Steam raderar mina spel ?

Permalänk
Medlem

Steam raderar mina spel ?

Vad händer med mina spel om jag inte godkänner Steams nya användaravtal ?

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120802/steams-anvandaravt...

Permalänk
Medlem

Som kommenterat i artikeln så håller det aldrig rent juridiskt, det går inte att "avtala" bort lagar och rättigheter.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem

Dom lär inte radera dina spel... Förmodligen kommer du inte åt Steam alls om du inte godkänner det.

Permalänk
Hedersmedlem

Det där är mer avsett för USA där man kan i viss del avtala bort saker, här i EU är vi skyddade från allt sådant.
Kan tänka mig att om du inte godkänner så kan du inte logga in innan du godkänt.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

...Förmodligen kommer du inte åt Steam alls om du inte godkänner det.

Skrivet av Kinekin:

...Kan tänka mig att om du inte godkänner så kan du inte logga in innan du godkänt.

Precis, trycker man på "I Disagree" så stänger Steam ner sig självt.

Permalänk
Medlem

.... så om man inte godkänner, och därmed blir låst från att använda tjänsten, så är det alltså fritt att göra en gruppstämning mot Valve just för att de nekar användning av tjänsten? Hehe. Jag ser ett roligt scenario utveckla sig.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av backfeed:

.... så om man inte godkänner, och därmed blir låst från att använda tjänsten, så är det alltså fritt att göra en gruppstämning mot Valve just för att de nekar användning av tjänsten? Hehe. Jag ser ett roligt scenario utveckla sig.

fast om den texten skulle neka dig gruppstämning och du tidigare använt steam så har du accepterat samma text där det står att de kan neka dig tillgång till tjänsten när och hur dom vill. Så vi här i EU behöver inte bry oss ett dugg om vad dom skriver i som sin "lag".

Visa signatur

Meow