Köp av ny bärbar och Windows 8

Permalänk
Medlem

Köp av ny bärbar och Windows 8

Planerar att köpa en ny bärbar dator snart. Kommer köpa en Ivy Bridge baserad och mycket möjligt att jag inte köper den första bästa som kommer ut utan avvaktar lite lite.

Det trista är dock att Windows 8 beräknas komma i Okt och känns som man borde vänta till dess, så man får med Windows 8 till datorn (kostar ju lite att köpa separat trots allt).

Någon som vet om det brukar köras driver typ "Köp bärbar dator nu och få uppgradera till Windows 8 när den kommer" eller om Microsoft själva kör någon drive där man kan uppgradera till Windows 8 väldigt billigt.

Visa signatur

Chassi : Node 304 Moderkort : Asrock Z890I Nova CPU : Intel Core Ultra 7 265K RAM : Corsair Vengeance 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 M.2 (1) System Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB M.2 (2) Lagring Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 4TB

Permalänk

[shogun-r;12074131]Planerar att köpa en ny bärbar dator snart. Kommer köpa en Ivy Bridge baserad och mycket möjligt att jag inte köper den första bästa som kommer ut utan avvaktar lite lite.

Det trista är dock att Windows 8 beräknas komma i Okt och känns som man borde vänta till dess, så man får med Windows 8 till datorn (kostar ju lite att köpa separat trots allt).

Någon som vet om det brukar köras driver typ "Köp bärbar dator nu och få uppgradera till Windows 8 när den kommer" eller om Microsoft själva kör någon drive där man kan uppgradera till Windows 8 väldigt billigt.[/quote]

Jag är ganska säker på att de gjorde så att de som köpt en dator med Vista ca 6 månader innan 7 släpptes fick uppgradera gratis. Ev. en liten kostnad.

Annars har Microsoft alltid en uppgraderingsdeal där du kan köpa Windows till ett något lägre pris.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om du inte ska köpa första bästa Ivy Bridge så är ju oktober ändå runt hörnet när det blir dags känns det som...