Ljud i hörlurar xbox 360- Vad gör jag för fel? Nybörjare, 40+ på tv-spel

Permalänk

Ljud i hörlurar xbox 360- Vad gör jag för fel? Nybörjare, 40+ på tv-spel

Hej!

Hjälp en 40 taggare att komma igång!

Köpte ett par riktigt billiga lurar, garanterat bara skit men det spelar ingen roll. http://cdon.se/spel/gametech_sensational_headset_x-box_360-73....

Problem: När jag pluggat in dom i den trådlösa handkontrollen får jag inget in-game ljud. Vad gör jag för fel? Är det någon inställning jag måste göra?

Spelet är Battlefield 3 om det spelar någon roll.

Permalänk
Medlem

Fungerar inte, då ljudet är till för endast tal.

Permalänk
Medlem

Rätta mig om jag har fel, men dessa lurarna levererar inte något in-game ljud. Utan endast ljudet från Xbox-Live. Så brukar det vara med dom billigare headseten man kopplar in i handkontrollen. Tyvärr :/

Permalänk

Tack för hjälpen! Men hur ska jag göra för att få in-game ljudet i hörlurarna? Xboxen är kopplad till tvn med hdmi. Tvn är en gammal plasma tv som inte har något uttag för hörlurar.

Permalänk
Medlem

Går som sagt inte. De där lurarna är bara för tal över xboxlive.

Permalänk
Medlem

Om du tar av plast skalet på den stora sladden som går in ovanför hdmi (om vi pratar nya slim modellen, vet inte hur det är på de äldre) så kan du koppla in den samtidigt som hdmi och få ut ljud ur RCA kontakterna på den. Sen en vanlig RCA hona till 3.5mm hona och sedan är det bara att koppla in vilka hörlurar du vill. Dock ej de du just köpt då det är 2.5mm kontakt på dom. Vet inte om det finns RCA till 2.5mm.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | MB: MSI Pro B650-P WIFI | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | Internminne: Corsair Vengence 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | GPU: INTEL Arc A750 8GB | SDD: Samsung 990 Pro 2TB - Intel 600p 480GB | HDD: 2x Toshiba Enterprise MG09 Series 18TB - WD Elements Desktop 12TB - 2x WD Elements Desktop 5TB - 2x WD 5TB - 3x WD 3TB (70TB total) | Skärm: Dell 2715H | Dell S2721QSA | BenQ G2420DHBL | Philips 233V | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/produkt/6606232/steelseries-siberia-v2-for... <---- jag köpte det

funkade bra ända tills sladden till headsetet gick av, dock lätt att fixa för den som är bra på att skarva sladdar.
men det är egentligen inte headsetet som är viktigt utan sladden men får med. vilket headset man använder spelar ingen roll.

Permalänk
Medlem

Du ska ha ett universalt headset, det finns flera olika lurar för ändamålet. Jag använder tex. TurtleBeach PX21 för att få både chat och in-game, funkar finfint men hade rekommenderat lite mer "kraftiga"/tåligare lurar.

Du kanske kan ta en titt på: http://www.turtlebeach.com/products/xbox-gaming-headsets/ear-...

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch