Permalänk
Medlem

Input delay i D3

Hej.

Idag klockan ~14:00 så började plötsligt Diablo 3 sluta registrera key inputs. och ibland göra så det blev en grov fördröjning på inputsen. (upp till 5 sekunder)

Detta sker inte bara under spelande. utan också i chatten, och när jag ska fylla i värden i AH att söka på.

Jag har testat och försökt återskapa samma problem i andra spel, samt andra miljöer, men det är bara Diablo som tycks trigga det.
Jag har även ominstallerat Diablo i hopp om att detta skulle lösa det, men utan någon större lycka.
Samt har startat om datorn två gånger.

Jag har gått in i kontrollpaneler och dubbelkollat så inte tröga tangenter eller något liknande har blivit aktiverat.
Men kan inte hitta något där som skulle förklara situationen.

Jag sitter på Win7 Ulti 64bit, jag har ett ganska nytt trådlöst logitech tangentbord (har testat köra det med och utan sladd)

Är det någon som har/har haft liknande problem, eller som vet vart problemet skulle kunna ligga?

Alla svar är upskattade.

//MVH. Jonatan

Permalänk
Medlem

2 saker jag hade provat är att se till att du inte kör i windowed mode. Samt provat stänga av V-sync (alternativt även adaptive v-sync i Nvidia kontroll panelen om den är på, om du har Nvidia). Det är saker jag brukar relatera till input delay, dock aldrig så lång delay som du pratar om, men det kan vara värt ett försök.