E-sim -Hyfsat nytt MMOG webläsar spel [Gratis]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Nybörjarguiden får du i starten, näst första notification. Men det mesta måste man upptäcka själv och med hjälp av andra. Mycket är lättförståelig.
IRCn är #sim.swe at Rizon och forat är http://www.swesim.tk/ . Shouten är även den bra att hålla reda på, liksom en del publikationer.

tack, såg att det kommit brev

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Sverige drar igång HP-kampanjen igen!

Alla nya som börjar spela för statens länk får 2 HP pack. Dvs vi ger er 4 guld värde av enegi så ni kan slåss för sverige och därmed lvla upp till lvl 7 på endast 2 dar!

För att kunna få denna bonus måste ni regga er på denna länk vilket tillhör svenska staten och sedan höra av er till mig i spelet (via pm eller irc). Ni hjälper svenska staten och får dessutom en boost upp så ni snabbt kan börja tjäna lite egna pengar!

För Fosterlandet!

Uldrer, Finansminister

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Uldrer:

Sverige drar igång HP-kampanjen igen!

Alla nya som börjar spela för statens länk får 2 HP pack. Dvs vi ger er 4 guld värde av enegi så ni kan slåss för sverige och därmed lvla upp till lvl 7 på endast 2 dar!

Uldrer, Finansminister

Bra initiativ! Detta leder förhoppningsvis också till att fler spelare fortsätter spela då de snabbare kommer förbi den tråkiga tiden i början av spelet.

Permalänk
Medlem

Mycket har hänt de senaste dagarna, vi har gått ut i öppet krig med Lettland och tagit över en av deras regioner vilket ger oss en gräns mot Litauen där vi just nu slåss för att ta en av deras regioner!
Så anslut till Sverige idag och hjälp oss bli ännu starkare!
http://e-sim.org/lan.98421/

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Mycket har hänt de senaste dagarna, vi har gått ut i öppet krig med Lettland och tagit över en av deras regioner vilket ger oss en gräns mot Litauen där vi just nu slåss för att ta en av deras regioner!
Så anslut till Sverige idag och hjälp oss bli ännu starkare!

Tills Litauen ogillar våra handlingar och tar tillbaka hela norden som tidigare...

Skrivet av Pain_zone:

Bra initiativ! Detta leder förhoppningsvis också till att fler spelare fortsätter spela då de snabbare kommer förbi den tråkiga tiden i början av spelet.

Är level 11 och undrar ännu när det roliga börjar...

Skrivet av Pain_zone:

Spelat 2-3 veckor nu. Gör 2-3k skada med en attack, och ser folk som gör 400k skada per attack... Rättvist? Kommer man komma ikapp? Inte detta seklet...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Tills Litauen ogillar våra handlingar och tar tillbaka hela norden som tidigare...

Skillnaden är att vi är starkare nu och har fler allierade som kan hjälpa oss.
För en 1-2 veckor sedan hade Litauen 18 regioner, idag har de 8 och de ligger på defensiven.

Skrivet av Hzup:

Är level 11 och undrar ännu när det roliga börjar...

Det kanske är så enkelt att detta inte är något för dig?
Fast å andra sidan tror jag inte att du skulle stannat i 2-3 veckor om du inte såg någon charm i det hela.
Har du börjat med företagande eller varför inte satsa på politik?

Edit: kollade din profil nu (om det nu inte är så att du länkar någon annans i din signatur här) och du är ju level 10 och har spelat bara 6 dagar kortare än mig (dvs du ligger på ca 6½ vecka ).
Tycker du borde satsa antingen på företag eller att försöka hitta någon MU där du kan få supplies.
Du har ett välbetalt jobb, dock jobbar du för fienden och hjälper de att tillverka Q5 vapen.
Vad gör du med de pengar du drar in i dagsläget? Känns inte som du köper mat eller vapen för de iaf för då hade du haft mer damage gjord och om du bara sparat de tills nu så bör du ha en ganska stor hög med pengar som du kan investera.

Skrivet av Hzup:

Spelat 2-3 veckor nu. Gör 2-3k skada med en attack, och ser folk som gör 400k skada per attack... Rättvist? Kommer man komma ikapp? Inte detta seklet...

