Tillräckligt stort skrivbord för eyefinity?

Permalänk
Medlem

Tillräckligt stort skrivbord för eyefinity?

En snabb fråga till er med eyefinity/surround:

Hur brett skrivbord behöver man för en sådan setup om man tänker gå på 23-24" skärmar?

Jag har endast 155 cm i bredd där jag ska ha datorbordet (liten lägenhet) och kommer ha ett skrivbord i storleken 150cm bred och 60cm djup.

Räcker denna yta för tre skärmar + tbord/mus? Eller är det bättre att satsa på 1x 27" skärm?

Hur stora skrivbord/datorbord har ni?

Visa signatur

Corsair Carbide Air 540 Cube - Asus X99 Deluxe - Intel i7 5820K @ 4,3 GHz - Corsair Hydro H110 - Corsair 16GB DDR4 2666MHz CL16 Dominator - 2 x EVGA GeForce GTX 980 4GB SC ACX 2.0 SLI - EVGA Supernova G2 850W - Samsung SSD PRO 850-Series 512GB - 2TB WD Black 7200rpm 64MB - Monitor: ASUS 27" SWIFT PG278Q

Permalänk
Hedersmedlem

Beroende på hur du vill ha det så kan det bli tajt. Breddmässigt kommer tre 23-24"-skärmar att landa runt 155 cm beroende på exakt skärmbredd så risken finns att de kommer sticka ut på sidorna, men det kanske inte spelar någon större roll.

Djupet på 60 cm kan däremot vara en avgörande faktor. Jag har ett bord som är 60 cm djupt och det blev riktigt trångt när jag fick upp tre skärmar då skärmfötterna avgränsade bordet rätt effektivt. Det problemet försvann när jag satte upp skärmarna på väggen eftersom jag nu har möjlighet att skjuta undan tangentbordet och musen/musmattan under skärmarna om jag behöver lite mer bordsyta för tillfället. Bygg en liten pappersmall eller liknande för att se hur mycket bordsyta du kommer få med tre skärmar och känn efter själv om du tycker att det blir för trångt eller ej.