Ny telefon. Vilken ska man ha ?

Permalänk
Medlem

Ny telefon. Vilken ska man ha ?

Tja,

Har tröttnat på min slöa HTC Hero nu och tänkte skaffa mig en ny mobil till jul.
Men nu är frågan: Vilken ska man välja i denna djungel av telefoner ? Ska man välja Android eller Windows?
Skippar gärna iPhone, då jag tycker de är rätt tråkiga.

Det jag vill ha i en telefon är då en helt okej kamera, gärna med blixt. Bra ljudupplevelse då jag lyssnar mycket på musik.
Jag har ingen speciell budget att gå på så kom med förslag Har varit nöjd med min HTC hittills så har inget problem att fortsätta med dem.
Är Nokia Lumia 800 nånting att ha eller Samsung s2?

Tackar för snabba svar!

Permalänk
Medlem

rekomenderar en Galaxy SII, har aldrig haft problem med den och den har bra kamera

Permalänk
Medlem
Skrivet av smajlY:

rekomenderar en Galaxy SII, har aldrig haft problem med den och den har bra kamera

Hur snabb är den ? Upplever du något lagg ? Jag stör mig något fruktansvärt på telefoner som laggar.
Det är ju fördelen med iPhone då de sällan laggar.

Permalänk
Medlem

Galaxy nexus kommer väll snart ser rätt fint ut
http://www.swedroid.se/test-av-google-galaxy-nexus/

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar SGS2. Har en själv och är supernöjd. Smidig nog att ha i fickan, bra nog att surfa på och tar fina bilder.

Läs vad andra tycker här: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=838917

9.12 av 10 möjliga från totalt 290 användare vid dagens datum och 9 av 10 av recensenterna, i snitt. Som sagt, jag är kanonnöjd med min.

Mvh
Pär

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Gainward GeForce RTX 2080 Triple Fan | Gigabyte Aorus Z390 Elite | Intel Core i7 9700K | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Samsung 970 EVO Series | NZXT H440W NE

Permalänk
Medlem

Samsung S II om du vill ha den bästa Android telefonen på marknaden just nu. Kommer bli grym med ICS 4.0 som sägs kommer Januari-Febuari nästa år. (Custom ROM kan nog komma tidigare)
Men du nämner att du vill ha ett bra ljud och då kan jag inte god hjärtat rekommdera Galaxy S II.
Då rekommderar jag hellre HTC Sensetion XL med Beats Sound. Där har du absoult den bästa Android telefonen i ljudkvalitet.

Så mest kraft är Galaxy S II solklara valet, men om du vill ha grymt ljud är det HTC Sensetion XL som gäller.
Det är acceptabelt ljud i S II helt klart godkänt men ändå hästlängder ifrån HTC Sensetion XL.

Sen S II laggar inte en suck med sin 1.2 GHz Dual-Core Prolle. Kommer även bli mycket bättre med 4.0 ICS.

Permalänk
Skrivet av klagland:

Hur snabb är den ? Upplever du något lagg ? Jag stör mig något fruktansvärt på telefoner som laggar.
Det är ju fördelen med iPhone då de sällan laggar.

Jag har bara testat morsans SIIa, men den var duktigt rapp, allt gick fort och smidigt.

Är duktigt sugen på att byta ifrån min Iphone till en sådan

Permalänk
Medlem
Skrivet av wille61:

Galaxy nexus kommer väll snart ser rätt fint ut
http://www.swedroid.se/test-av-google-galaxy-nexus/

Håller med om att nexusen verkar bra, synd bara på den bedrövliga batteritiden. Läs gärna swedroids test så förstår ni!

Permalänk
Medlem

Har haft min S2 i ett halvår nu och kan inte nämna några direkta nackdelar. Upplever inget lagg, jag är mycket nöjd. Har inte testat Galaxy Nexus, så jag kan inte uttala mig om om skillnaden i pris är värt det eller inte.

Permalänk
Inaktiv

jailbreakad iphone 4

Permalänk

ifall du lyssnar mycket på musik finns ju hts sensation XE

Visa signatur

Silverstone Fortress 2 - Samsung 840 EVO 250Gb - Asus GTX Strixs 970
Asus Maximus VI Formula - Core i5 4670K - Adata 8Gb
CM Hyper 212EVO - Seasonic Platinum 760W

BenQ XL2411Z - Corsair M60 - Corsair K70 - SteelSeries Wireless H

Permalänk

Mobiltelefon

Jag kan rekommendera Samsung Galaxy Note. Riktigt bra telefon har allt du kan tänka dig 5.3 tums skärm upplösning på 1280*800. 8Mpix kameran tar bra bilder stort och redigt tangentbord och skirva Sms/Epos Surfa mm. Skriva noteringar med pennan som medföljer o massa mer Grymt snabb dualcore processor på 1.4 ghz

Visa signatur

Fractal Design Define R4 Titanium, 3930k GTX 690 Asus X79 Pro Intel 240gb SSD Segate Barracuda 3TB, WD-1.5TB 16gb Kingston Internminne Thermalright Silver Arrow SB-E Antec High Current Gamer 900W Windows 7. Logitec G35. Logitec Z5500. Gigabyte Osmium Gaming.SteelSeries Sensei - Fnatic edition. Philips 52 8605H + 3D Kitt. Samsung S27A950+ 3D Brillor Epson tw3600 + 117 duk

Permalänk
Medlem
Skrivet av klagland:

Hur snabb är den ? Upplever du något lagg ? Jag stör mig något fruktansvärt på telefoner som laggar.
Det är ju fördelen med iPhone då de sällan laggar.

