Var köper man en bra rejäl kvalitets kontorsstol i äkta läder????

Permalänk

Var köper man en bra rejäl kvalitets kontorsstol i äkta läder????

Ja du köpte en billig stol på ****** och den fungerar perfekt så nu behöver du inte skriva det.

Jag har haft ett par olika kontorsstolar och det är ingen kvalitet på dom. Den ena för 600 gick ryggstödet av och jag låg på golvet bakom stolen och undrade va va det som hände. Den jag har nu köpte jag för 2000 och fejkskinnet började lossa efter ca 2 månader. Infästningen i fötterna knakar som bara den när man sätter/reser sig.

Krav på den nya:
Äkta läder.
Den sak vara lite som en fåtölj då jag gärna kryper upp i den när jag titta på film.
Helst i närheten av Göteborg så man kan känna lite på den först.

Budget:
VA F*N SOM HELST!
Jag tillbringar så pass mycket tid framför datorn så det spelar ingen roll.
Det ända jag hittar när jag googlar är billiga "Kina" stolar.

Visa signatur

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz Geforce RTX 3080
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
NVMe Samsung SSD 950 Samsung SSD 860 EVO 2TB

Permalänk
Medlem

Vill du ha kvalitet? Då finns bara ett fåtal företag som har det, Kinnarps är ett av dem, kolla här: Kinnarps Göteborg.
De levererar till till säkert mer än 50% av alla företag i Sverige.

Permalänk

Kör på rh stol , sjukt bra kvalite . Väger dock bly !
Massor med inställningar . Dock ganska dyra i butik ,
Runt 7000kr.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk

Lite så här tänkte jag.
http://www.staples.se/mobler-inredning/kontorsstolar/kontorss...
Fast med kvalité!!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

skulle inte fungera med en fåtölj då? körde jag med ett tag, min morfars gamla skin fåtölj, riktigt trevlig! fast det beror ju ifs på om du hittar någon hög nog/ bord lågt nog

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Skrivet av Elghinnarisa:

skulle inte fungera med en fåtölj då? körde jag med ett tag, min morfars gamla skin fåtölj, riktigt trevlig! fast det beror ju ifs på om du hittar någon hög nog/ bord lågt nog

Ja. Det funderar jag på med, men jag skulle vilja ha ljuster funktioner på.
Jag flyttar ändrar höjd tippar stolen bak minst 100gånger i timmen. ;D

Visa signatur

Permalänk
Medlem

RH Logic 300
Rekommenderar kromad fot, klädd rygg och extra tjock sittdyna.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk

Nä. Det lutat åt denna
http://www.staples.se/mobler-inredning/kontorsstolar/kontorss...
Tror inte det är någon kvalité dock. Men som sagt jag vill kunna krypa ihop i den när jag tittar på film. Jag ska nog ringa dom på måndag och höra om man får några garantier.
Att det skulle vara så svårt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

kolla med bafab

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

dom var billigare här.
http://abrm.se/6_kab-seating

Visa signatur

Permalänk
Medlem

bygg en av valfri bilstol svårt att få bättre komfort än så

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Permalänk
Medlem

Den där är inte justerbar på något sätt alls, inte bra för datorbruk.

Permalänk
Medlem

Som sagt har ju aj-produkter många fina stolar, kan ju inte annat än rekommendera företaget då jag själv jobbar där

Permalänk
Medlem

Gå in på Kinnarps. Specialbeställ precis som du vill ha DIN stol.
Välj fritt vilken gunga, rygg, kryss, armstöd, nackstöd, skinn/tyger etc du vill ha helt själv.

Jag beställde och köpte min för ett antal år sedan. 8300:- kostade den då (säkert lite till idag) med extra allt och det ångrar jag inte en sekund.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

WS: z790 ProArt + 13900K + 4080 + 2x32GB 6400 MT/s + 19 TB NVME. Bambu labs P1S.
Server: Klassiskt PC-V2000 med skapligt mycket SSD (ca 33 + 57 TB) och dual 10G.

Permalänk
Medlem

http://www.mio.se/Fler-rum/Hemmakontor/Skrivbord/Skrivstolar_... Har själv denna stol. Bra kvalitet och riktigt skön att sitta i.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Hedersmedlem

letar också efter en bekväm datorstol som man kan sitta timma tals med och är väldigt slittålig med liknande design som denna

(färgen spelar dock ingen roll)

har just nu denna (nedanför), men kvalitén är tvivelaktig och samt att den knackar så som TS datorstol gör

budgeten ligger på 2500-3500:-

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Medlem

Kolla på stolen som heter Verner på Ikea, extremt skön stol med bra kvalitet för bara 600 spänn, det är förmodligen inte äkta läder, men det lär man ju aldrig hitta för det priset.

Permalänk
Skrivet av Kagamex:

Kolla på stolen som heter Verner på Ikea, extremt skön stol med bra kvalitet för bara 600 spänn, det är förmodligen inte äkta läder, men det lär man ju aldrig hitta för det priset.

Verner finns inte längre, men de har kommit med likvärdiga ersättare, tror till och med det är ännu billigare nu. Kan dock hålla med om att det är en extremt skön stol för pengarna, kanske till och med skönaste stolen under 5k.

