Går det att spela med hög ping?

Permalänk
Medlem

Går det att spela med hög ping?

Hejsan.
Sitter på mobilt bredband ute i skogen och får ca 90-200 ping beroende på var servern ligger etc. Sen beror det ju också på spelet, vissa spel funkar riktigt bra med 150 ping, t.ex. spel som använder Source-motorn. Battlefield 3 Funkar också riktigt bra.
Har inte direkt spelat några liknande spel innan, något F2P möjligtvis. Om jag har förstått rätt så brukar spel som detta funka ganska okej med högre ping?

Om man spelar med svärd och yxor, träffar man fienden automatiskt, eller får man själv välja när man vill slå? För det skulle säkert kunna vara lite problem att träffa då. Kan också tänka mig att det blir svårt att undvika fiendens attacker.

Någon som spelar på mobilt bredband, funkar det bra? Tack.

Permalänk
Medlem

Min bror och ibland även jag spelar på mobilt bredband (2mbit) vilket fungerar alldeles utmärkt, annars spelar jag på 25mbit men båda går lika bra.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Min bror och ibland även jag spelar på mobilt bredband (2mbit) vilket fungerar alldeles utmärkt, annars spelar jag på 25mbit men båda går lika bra.

Okej det låter bra. vet du vad pingen ligger på ungefär?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Min bror och ibland även jag spelar på mobilt bredband (2mbit) vilket fungerar alldeles utmärkt, annars spelar jag på 25mbit men båda går lika bra.

Hastighet och ping, är helt olika saker.

Permalänk
Medlem

Din ping är helt ok, det är när man kommer upp i 350 som man ska börja fundera på om man ska skaffa nytt internet eller börja spela singleplayer.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk

World of tanks är lite knöligt med hög ping, över 70 så hacker det för mig

Permalänk
Medlem

Det är helt klart beroende på spel och personliga preferenser. Personligen skulle jag aldrig klara av att spela med 90+ ping i FPS-spel, möjligtvis i BF3 om man kör mycket fordon och mest driver runt. BF3 är lite mer förlåtande än t.ex. Counter-strike som är helt ospelbart med över 90 i ping.

Dota, Hon och andra Moba-spel är spelbara med runt 100 i ping, samma sak med RTS som Starcraft, men inte med 200 i ping. Det är en fördröjning på 0.2 sekunder och det är faktiskt ganska länge att vänta på varenda liten input i spelet.

Mobilt bredband är inget som ska spelas på, har du möjlighet att skaffa en fast anslutning så gör det omgående.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rSon:

Det är helt klart beroende på spel och personliga preferenser. Personligen skulle jag aldrig klara av att spela med 90+ ping i FPS-spel, möjligtvis i BF3 om man kör mycket fordon och mest driver runt. BF3 är lite mer förlåtande än t.ex. Counter-strike som är helt ospelbart med över 90 i ping.

Dota, Hon och andra Moba-spel är spelbara med runt 100 i ping, samma sak med RTS som Starcraft, men inte med 200 i ping. Det är en fördröjning på 0.2 sekunder och det är faktiskt ganska länge att vänta på varenda liten input i spelet.

Mobilt bredband är inget som ska spelas på, har du möjlighet att skaffa en fast anslutning så gör det omgående.

Har spelat på mobilt bredband i 6 år.. Tyvärr kan jag inte få fast anslutning här annars skulle jag hellre haft det om det så kostade 800 i månaden.

Permalänk
Medlem

I LoL vill jag ligga under 50, gärna max 30, annars blir jag galen... Väldigt känsligt spel.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Det beror på vilket spel. Hög ping is ett spel kan vara värre än hög i ett annat.
I ett spel till exempel spelade jag i en server med 20+ pers, alla med minst 150ping och det laggade inte ett skit.
Dock i ett annat laggade det sönder med knappt 15 pers och alla under 150 ping...

Permalänk
Medlem

Jag har Telenors 4G, Pingar ungefär 13-15, så det fungerar underbart bra!

Jag anser att ping över 50-60 INTE är att rekommendera, så att säga.. Då börjar man hamna efter motstånden.

Permalänk
Avstängd

Singleplayer fungerar fint ^.-

BF3 är praktexempel på ett spel där din uppkoppling inte spelar någon roll.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av swesen:

Hastighet och ping, är helt olika saker.

Det vet jag men med mobilt 2mbit kan man inte förvänta sig allt för bra ping... Pingen brukar iaf ligga på allt mellan 2-300 med 2mbit (för min bror) och iaf jag har inga problem att spela med det vare sig det är MMO, Moba eller FPS då jag själv satt med 2mbit i ett par år och spelar minst lika bra/dåligt med 25mbit som jag sitter på nuförtiden och då är pingen uppenbarligen bra mycket bättre.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Det vet jag men med 2mbit kan man inte förvänta sig allt för bra ping... Men pingen brukar väll ligga på allt mellan 2-300 med 2mbit. Jag har iaf inga problem att spela med det vare sig det är MMO, Moba eller FPS då jag själv satt med 2mbit i ett par år.

Det jag menar är att hastighet och ping inte har någonting med varandra att göra så länge du inte överskrider bandbredden. Så du kan ha 10ms ping med 1mbit och 100ms ping med 1Gbit, datan skickas lika snabbt. Det är bara bandbredd man mäter i bits per sekund, inte hastigheten som datan rör sig. Blev kanske lite rörigt. Men fördröjningen med ditt mobila är inte p.g.a att det har 2mbit bandbredd utan tiden det tar för datan att nå masten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swesen:

Det jag menar är att hastighet och ping inte har någonting med varandra att göra så länge du inte överskrider bandbredden. Så du kan ha 10ms ping med 1mbit och 100ms ping med 1Gbit, datan skickas lika snabbt. Det är bara bandbredd man mäter i bits per sekund, inte hastigheten som datan rör sig. Blev kanske lite rörigt. Men fördröjningen med ditt mobila är inte p.g.a att det har 2mbit bandbredd utan tiden det tar för datan att nå masten.

Ok där ser man. det visste jag faktiskt inte.

EDIT: Alltid förväntat mig högre ping på lägre mbit. (:

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Ok där ser man. det visste jag faktiskt inte.

EDIT: Alltid förväntat mig högre ping på lägre mbit. (:

Det är gannska vanligt då man brukar kalla det hastighet. Men om man jämför det med en bilväg där ping är tiden det tar att komma fram, medan bandbredd är hur många filer det finns. Du kan köra lika snabbt på en enfiligväg som en sjufiligväg, men det blir kö när man för många ska köra på samma väg.

Permalänk

själv har man mobilt bredband.....:( pingen ligger oftast runt 40ms på svenska servers. kan hoppa upp på 500-1500ms ibland:C:C betalar för upp till 32mbit...får 5-10 som max.

Permalänk
Medlem

Värt och tillägga är att 4G är rätt mycket bättre att lira på då svarstiderna är mycket bättre.

Skickades från m.sweclockers.com