Den är riktigt snabb, har aldrig laggat för mig

Permalänk
Medlem

Jag bytte från HTC Hero till SGS2 och jösses vilken skillnad!
Använder den mest till att kolla film under resorna till jobbet. Perfekt!

Permalänk
Medlem

iPhone 4s eller GS2.

Permalänk

Ta Samsung Galaxy S II

Visa signatur

i7 7700K // Radeon RX 480 8GB // Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15
Vengeance // MSI Z270 TOMAHAWK // Samsung 850 EVO 500GB // Fractal Design Integra M 550W

Permalänk
Medlem

Sitter med en Motorola Razr i handen och kan inte annat än att rekommendera den

Permalänk

har du pengar kör på en 4s, Men jag rekomenderar nog den före en samsung s2.. (för jag har en 4s) men den funkar till allt, kan tänka mig att 4S är grym då... Men om du gillar iphone kör på en ny då, är inte så stor skillnad mellan 4s och samusng s2;)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy S2 är förmodligen fortfarande den bästa luren, möjligen i konkurrens med Galaxy Nexus. Lumia 800 kan ju vara intressant om du vill vara "unik", det är säkert inget fel på den, men den har inte alls samma prestanda som Samsungs värstingar, och det finns inte alls lika mycket appar till WP7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klagland:

Hur snabb är den ? Upplever du något lagg ? Jag stör mig något fruktansvärt på telefoner som laggar.
Det är ju fördelen med iPhone då de sällan laggar.

ALLA android laggar. SG2 laggar minst, men men.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

ALLA android laggar. SG2 laggar minst, men men.

galaxy SII och HTC sensation lagrar iallafall inte.

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nlc:

jailbreakad iphone 4

+1

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem

jag skaffade mig en SE xperia pro, dvs en telefon med utfällbart tangentbord, FANTASTISKT skönt om du skriver mycket mail/sms/fbook osv. Den har även en bra kamera

Är den telefon jag hittils varit mest nöjd med, hade en htc desire z innan men den var tyvärr lite ranglig (samma typ av tele men sämre tgb), annars trivdes jag med den också.

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Skrivet av Failbygge:

har du pengar kör på en 4s, Men jag rekomenderar nog den före en samsung s2.. (för jag har en 4s) men den funkar till allt, kan tänka mig att 4S är grym då... Men om du gillar iphone kör på en ny då, är inte så stor skillnad mellan 4s och samusng s2;)

Hårdvaran är det inte mycket skillnad på men sgs2 kostar 2 k mindre ^^

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk

1. Bestäm dig för vilket OS du vill ha(ios/wp/android)

När du har bestämt dig, läs vidare..

2. Gör en ny tråd om vilken modell du ska välja om du inte kan bestämma dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

1. Bestäm dig för vilket OS du vill ha(ios/wp/android)

När du har bestämt dig, läs vidare..

2. Gör en ny tråd om vilken modell du ska välja om du inte kan bestämma dig.

Inte riktigt så det är för alla.

Det finns de som inte förstår eller ens skulle märka någon skillnad mellan OS och då bör man nog i första han välja efter andra premisser.

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Skrivet av Se33:

Inte riktigt så det är för alla.

Det finns de som inte förstår eller ens skulle märka någon skillnad mellan OS och då bör man nog i första han välja efter andra premisser.

Eftersom han redan har en android så förutsatte jag att han hade viss koll. Och har man inte det så bör man gå till polare/butik eller liknande och skaffa sig det.

Permalänk
Medlem

Alltså, Jag skulle ju rekommendera 4s pga att jag är lite "fanboy" men har haft iphone 3,3gs och 4. Tills min 4a pajade (Ring inte från höga höjder med alkohol i blodet.) , då gick jag och köpte mig en HTC Desire S för att ha tills 4s kom ut. Gillar verkligen inte Android, men är väl svårt att byta från OSX till Android. Då jag använder mig av både MacBook Pro och Ipad så gillar jag ju självklart kommunikatioen mellan dem.

Men nu vill du inte ha iPhone som jag fattade det. Då får jag hålla med majoriteten av denna tråd att gå all in på en SGS2, snabbare och smidigare android telefon får du leta efter. Som sagt, har bara extremt svårt för android. Men smaken är som baken som dom säger.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Kör på en galaxys2. Men den kanske är för stor? Finns bra htc med ju...

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hablam:

galaxy SII och HTC sensation lagrar iallafall inte.

i jämförelse med WP7 så gör de det. Det är mindre på de du nämner men det gör det.

EDIT: Jag måste nog för övrigt hålla med thereal_twisted, Bestäm dig för vilken OS du vil han och återkom sedan med ny och fin tråd.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30