[Bild] fick högtalere (stora) och bas

Permalänk
Medlem

[Bild] fick högtalere (stora) och bas

hej, jag fick detta av en kompis polare.

[ Bilder Högtalare ] JWS Unique 5000

Högtalarna

Naken Högtalare

Bak (högtalare)

Dold text

[ Bilder Bas ] sonab db-10

Bas

Bas

Dold text

[ Bilder Inkoppling ]

Bas bak

Högtalare Bak

Surround ljudet (förstärkare)

Dold text

fick inte med några sladdar eller förstärkare vad kan man göra ??
och är detta kittet bra ?

som sagt kan inget om ljud alls, jag ska åka till någon affär snart, är det speciella sladdar till storleken av högtalare eller något ?

[CENTER]( jag råka skicka iväg tråden innan den blev klar så det kan vara lite fel osv )
[/CENTER]

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Dunkadunka

Permalänk
Medlem

så dom är bra då eller ?

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Kommer nog inget välljud ur dem, förutom en massa bas.

Köp dig Supra Classic 2.5 kablar, de kommer funka perfekt.

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem

Ingen aning om grejjerna är bra, men ser ok ut. Du kommer behöva en fet förstärkare för o kunna driva dessa högtalare, samt några meter (grov) högtalarkabel.

Ganska dyrt dvs, men kolla begagnat!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av oi-bastard:

så dom är bra då eller ?

Går inte att säga utan att veta vad för slags element som sitter i dom.

Men dom lär garanterat dunka rejält

Permalänk
Medlem

Hur ska vi veta om det är bra när du inte ens skriver vad för förstärkare du har?

Permalänk
Medlem

Här har du lite mer info om dina högtalare:
http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=270783

Permalänk
Moderator
Moderator

Vill du ha högtalare som låter bra är det där inget att lägga några pengar på, struntar du däremot i hur det låter och bara vill trycka ut lite bas fungerar de säkert fint.

Visa signatur
Permalänk

Haha stöldgods 101?

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk

Bra anledning till att bli vräkt om du lyckas hosta igång dem

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Lösbonde:

Haha stöldgods 101?

Korkade tjyvar isåfall som baxar iväg några otympliga lådor värda ett par hundralappar på sin höjd.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Lösbonde:

Haha stöldgods 101?

en kompis pappa dog, hade tatt dom en då

Skrivet av Yorgo_:

Hur ska vi veta om det är bra när du inte ens skriver vad för förstärkare du har?

sonab db-10

Skrivet av twit:

Vill du ha högtalare som låter bra är det där inget att lägga några pengar på, struntar du däremot i hur det låter och bara vill trycka ut lite bas fungerar de säkert fint.

aa spelar en den elektronisk musik så det kommer nog att funka fint

Skrivet av Surgubben:

Bra anledning till att bli vräkt om du lyckas hosta igång dem

;D haha får se vad som händer.

Visa signatur

Permalänk
Rekordmedlem

Det är ett spela starkt system, det var länge sedan jag lyssnade på jws och fusk sonab, det var sibas tonårsmärken som de brukade kränga iväg billigt när de hade kvällsöppet, det är "falkenbergsmaffian" som hade de varumärkena, de hade även genexxa o proson om jag inte kommer ihåg fel, de köpte upp sonab och hade även karlsson ett tag för att försöka snylta på Stig Carlssons fina rykte stax efter det att han dog. Produkterna var dock inte i närheten av Stigs konstruktioner även om de hade varumärkena en stund innan Stig Carlsson stiftelsen började fungera.
Basen är troligen sönderspelad och nån har bytt element som det ser ut.
Det behövs inga speciellt grova/dyra/exotiska kablar till det här om det är normala längder typ 3-5 m så kör med 1,5mm^2
Det är inte värt att lägga ner nått dyrt på det här i förstärkarväg, men vill du så kan du bygga nya lådor eller staga upp dem och göra ett riktigt filter, kan ju vara skoj att bygga på om du inte pysslat med sånt, o nån har ju redan varit på basen o gjort nått.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Kommer nog inget välljud ur dem, förutom en massa bas.

Köp dig Supra Classic 2.5 kablar, de kommer funka perfekt.

typ dessa ?
sladd 2.5

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det är ett spela starkt system, det var länge sedan jag lyssnade på jws och fusk sonab, det var sibas tonårsmärken som de brukade kränga iväg billigt när de hade kvällsöppet, det är "falkenbergsmaffian" som hade de varumärkena, de hade även genexxa o proson om jag inte kommer ihåg fel, de köpte upp sonab och hade även karlsson ett tag för att försöka snylta på Stig Carlssons fina rykte stax efter det att han dog. Produkterna var dock inte i närheten av Stigs konstruktioner även om de hade varumärkena en stund innan Stig Carlsson stiftelsen började fungera.
Basen är troligen sönderspelad och nån har bytt element som det ser ut.
Det behövs inga speciellt grova/dyra/exotiska kablar till det här om det är normala längder typ 3-5 m så kör med 1,5mm^2
Det är inte värt att lägga ner nått dyrt på det här i förstärkarväg, men vill du så kan du bygga nya lådor eller staga upp dem och göra ett riktigt filter, kan ju vara skoj att bygga på om du inte pysslat med sånt, o nån har ju redan varit på basen o gjort nått.

