En helt vanlig kväll på Sweclockers ...

Permalänk
Medlem

En helt vanlig kväll på Sweclockers ...

Kika helst i 1080p. Vill visa hur effektivt det är med kommunikation över teamspeak / mumble.

Visa signatur

/ Uttifanten

Permalänk
Medlem

Bra spelat grabbar. Speciellt dina skott på tanksen.
Vad höll deras mobile-AA och stationära hus kan man undra? Tar bara några sekunder att ta ner en helli.

Söker ni spelare?

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Niiice, teamwork är det bästa! Dock konstigt att ingen flyg gjorde mos av er, finner det synnerligen lätt att få ner helis med flyg:P

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Söker och söker, för tillfället är vi en pluton som spelar för det är skoj, vi har planer om Squad-matcher.
Några sekunder tvivlar jag på med tanke på stingers går att undvika samt mumspojken satt i jet hela matchen.
Heli (med AA-hat) + Jet (med AA-hat) = död AA

Visa signatur

/ Uttifanten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brusarn:

Niiice, teamwork är det bästa! Dock konstigt att ingen flyg gjorde mos av er, finner det synnerligen lätt att få ner helis med flyg:P

Skickades från m.sweclockers.com

Vi hade ju mumspojken i flyg, inget flyg bråkar med oss.

Visa signatur

/ Uttifanten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utti:

Vi hade ju mumspojken i flyg, inget flyg bråkar med oss.

Haha okej, kikade videon i mobilen utan ljud, så hängde inte riktigt med Riktigt bra flygning, grym aim på tanksen osv, cred för det!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hatten av! Lust att dela med dig av hur man bäst manövrerar helikoptern?

Visa signatur

Meshify C | ROG Hero VII | i7 4790K | Vengeance Pro 16GB@2400MHz | RXVega56 | H100i | Samsung Evo 250GB x2 | EVGA G2 750W | Win7 x64 Ult. | MSI Mag27cq |

Xpenologybox - Air 240 | Msi Z87i | G3258 | Vengeance 8GB@1600MHz | Noctua NH-L9i | Samsung Evo 120GB | WD 6 TB | XFX Core Pro 650W |

Zyxel NSA310s | RPi 2 B - pihole | DT990 250Ω | O2 Amp | Custom 60% | PS4 | MiBox3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utti:

Vi hade ju mumspojken i flyg, inget flyg bråkar med oss.

Ehm, 1941 Jet kills är grymt imponernade. Kör han joystick eller mus/tangentbord?

Visa signatur

2500K 4.5Ghz | Noctua NH-U12P SE2 PnP | MSI P67A-GD55 | Corsair 8GB 1600Mhz | MSI GTX 580 Twin Frozer II 900/1800/2100 | Fractal Design Arc | XFX XXX Edition 750W | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair Force 120 GB

***Gammla goda minnen med ovanstående som burk :) ***

Permalänk
Skrivet av Alexio:

Ehm, 1941 Jet kills är grymt imponernade. Kör han joystick eller mus/tangentbord?

Jag kör mus och tangetbord. Men ett tips är att binda "pitch up" (piltanget neråt defualt) till space, det gör det väldigt lätt att dogfighta och sikta med musen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seigmenn:

Hatten av! Lust att dela med dig av hur man bäst manövrerar helikoptern?

Öva öva öva öva och öva.
Flyg inte alltid aggressivt - beror helt på hur deras AA spelar, hur mycket stinger dom har samt vad din skytt har för utrustning. Klinqs spelar med Stealth, zoom och tv-missiler.

Med den setupen kan vi just, som vi gör i filmen, garantera att inga tanks muckar med våra tanks.

Visa signatur

/ Uttifanten

Permalänk
Medlem

Hur kör du helikoptern sådär!? Använder du någon slags spak eller musen?

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Hur kör du helikoptern sådär!? Använder du någon slags spak eller musen?

Körde joystick, bytte tillbaka till mus för att det var lättare att sikta med just missilerna.

Visa signatur

/ Uttifanten

Permalänk

Tycker knappt ni snackade något alls
Brukar vara betydligt mycket mer kommunikation när jag sitter i mumble och lirar. Spelar också bara public än så länge.

Men fina träffar med helikopetern lika så!

Permalänk
Medlem
Skrivet av flygaresset:

Tycker knappt ni snackade något alls
Brukar vara betydligt mycket mer kommunikation när jag sitter i mumble och lirar. Spelar också bara public än så länge.

Men fina träffar med helikopetern lika så!

Det är mest för att jag glömde kryssa i så den tog upp min mic också ... Men det var mest bara för att visa att det hela blir mer effektivt.
(sen, vad mer än det som sades var relevant i stunden?)

Visa signatur

/ Uttifanten

Permalänk
Skrivet av Utti:

Det är mest för att jag glömde kryssa i så den tog upp min mic också ... Men det var mest bara för att visa att det hela blir mer effektivt.
(sen, vad mer än det som sades var relevant i stunden?)