Finns absolut INGEN som kan göra 400k med en attack, om du syftar på ett helt slag så javisst då kan man göra uppemot en miljon med Q5 hus, 10 Q5 mat och gifts samt Q5 vapen samt veteran MU.
Jag har spelat ca 7 veckor och jag kan om jag skulle gå efter ovanstående formula göra ca 300k utan bonus från MU, regionsbonus eller defensive system, detta är dock inget man satsar på att göra efter såpass kort tid, de du ser som gör så massiv skada har spelat sedan spelet startades för nästan 8 månader sen.
Vi kommer aldrig komma ikapp, men gapet minskar för varje dag då vi får 10 styrka när vi tränar och de får 2.

Visa signatur

Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Kom på en liten sak, nämligen att göra en app för e-sim!
Tror jag skulle locka många spelare. Folk sitter ju ofta och spelar och letar nya spel via appar men inte så mycket efter spel från vanliga webläsaren.
Att då få upp en App på dom olika marknaderna (app store tex) skulle ju få folk att prova spelet och sedan förhoppningsvis fastna.

Någon som har erfarenhet av att göra appar? är det ens möjligt att göra en sån här app?
Behöver ju inte vara avancerad, det funkar ju jätte bra att spela via webläsaren också men just att få upp den på tex app store skulle ju va jätte bra!

Helst skulle ju appen bara vara tillgänglig för svenskar

Permalänk
Medlem

Sådär nu har jag också gått med. Får se hur det artar sig från min sida. Använde iaf länk som skrivits så något har jag gjort bra.

Permalänk

Litauen attackerat av Sverige

Nya spelare behövs alltid. Om ni vill gå med kan ni göra detta genom denna länk: http://e-sim.org/lan.92520/

Just nu håller Sverige på och attackerar Litauen tillsammans med våra allierade, och det är payback time. Deras tur bli ockuperade nu!

Permalänk

Shit har itne varit innepå 1 vecka typ, får nog vara så, lite långtradigt annars kul.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

Ja nu är Litauen riktigt illa ute, och bra är ju det. Polen bombar sig bokstavligt talat in från söder och Sverige är en stor jävla vagel i ögat i norr. Alpha lär väl sjunka med Litauen. Sedan kan Polen få ha Litauen, vi tar Lettland, och sen invaderar vi ryssen Låter som en prima plan!

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.

Permalänk

Gör ett slag för Sverige på kartan! Joina oss här http://e-sim.org/profile.html?id=147731

Visa signatur

Aorus X7 Pro V3 17,3" Full HD i7-4870HQ / 16GB / 1TB+2x256GB SSD / GTX 970M 3GB SLI / Win8.1

Laptop: ASUS ZENBOOK UX32VD CI5 1.7 4GB/500 + 24 SSD GT620M 13.3" W7HP

Permalänk
Medlem

Litauen har stoppat vår framfart i Lettland och står nu för dörren vid Götaland där en attack gissningsvis kommer ske inom kort.
Nya Svenska trupper behövs omgående för att stärka landet!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kom igen folk!
Vi har tillgång till järn i Norge. Svenska företag expanderar dit men vi saknar arbetskraft!
Kom igen!

Jag personligen utlovar bra lön samt vapen och mat som bonus!

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

Kom igen folk!
Vi har tillgång till järn i Norge. Svenska företag expanderar dit men vi saknar arbetskraft!
Kom igen!

Jag personligen utlovar bra lön samt vapen och mat som bonus!

Haha no shit, med de lönerna som ligger ute nu så har jag sämre lönsamhet på mitt Q3 vapen än vad jag hade innan vi fick Norges high iron bara för att vi har för få arbetare för alla företag som finns.
Får hoppas de stabiliserar sig snart.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja det stämmer att lönerna gått upp rejält. Samtidigt så gör ju det att det är lättare för nya att starta samt att det ger Staten mer skatteinkomster. Klart bra läga för nya att gamea esim idag.

Btw är nyfiken på nya regeringen och den nya allyn. Är det ngn som kan ge lite bakgrundsinformation?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av TiasE:

Haha no shit, med de lönerna som ligger ute nu så har jag sämre lönsamhet på mitt Q3 vapen än vad jag hade innan vi fick Norges high iron bara för att vi har för få arbetare för alla företag som finns.
Får hoppas de stabiliserar sig snart.

lösningen är enkel: Vi får bjuda in fler svenskar helt enkelt... Sverige börjar på att bli en stormakt men vi har långt kvar innan vi kommer upp i samma klass som typ Lit eller Pol...

