Achtung, die Kurve! (Zatacka)

Permalänk
99:e percentilen

Achtung, die Kurve! (Zatacka)

Detta är tråden om spelet Achtung, die Kurve! eller Zatacka som det också heter. Det är enligt mig det ultimata spelet att spela på raster i skolan, på kalas, på LAN och annat. Man kan vara mellan 2 och 6 spelare som spelar på samma dator.

Det finns en uppsjö av remakes gjorda i Flash och annat, men ingen av dem är lika rolig och skicklighetskrävande som originalet från 1995. Det kan av någon anledning bara köras på Windows-versioner upp till och med XP, så om man ska spela det på Windows Vista eller 7 behöver man en DOS-emulator.

Spelet kan laddas ner här.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Spelades mycket på rasterna när jag gick i gymnasiet

Permalänk
Medlem

Jag är nog bäst i hela världen på det spelet, oavsett vilket kompisgäng jag spelat med så har jag alltid stordominerat (så det nästan blir jobbigt för de som är med)

Sinnessjukt kul, ettan är bäst

Permalänk
Skrivet av m1n1h0p:

Jag är nog bäst i hela världen på det spelet, oavsett vilket kompisgäng jag spelat med så har jag alltid stordominerat (så det nästan blir jobbigt för de som är med)

Sinnessjukt kul, ettan är bäst

Du tog mina ord.

Fast kanske inte riktigt. Jag har en kompis som är lika bra som jag, men när vi är flera stycken finns det flera andra som vinner ibland också.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuggmate:

Du tog mina ord.

Fast kanske inte riktigt. Jag har en kompis som är lika bra som jag, men när vi är flera stycken finns det flera andra som vinner ibland också.

Jo, zatacka är ju ganska random (delvis pga att folk inte vet vad de gör men också pga att spelet är random i allmänhet), så det klart man inte alltid vinner. Men 7 eller 8 av 10 games vinner jag nästan alltid (trots att vi är 6 stycken som spelar ), hade också en kompis i gymnasiet som var nästan lika bra som jag och som alltid kom tvåa (och blev lika sur varje gång, så jäääävla roligt "FAN SÅ NÄRA ÅÅH"), men det kan bli jobbigt när man är den tysta killen i en ny grupp och man totaldominerar och typ ingen är ens nära på att vinna fastän de seriöst försöker så mycket de kan och "har spelat massa innan" osv osv

Men ja, man vinner ju inte alla games trots att man är bäst, spelet är väldigt random. Är själv egentligen inte så superbra på att åka genom hål (bättre än de flesta men ändå inte superbra), utan mest bra på att fatta vad man ska göra, taktik och sånt. Tell me about dina achtung adventures

Permalänk
Skrivet av m1n1h0p:

Tell me about dina achtung adventures

Idag körde jag och den polaren som är lika bra som jag tillsammans mot en annan, som är medelbra. Vi körde Blå, alltså musen, och hade en knapp var, så att jag bara kunde svänga vänster och han bara höger. Tror vi vann med 10–6.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Achtung Online, remake

Hej alla!
Jag och en polare har skapat en ny klon av spelet för upp till 12 spelare, botar (AI), power ups och olika former på banorna. Enligt oss själva är det den bästa offline-versionen av spelet men vi är inte så opartiska heller hehe
Att spelet heter Achtung Online och inte fungerar online beror på att vi hade stora drömmar men det tar tid att utveckla ett spel så online-delen ligger lite på is så att säga...
Testa det och supporta privat svensk spelutveckling! Vi har också en facebook-sida om ni vill skriva till oss.
http://achtungonline.com

Permalänk
Skrivet av OMMatte:

Hej alla!
Jag och en polare har skapat en ny klon av spelet för upp till 12 spelare, botar (AI), power ups och olika former på banorna. Enligt oss själva är det den bästa offline-versionen av spelet men vi är inte så opartiska heller hehe
Att spelet heter Achtung Online och inte fungerar online beror på att vi hade stora drömmar men det tar tid att utveckla ett spel så online-delen ligger lite på is så att säga...
Testa det och supporta privat svensk spelutveckling! Vi har också en facebook-sida om ni vill skriva till oss.
http://achtungonline.com

Riktigt kul!

Permalänk
Medlem

http://www.freedownloadsplace.com/Products/40195/IPCurve
Lätt den bästa versionen för lan pel, fungerar utmärkt med hamachi/tunngle.

Ser ut såhär: https://www.youtube.com/watch?v=KhSZAJyqxNg

Väldigt likt orginalet.

// Gammal Achtung die kurve arrangör på Dremahack vid enstaka tillfällen

Threadus ressurectus!

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt