kalla datorn för kraftig speldator borde det sitta minst ett GTX 5XX kort i den, dessa börjar ungefär på 1000kr och uppåt.

Funkar GT 520 Kortet bättre än GTX 560? eller lika bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frebbytio:

Funkar GT 520 Kortet bättre än GTX 560? eller lika bra?

Nej inte i närheten, GTX 560 är ungefär 10gånger bättre för spel.

Relative performance är det du vill titta på i länken/Jämförelsen hos Nvidia.

Permalänk

Jag köpte Datan på internet Utan att prata med dom annat än att åka dit för försäkringen föratt den inte fanns i butik om jag inte ville åka bil i 8000 timmar.

Permalänk
Medlem

Ixos:
Det är hans eget fel som inte kollade vad företagets definition av speldator innebar. Minröj och kortspel som kommer med Windows är också spel och funkar jätte bra. Sen har vi det där med att vissa spel funkar med lägsta grafikupplösning

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

Ixos:
Det är hans eget fel. Minröj och kortspel som kommer med Windows är också spel och funkar jätte bra. Sen har vi det där med att vissa spel funkar med lägsta grafikupplösning

Jag tycker faktiskt inte bara det är. Går man in till en butik som säljer datorer och vill ha en speldator tycker jag man kan kräva att de fattar att det nog inte är MSröj och kortspel man vill spela...

Edit: Såhär står det om dator med GT 420 kortet på elgigantens hemsida:
"Stationär dator med prestandan och kraften du behöver för intensivt spelande och andra krävande uppgifter."

Skrivet av Frebbytio:

Jag köpte Datan på internet Utan att prata med dom annat än att åka dit för försäkringen föratt den inte fanns i butik om jag inte ville åka bil i 8000 timmar.

Isåfall kan jag nog hålla med om att det är lite klantigt att inte kolla upp vad man får mer nogrannt innan man spenderar 11000kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Ursäkta att jag lånar tråden hur frapsar till en annan hårddisk om man har två stycken.

Skickades från m.sweclockers.com

Ställ in i Fraps vilken mapp filerna ska sparas till och välj en plats på en HDD som inte används av OS eller ditt spel.

Visa signatur

Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Jag tycker ett HD 6870 är ett bättre val än GTX 560 Ti. Samma prestanda men HD 6870 är billigare och drar mycket mindre ström än GTX 560.
http://www.webhallen.com/hardvara/122089-asus_radeon_hd_6870_...

Sedan ska du köpa detta nätaggregat till din dator http://www.inet.se/artikel/6900492/xfx-core-edition-450w

Det kommer totalt kosta 1961:- Med det grafikkortet kommer du nästan kunna maxa BC2, absolut maxa WoW och du kommer kunna spela alla moderna spel utan lagg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frebbytio:

Okej Men om jag byter ut grafik kortet kommer allt annat att funka bra? asså jag klarar ju av Wow i fair instälningar Etc (shadows och liquid details på Low) sen kan jag recorda 10 manna raids med detta (för er som spelar Wow, för er som inte gör det, Sammanfattning inte bra :<)

Bara för din info så belastar WoW mest CPU, dvs grafikkortet gör inte så mycket

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Jag tycker faktiskt inte bara det är. Går man in till en butik som säljer datorer och vill ha en speldator tycker jag man kan kräva att de fattar att det nog inte är MSröj och kortspel man vill spela...

Man kan tycka det, men ordentliga speldatorer säljs över huvudtaget inte i några sådana kedjor bortsett från Alienware som är så otroligt överprisade så det är löjligt då man kan bygga en dator med samma komponenter som sitter i en sån för drygt halva priset om man köper från t.ex Inet.se

Skrivet av jakkes:

Bara för din info så belastar WoW mest CPU, dvs grafikkortet gör inte så mycket

I det här fallet är det dock grafikkortet som flaskar då han sitter på en i7 2600 som både räcker och bli över för WoW även om det inte är en multipel upplåst 'K' modell.

Skrivet av Frebbytio:

2 misstag på en och samma gång, köpte datorn utan att prata med någon om den samt att du köpte en försäkring som täcker samma saker som din vanliga hemförsäkring med drulle tillägg.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Man kan tycka det, men ordentliga speldatorer säljs över huvudtaget inte i några sådana kedjor bortsett från Alienware som är så otroligt överprisade så det är löjligt då man kan bygga en dator med samma komponenter som sitter i en sån för drygt halva priset om man köper från t.ex Inet.se

I det här fallet är det dock grafikkortet som flaskar då han sitter på en i7 2600 som både räcker och bli över för WoW även om det inte är en multipel upplåst 'K' modell.

2 misstag på en och samma gång, köpte datorn utan att prata med någon om den samt att du köpte en försäkring som täcker samma saker som din vanliga hemförsäkring med drulle tillägg.

Okej en fråga dok tror ni att försäkringen bryts eller något liknande ifall jag byter grafik kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frebbytio:

Okej en fråga dok tror ni att försäkringen bryts eller något liknande ifall jag byter grafik kort

Ja, troligtvis, men ifall det händer något är det bara att byta tillbaka till de gammla delarna och skicka in den.

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)