Ny telefon med abonemang, vilken?

Permalänk
Medlem

Ny telefon med abonemang, vilken?

Tjena, måste ha ett svenskt nummer och tänkte köpa en ny mobil på abonemang på samma gång.

Vilket företag ska jag välja och vilken mobil.

Som krav på mobilen är de väl:
- 3.3"+
- 3G
- Stabil och snabb
- Minimi en dags batteritid vid normalt bruk
- Android/iOS/WP7
- Inte HTC
- Bra byggkvalité

Har tittat på Nokia Lumia 800, Sony Xperia S och iPhone 4s, förut var jag helt för android men har gått över de lite nu.

Så gärna tips på bra ställe att köpa samt bra mobil. Kan köpa direkt om de skulle vara bättre än 1 års bindningstid.

MvH
Humper

Permalänk
Medlem

Har en Sony ericsson cyber-shot med 3G och den är skit snabb, tyvärr så är kameran sönder men det kan ju va för att jag har haft den snart i 4 år

Visa signatur

[B]Cooler Master HAF 912 Plus ● I5 Quad 2500k @ 4,8GHz ● Antec Kühler H2O 920 ● Asus P8Z68-V Pro ● Asus gtx 560 ti OC SLI ● 500GB Western Digital Caviar blue ● Seagate Barracuda 3TB ● Corsair 8GB CL9 1600Mhz XMS3 ● Fractal Design Newton R2 modular 800W [U]

Permalänk

samsung galaxy note ! grymt bra telefon , snabb , grymt batteri , dock kanske för stor för vissa personers smak men får lätt plats i fickan , ett till dock är väl också att tilläga att den är ganska dyr :/

Permalänk

Galaxy S+ (i9001) Vettig telefon med AMOLED och Gorillaglas, billigare än Galaxy S (i9000)

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka!

Permalänk
Medlem

Ja galaxy note är ganska stor, kanske lite väl. Känns som man nästan hellre tar en GSII istället då.
Resten av förslagen känns ganska daterade och subjektiva åsikter.

Tack för alla svar, tar gärna mera om ni har

Permalänk
Skrivet av brainpoper:

samsung galaxy note ! grymt bra telefon , snabb , grymt batteri , dock kanske för stor för vissa personers smak men får lätt plats i fickan , ett till dock är väl också att tilläga att den är ganska dyr :/

Hade inte Samsung Galaxy Note dåligt batteri?

Permalänk
Medlem

Nej, Note skall ha jävligt nice batteri, enligt de testar jag läst är "2 dygn" fullt möjligt.

Note är i princip SGII fast med lite hetare speccs + skärm. Tycker man att den är föööör stor kan man ju alltid kika på SGII eller Nexus

Permalänk
Medlem

Tycker att du ska vänta på reviews av Sony xperia s, på pappret ska den vara bättre än sgs2 med dualcore 1,5ghz processor, bättre kamera etc.

Finns några mini-tester av den, men hittills är inget speciellt genomgående.

Permalänk
Skrivet av Bennystreetracer:

Hade inte Samsung Galaxy Note dåligt batteri?

jag tycker att min räcker väldigt länge mot vad min gamla HTC legend gjorde då jag behövde ladda den var fjärde timma , men noten laddar jag ungefär varannan dag och då är den ändå inte urladdad

Permalänk
Medlem

Ganska mycket som presenteras på MWC nu i veckan. Antar att sweclockers kommer presentera en del av det, annars är swedroid.se bra för att hålla koll på alla nya mobiler.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Okej, tack så mycket. Kanske blir att vänta en stund då.
Så kan du ta ett kontantkort nu emellan. Eller möjligtvis köpa den direkt utan abonemang.