grova/dyra/exotiska haha gjorde min dag
men tanken var ju att komma billigt undan men det ser ändå ganska dyrt ut,

sladdar för en 400 spänn om man inte får 2 då (200 st) sen en förstärkare (1000kr) då blir det inte denna månaden

Visa signatur

Permalänk

Gymmet på mitt jobb har faktiskt exakt dom högtalarna. Inget finlir direkt, men funkar bra till dunkadunka som oyegie nämnde Till den typen av anläggning klarar du dig som Haziza nämnde gott med ett par Supra Classic eller något liknande. Bara lite grövre standardhögtalarkabel i koppar, behövs inget fancy till dom högtalarna. I förstärkarväg så antar jag att du är ute efter någonting billigt eller begagnat? På jobbet så vet jag att dom använder en JVC förstärkare från mitten på 80-talet till dom högtalarna, det räcker så länge du inte behöver lite modernare kontakter och funktioner.

Visa signatur

|| Desktop: Intel i7 4770K @4,5GHz / ASUS MAXIMUS VI IMPACT mITX / ASUS Radeon R9 290 DirectCU II OC 4GB @1100/6000MHz/ A-Data XPG 16GB 1600MHz CL9 @2133MHz CL10 / Seasonic Platinum SS-860XP2 860W / Samsung 840 Pro 256GB + 850 EVO 500GB/ Bitfenix Phenom Mini / Win 10 / Ubuntu ||

Permalänk
Avstängd

Du kan ta vilken lampsladd som helst till dom högtalarna. Kommer inte märka någon skillnad ALLS.

Permalänk
Medlem

Jösses, vilka lakritssnören till kabel räcker till dessa. Hade exakt dessa högtalare i min ungdom, typ 1992 och har för mig att de kostade 495:- paret på den tiden, ingen HiFi direkt men de lät. Att köpa Supra högtalarkabel vore verkligen som att sminka en gris.

Permalänk
Medlem

Köp vanlig fk kabel 2.5 mm^2, det duger till de högtalarna

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | 24 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | IBM Model M

Permalänk
Avstängd

Ser att diskanterna är utbytta. Men de som sitter där kan omöjligt vara sämre än originalet så dom är iaf uppgraderade....

Permalänk
Skrivet av b1ghen:

Jösses, vilka lakritssnören till kabel räcker till dessa. Hade exakt dessa högtalare i min ungdom, typ 1992 och har för mig att de kostade 495:- paret på den tiden, ingen HiFi direkt men de lät. Att köpa Supra högtalarkabel vore verkligen som att sminka en gris.

Absolut, men har man ingen lämplig kabel liggandes hemma så tycker jag inte att det känns som något direkt slöseri att köpa ett par Supra Classic (eller annan billig dedikerad högtalarkabel) som ligger runt 15-25:-/m. Lär ju inte behövas mer än 2*2m, så blir max en hundring och finns att köpa nästan överallt idag känns det som. Jämntjock elkabel från Clas Ohlson kostar ungefär lika mycket för en rulle, som iofs är på 10m. Men det är ju knäckebrödspengar oavsett. Men har han en rulle dubbelledad, flertrådig, kopparkabel liggandes på rulle hemma kan han likaväl köra på det.

Visa signatur

|| Desktop: Intel i7 4770K @4,5GHz / ASUS MAXIMUS VI IMPACT mITX / ASUS Radeon R9 290 DirectCU II OC 4GB @1100/6000MHz/ A-Data XPG 16GB 1600MHz CL9 @2133MHz CL10 / Seasonic Platinum SS-860XP2 860W / Samsung 840 Pro 256GB + 850 EVO 500GB/ Bitfenix Phenom Mini / Win 10 / Ubuntu ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av b1ghen:

Skulle inte göra någon skillnad oavsett hur dyra o bra de är

Permalänk
Medlem

Nu har jag läst det i flera trådar, kopparkabel...?? finns det något annat att köpa?, förutom AKKJ och liknande som är i Aluminium...

Visa signatur

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Laptop Fujitsu i7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 1st 15,6"

Permalänk
Rekordmedlem

[QUOTE="foppson;12082962"]Nu har jag läst det i flera trådar, kopparkabel...?? finns det något annat att köpa?, förutom AKKJ och liknande som är i Aluminium.../QUOTE]

Förutom silver och kolfiber, och dopad nylon, och jag har för mig att det finns i rhodium också, järn används sällan i färdiga kablar, men det finns kopplingsstråd i det så nån har nog gjort järnkabel också.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

jag löste de iaf, fick en förstärkare av en annan polare >: D sladden klippte jag av mina gamla högtalare ganska smala men de funkar
och ljudet är helt perfekt

tack för snabba svar

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av oi-bastard:

en kompis pappa dog, hade tatt dom en då ":P"

Dagens haha!