Permalänk
Medlem

Håller inte alls med. Hade en Verner väldigt länge, tills katten pissade i den, men den var inte speciellt skön för längre spelpass. Den var bra för att luta sig tillbaka och kolla film om man inte orkade flytta sig till soffan 1,5m bort, men den saknade inställningsmöjligheter och komfort för "arbetsläge" eller vad man ska kalla det. Jag hade en i fuskskinn och den blev supervarm och klibbig av svett längs hela ryggen efter bara 15-30 min, så som dåligt fuskskinn blir.

Jag har nu en sån som To33e länkar (den svarta) och den är skönare än vad Verner var men jag håller med om att det är undermålig kvalitet. Jag fick den billigt vid ett tillfälle då min budget var dålig så jag klagar inte, men jag rekommenderar den inte till någon med högre budget än 1k.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Skrivet av To33e:

letar också efter en bekväm datorstol som man kan sitta timma tals med och är väldigt slittålig med liknande design som denna http://cn1.kaboodle.com/hi/img/b/0/0/e6/d/AAAACzugiZAAAAAAAOb...

(färgen spelar dock ingen roll)

har just nu denna (nedanför), men kvalitén är tvivelaktig och samt att den knackar så som TS datorstol gör
http://resources.jysk.com/getimage/web.large/3620019/WEB/1002

budgeten ligger på 2500-3500:-

Va lustigt jag kan se tydligt att det är samma tillverkare på min och din nuvarande stol. samma vita summar, samma platta med inställningar och samma svarta fejk läder, samma armstöd. lite annorlunda design på sitt dynan och ryggstödet.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Casper_83:

Va lustigt jag kan se tydligt att det är samma tillverkare på min och din nuvarande stol. samma vita summar, samma platta med inställningar och samma svarta fejk läder, samma armstöd. lite annorlunda design på sitt dynan och ryggstödet.

jaha okej, min är inköpt på jysk.

dåligt att det inte finns ett par riktiga sköna datastolar med kvalité o äkta skinn, antar att marknaden inte är så stor i sverige:(

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel

Permalänk
Medlem
Skrivet av To33e:

jaha okej, min är inköpt på jysk.

dåligt att det inte finns ett par riktiga sköna datastolar med kvalité o äkta skinn, antar att marknaden inte är så stor i sverige:(

finns gott om dem, och du har flera bra förslag på företag som säljer dem ovan ... men, du får räkna med att lägga närmare 10kkr ...

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fizzdan:

finns gott om dem, och du har flera bra förslag på företag som säljer dem ovan ... men, du får räkna med att lägga närmare 10kkr ...

nej. inte enligt den design ja söker tyvärr. om jag inte special beställer från till exempel kinnarps. marknaden i sverige är inte stor (av den designen jag refererade till se bild längre upp) därav dom höga priserna! liknande stolar går på 350-400 dollar i exempelvis i usa. det närmaste jag har kommit är denna

http://www.ajprodukter.se/Produkter/Kontorsinredning/Kontorss...

men den ser inte i närheten lika bra som den andre.

och när jag menar kvalité så menar jag så som denna ex.

Visa signatur

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av To33e:

nej. inte enligt den design ja söker tyvärr. om jag inte special beställer från till exempel kinnarps. marknaden i sverige är inte stor (av den designen jag refererade till se bild längre upp) därav dom höga priserna! liknande stolar går på 350-400 dollar i exempelvis i usa. det närmaste jag har kommit är denna

http://www.ajprodukter.se/Produkter/Kontorsinredning/Kontorss...

men den ser inte i närheten lika bra som den andre.

och när jag menar kvalité så menar jag så som denna ex.

http://office-turn.com/wp-content/uploads/2011/06/hig-back-le...

Stolar av den typen saknar allt vad justeringar heter, de funkar inte som kontorsstolar, och vill du ha en bra stol så köp en Kinnarp, Rh, Malmstolen eller liknande, vill du ha lite mera design men fortfarande bra funktion så kan du kika på en Ullmanstol, man kan få vilken klädsel man vill, själv så är jag skeptisk till läder pga ergonomin, läder håll länge o är lätt att rengöra, men det ger sällan optimal sittkomfort, i så fall ska man ha ventilation i det men det finns inte i kontorsstolar, ett högklassigt tyg är ofta bekvämast och håller ungefär lika bra som läder.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Får ta en gammel stomme och sedan formgjuta efter sin kropp och bygga upp lager efter lager med skummgummi mm likt en säng sedan sätta på gaspatron och vinkelplatta mm från en annan stol

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk

Jag måste bara säga att det som jag och jag tror To33e också är ute efter, är inte något formgjuten stol.
Utan mera en höj och sänkbar fåtölj med tipp funktion. som kanske inte är jättebred, då i alla fall jag har lite ont om plats.
problemet med en skräddarsydd formgjuten är efter en timmas sittandes i den så vill i alla fall jag sätta upp fötterna på skrivbordet och ostbåga mig.Detta resulterar i att r*va somnar och är inte så bekvämt Eller så vill jag vika in det ena benet under r*va, hälen på kanten av sittdynan och armbågen på armstödet. Då krossar man revbenen mot armstödet och det är inte heller så bekvämt.

Jag har nämligen provat att ta en skålad bilsportstol och satt på min gamla stol i stället för den gamla överdelen. Man sitter grymt bra i den om man sitter som man ska. Men det gör inte jag.

Visa signatur