Problem med låset på min golf 4

Permalänk
Medlem

Problem med låset på min golf 4

Dörren på bakre passagerardörren gick ej att stänga så den håller sig stängd, så jag tänkte att jag skulle smörja den delen som håller fast dörren när den är stängd. Efter att det var gjort så tänkte jag röra på delen så den blev ordentligt smörjd, men då "stängde sig" låsmekanismen, så nu kan jag inte stänga dörren då den där mekanismbiten är i stängt läge.
Se bifogad bild, vet ej vad delarna heter.

Någon som vet hur man får upp den i "öppet" läge igen så jag kan stänga dörren.
Jag har försökt låsa dörren med låset i dörren och med fjärrlåset, även försökt benda tillbaka den, men den sitter hårt.

Problemet löst!
Efter att ha låst och låst upp bilen med nyckeln (i dörren) och sen med hjälp av att hålla det inre dörrhandtaget öppet dra med en skruvmejsel i den biten som fastnade, så fick jag upp den och kunde nu stänga dörren.
Dom första försöken (innan jag skrev det här inlägget) så gick det inte, antagligen så är det något problem med det yttre dörrhandtaget som inte öppnade spärren så den gick att dra upp.

Problemet löst!
Visa signatur

I like turtles!

Permalänk

Innan jag läst din edit tänkte jag föreslå precis samma metod som du använde för att lösa det
Bra att det löste sig, det kan ju bli lite problem när det är fuktigt och fryser som det gör nu, jag kommer knappt in i min bil efter natten

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Försökte i 10 minuter + letade i min Haynes-bok och googlade, innan jag skrev inlägget. Som tur var var det lättare än jag trodde.
Hade problem med den i lördags också, men så går det när man inte servar bilen

Visa signatur

I like turtles!

Permalänk
Medlem

Jag hade problem med frysande låskistor på min förra V70 också. Där var felet dock elektriskt. Mikrobrytarna i låskistan kärvade och gjorde att säkerhetslåset (som bara kan låsas upp elektriskt) inte fick nån ström.

Kupévärmare rakt på låskistan i nån timme varvat med kopiösa mängder WD-40 i alla öppningar lagade felet tills jag sålde bilen nåt år senare.

Edit: ska alltså förtydliga att jag plockade av dörrklädseln på insidan och lät kupevärmaren blåsa rakt in i dörren.

Permalänk
Medlem

Ser ut som att du råkade dra i barnlåset.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.