Förväntade mig mer snack när det stod "Wolfpack Invading Sweclockers". Tänkte att det borde finnas en hel den infanterister när ni invaderar en server så att säga. Antyder inte att ni i helikoptern inte var tillräckligt informativa om det var så du uppfattade det

Permalänk
Medlem

Att dominera med luft är inget speciellt, jets är vad som förstör BF3.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Tycker lagen såg väldigt obalanserade ut och då vinner enna laget väldigt lätt.
Roligare att spela när det är jämt och kan gå hur som helst.
Måste säga ni hade väldigt bra teamplay vilket inte det andra laget hade och då går det som det går.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av Haziza:

Att dominera med luft är inget speciellt, jets är vad som förstör BF3.

Kan hålla med i ditt påstående delvis.

Väldigt mycket lagansvar läggs på jetpiloter eftersom deras huvuduppgift är att hålla borta fiendens jets. Om motståndar lagets piloter är svaga så lever dom inte särsklit länge, vilket får till följd att deras choppers inte lever särsklit länge, vilket får till följd att tanks inte lever särsklit länge. osv osv

Sammanfattningsvis:

Jets=Jets
Jets>choppers
choppers>tanks
tanks>inf

(obs: ovan tabell tar inte särsklida händelser i beaktning )

Men att jets förstör spelet är att överdriva, när två lika bra piloter möts resulterar det ofta i man bara dogfightar vararnda.

Permalänk
Medlem

Vad var det för speciellt med den videon? Är man helt ohotad är det hur enkelt som helst att äga med heli. Förstår inte heller var kommunikationen gjorde stor skillnad. "Fina träffar" ovärderlig information.

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Varför dessa skarpt lysande ikoner över fienden..Gör det ju så mycket enklare att upptäcka fienden..fast det är ju lika åt båda hållen men inget jag själv tycker ska finnas i ett spel..

Snyggt flyget iallafall.

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk

Kändes rätt standard men ok?

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Hallå va fan e det för mygel när man ser tanksen när de spottas? Spela Hardcore! Lite jobbigare där.

Visa signatur

Vad vore världen utan silvertejp?

Permalänk
Sötast

Myah, senast jag satt i en helikopter så hade min copilot 32 kills och jag hade typ 8-9 själv, 2 helt random spelare som inte heller vi hade något som helst luftmotstånd.

2-4 stingers och 1 mobile AA och ni hade varit på marken.

Permalänk

Mjukt och fint raketskytte & alert gunner.

Mycket elegant!

Permalänk
Medlem

Tyckte inte heller det var sådär jätte mycket prat som jag förväntade mig, brukar låta väldigt mer när jag o kompisarna kör
Men väldigt snyggt skjutet med helikoptern! Och BF3 blir verkligen mycket roligare när man kör med någon:)

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk

Chill video, tycker jag visar vad man kan göra med lite skills i en heli, men tycker ni var otroligt lugna ändå, när jag sitter med mina grabbar i skype och gibbar HoN blir det en del hets! x)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

är det bara jag och mina vänner som kör över skype istället för mumble/teamspeak?

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Tycker lagen såg väldigt obalanserade ut och då vinner enna laget väldigt lätt.
Roligare att spela när det är jämt och kan gå hur som helst.
Måste säga ni hade väldigt bra teamplay vilket inte det andra laget hade och då går det som det går.

Obalanserade och obalanserade, en helt vanlig kväll på sweclockers ? ( )

Skrivet av Wedes:

Vad var det för speciellt med den videon? Är man helt ohotad är det hur enkelt som helst att äga med heli. Förstår inte heller var kommunikationen gjorde stor skillnad. "Fina träffar" ovärderlig information.

Då så? Kommunikationen?
1. Markfolket spottade tanksen direkt - död.
2. Gunnern påpekade när jag inte uppfattade vart det högsta trycket var - området trycktes ned.
3. Vår jet påpekade när jag var tvungen att flyga mer mot vår AA
4. Det var ingen penismätar-video om du trodde det.

Skrivet av fermia:

Varför dessa skarpt lysande ikoner över fienden..Gör det ju så mycket enklare att upptäcka fienden..fast det är ju lika åt båda hållen men inget jag själv tycker ska finnas i ett spel..

Fast å andra sidan så är det ju så man rapporterar fienderna, "Trädet, vänster, 150, skyttar!" (Samtliga eldrör vänder sig mot skyttarna)
Sen att det blir röda lysande ikoner är DICEs beslut.

Snyggt flyget iallafall.

Tackar, dock inte ensam om det när vi var 32 i filmen. Att jag sen lyser lite extra på plutonen är väl en annan femma?

Skrivet av Allexz:

Myah, senast jag satt i en helikopter så hade min copilot 32 kills och jag hade typ 8-9 själv, 2 helt random spelare som inte heller vi hade något som helst luftmotstånd.

2-4 stingers och 1 mobile AA och ni hade varit på marken.

Bra jobbat, men du verkar inte ha läst vad som skrevs tidigare i tråden. Så, naeh.

Visa signatur

/ Uttifanten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utti:

4. Det var ingen penismätar-video om du trodde det.

Jag tyckte det stank penismäteri om hela videon men visst om du säger så.

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Sötast
Skrivet av Utti:

Bra jobbat, men du verkar inte ha läst vad som skrevs tidigare i tråden. Så, naeh.

Ni är alltså odödliga då, eller?