Permalänk

Huvudpersonen spelar i Boogie Nights och är med på en av de 3 bilderna.

(personen som spelar i Touch är däremot inte med på någon av mina bilder)

Permalänk
Medlem

Shooter

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800

Permalänk
Permalänk

Fel Boogie Nights person, men du prickade in en från Boogie nights och en från Touch med Shooter, men som sagt, inte Mark Wahlberg.

Du var inne på mer rätt spår med Contagion, det är en typ av katastrof film.

En sak som försvårar är att jag inte finner en viktig person för filmen i trailers. Filmen är (som oftast) i 2 distinkta delar. I andra delen kommer en riktigt badguy, eller ja en grupp, men just en av dom är riktigt elak tycker jag men finner ingen bild på honnom från filmen......men iaf så startar han något och efter en stund så får våran huvudperson "ta en för teamet" och det är lite osmakligt hela allting, mycket för att denna person också är väldigt spciell till skillnad från alla andra.

Nu jävlar da

Permalänk
Medlem

Ingen aning, men gissar på "2012".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hammar:

Ingen aning, men gissar på "2012".

Kan man ha 2012 som favoritfilm?

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800

Permalänk

Haha. FEEEEEEEEEEL (så innihelvete )

Asså, det verkar inte vara någon storfilm och det är igentligen mer det moraliska, plus det absoluta slutet som gör filmen för mig mer än det tekniska eller lixom hur den är gjord. Och det är inte favoritfilmen, men en av favoriterna.

Huvudpersonen är en kvinna.

Och det har pågått lite länge nu, så jag skriver det nästan rakt ut med denna quotation:

Doctor: You of all people... born blind should understand empathy... and human decency.
King of Ward 3: Shut up. Shut up. He's blind. That's all. That doesn't make him good or bad! That just makes him blind. And now, he's blind with a purpose. Because he's looking out for the sick and the hungry of his own ward.

Permalänk
Medlem

Blindness då?

Permalänk

Korrekt.

Danny Glover är med i Blindness och Touch.
Juliane Moore är huvudperson i Blindness och hon är med i Boogie Nights. Det är baksidan av hennes huvud som syns i ena bilden.

Hon kan även se, därför är hon speciell.

Jag gillar filmen, speciellt de scenener där folk stryker omkring utan att veta vart dom ska, och när hon (som kan se) hittar det låsta förrådet med massa mat. Men det bästa av allt sker ju i slutet när de andra kan se igen, och hon inte längre är speciell.

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kriistoffer:

Jag gillar filmen ..

Har inte sett den, men den verkar bra & jag tänker nog se den nu .. next movie:

Poänglistan:

28p - Naruto
20p - Hammar
14p - DrDuke, Frantic
13p - Adam901,
11p - Scienta
9p - JackeShan, running_wild
7p - Scripteddie, anton.hj
5p -
4p - Kebabhyvlarn, HoBb3
3p - medlem46, IsseBisse
2p - Liorcifer, fesen, ParaZide
1p - Tomas_88, Rba, Genesis, 4everapple1, turbi, Kriistoffer

OBS! OBS! OBS! OBS! OBS! OBS! OBS! OBS! OBS! OBS! OBS! OBS!
Ge fan i att posta svar om du inte tänker ge oss en ny bild att gissa vidare på..

Permalänk
Medlem

Hobo with a shotgun?

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naruto:

Hobo with a shotgun?

Nepps.

Permalänk
Medlem

Är ni bakis allihop, eller var det för svårt? Ny bild uppe nu iaf ..

Permalänk

wtf, Jhonny Depp som stryper någon från Game Of Thrones!

hehe nejda.....men har nog inte sett den filmen vad jag kan minnas...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kriistoffer:

wtf, Jhonny Depp som stryper någon från Game Of Thrones!

hehe nejda.....men har nog inte sett den filmen vad jag kan minnas...

Det är inte Mr.Depp, ny bild uppe. Filmen är från 2011..

Permalänk
Medlem

Tucker & Dale vs Evil?

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naruto:

Tucker & Dale vs Evil?

Nix, ny väldigt lätt bild inom kort.