Permalänk
Medlem

All som subbar till min värdelösa tidning får 10 st Q1 Mat så fort jag uppnår 100 subs (alltså de första 100 subscribers).
http://e-sim.org/article.html?id=30571

Permalänk
Medlem

H*****E! Var borta en vecka och innan det bestämde jag mig för att investera alla mina 30 guld i nok. Nu när jag kommer tillbaka så har det priserna sjunkit med 25% så jag kommer bara få tillbaka runt 20. Jag som hade tänkt starta mitt första företag... Någon spelare som har varit med ett tag som vet om de kommer tillbaka upp eller om de kommer skunka ännu mer?

Permalänk
Medlem

Kom igen!
Vi behöver folk!!! Vi har gett oss på storbjörnen i öst och vi kommer att behöva varenda man!
Lovar att stödja nya spelare med mat varje dag! (så länge ni använder min refferal link förstås)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niksam:

Burning Hells! Var borta en vecka och innan det bestämde jag mig för att investera alla mina 30 guld i nok. Nu när jag kommer tillbaka så har det priserna sjunkit med 25% så jag kommer bara få tillbaka runt 20. Jag som hade tänkt starta mitt första företag... Någon spelare som har varit med ett tag som vet om de kommer tillbaka upp eller om de kommer sjunka ännu mer?

Förhoppningsvis så kommer Norge att återhämta sig om ca 3 mån när vi hyrt klart regionerna. Men 3 mån är lång tid och ingen vet egentligen vad som kommer hända. Om du är rädd om örena så sparar du till dess, om du vill få fart på ekonomin redan nu så investerar du i svensk industri i exempelvis Norge eller arbetar för SEK.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

Kom igen!
Vi behöver folk!!! Vi har gett oss på storbjörnen i öst och vi kommer att behöva varenda man!
Lovar att stödja nya spelare med mat varje dag! (så länge ni använder min refferal link förstås)

Som Borz säger, vi har gett oss på Ryssarna och har tom lyckats ta över Moskva. De lär börja slå tillbaka rätt fort dock. Nu är en spännande tid att börja spela esim. Mycket som händer och lönerna i Sverige är riktigt höga.

Permalänk

Sveriges läge just nu:

Permalänk
Medlem

Tjena!
Joinade E-sim nyss. (Navi ifall nån vill adda mig xD) Lite dum fråga bara, jag fattar inte hur jag pernumererar på en tidning. Vill göra det på statens tidning!
Ska förövrigt bli jävligt skoj att köra detta. ALLT FÖR SVERIGE!!!!!! xD

EDIT: det var aslätt att pernumerera på en vanlig tidning, men på just statens typ går det inte. Wtf!?

Visa signatur

Dator: P67 Extreme4, Intel Core i5 3570k, GTX 970, Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance, Corsair HX 750W, 1TB WD HDD, Samsung 840 EVO 250GB.
Utrustning: Corsair K70 MX Blue, QPad 5k, Dell U2515H, Sennheiser PC360, PreSonus AudioBox 22VSL.
http://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem

Navi, du hittar den här: http://e-sim.org/newspaper.html?id=920

Bara att klicka på sub

Permalänk
Medlem

Efter att i vPopulus spammats sönder av refflänkar så har jag byggt upp hat nog att inte spela e-sim :3

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Sverige är nu största landet i e-Sim om man räknar i yta!

Permalänk
Medlem

Vem vill ta hand om mig om jag börjar spela? Tar den länken
Men kommer kräva hjälp också så vill helst ha någon som kan ta på sig lite tid ibörjan för lite frågor osvv..

Permalänk
Medlem

newbi: Tar du min reflänk så kommer jag att stödja dig med mat och vapen. Det får inte bli förlust för mig, men ganska stor del av det guld jag får för dig kommer att gå tillbaka till dig i form av stöd. Använd min ref länk.
Alternativt stöd staten och gör som Uldrer skrev högre upp!

Permalänk
Medlem

reggade via swe länken som ulder föreslog.