Permalänk
Skrivet av Hammar:

Det är inte Mr.Depp, ny bild uppe. Filmen är från 2011..

Hehe nej jag såg det, bara skojja, men som sagt jag har nog inte sett den....om inte hmmmmmmmmmm...

*tänka*

Permalänk
Medlem

Man skulle kunna kalla detta för en "stoner-movie" om man vill ..

Permalänk

Bong of the dead!

Ye-haa den hade jag aldrig tagit om det inte var för att någon trodde att jag hade gjort en bild till en tävling här på Sweclockers från den filmen. hihi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kriistoffer:

Bong of the dead!

Ye-haa den hade jag aldrig tagit om det inte var för att någon trodde att jag hade gjort en bild till en tävling här på Sweclockers från den filmen. hihi.

Äntligen rätt! Puh ..

Permalänk

Hehe.

Ny film!

- 2008
- Fransk film
- Är i 2 distinkta delar
- En av mina absoluta favoritfilmer (bra ledtråd va höhö )
- Han som gjorde den sa nåt i stil med "jag gör inte filmer som folk ska älska, jag gör filmer som folk ska hata" ......och du hatar garanterat denna film en bra stund efter att du sett den.

Poänglistan:

28p - Naruto
20p - Hammar
14p - DrDuke, Frantic
13p - Adam901,
11p - Scienta
9p - JackeShan, running_wild
7p - Scripteddie, anton.hj
5p -
4p - Kebabhyvlarn, HoBb3
3p - medlem46, IsseBisse
2p - Liorcifer, fesen, ParaZide, Kriistoffer
1p - Tomas_88, Rba, Genesis, 4everapple1, turbi

OBS! OBS! OBS! OBS! OBS! OBS! OBS! OBS! OBS! OBS! OBS! OBS!
Ge fan i att posta svar om du inte tänker ge oss en ny bild att gissa vidare på..

Permalänk
Medlem

Känner igen den men kan inte placera den riktigt. Gissar på: Man on Fire, känns jättefel men äh.

Sedan kanske jag är petig, men Hammar, om filmen har drygt 250st. röster på imdb tycker jag inte den kvalificerar in sig för att få vara med här...

Eller vad är det man ska gå efter när man kollar till reglerna: - Filmerna bör vara relativt kända

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk

Fel.

Jag håller med på sätt och vis, men sammtidigt är det svårt ochså vart man ska dra strecket. Personligen kollar jag bara om filmen finns att köpa på Discshop, finns den det så tycker jag den kan postas.

Förstår vad du menar, men det kom eftervart ganska ordentliga hjälpmedel i from av bilder och text från Hammar, hade han däremot dragit ut på det i flera dagar md bara den traktorbilden så hade jag också reagerat.

Tycker man får se det lite an, om ingen kan gissa så får man bara ge mer och mer ledtrådar da.......eller?

Permalänk

Ok ledtrådar:

- 2008
- Inte amerikansk film. (inte svensk eller dansk eller norsk heller)
- En av mina absoluta favoritfilmer (bra ledtråd va höhö )
- Han som gjorde den sa nåt i stil med "jag gör inte filmer som folk ska älska, jag gör filmer som folk ska hata" ......och du hatar garanterat denna film en bra stund efter att du sett den.

Permalänk

En till bild.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantic:

text .. Sedan kanske jag är petig, .. text

Nej du har givetvis rätt. Tyvärr valde jag film dåligt tjugo i fem på lördagseftermiddagen.
Ska försöka att ha hjärnan lite mer påslagen innan jag postar. Förlåt boys.

Permalänk

- Fransk film
- Är i 2 distinkta delar, nästan så man tror filmen är slut, men så börjar den typ...istället....eller nått.....

(många filmer är ju så asså, så det är inte speciellt för just denna film, men har man sett den så förstår man vad jag menar)

Ny bild också......nu ska man ta den om man har sett filmen

Permalänk
Medlem

Nej, nu tror jag att jag vet. Är väll en väldigt bisarr film. Slutet i filmen är väldigt Kommer inte på namnet nu..

Kom på det.. Martyrs?

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk

Korrekt!

Gjorde ett stort intryck på mig. Men du borde spoilertagga det du skrev.