Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

@BasseBaba FYI, Sunset Overdrive har sålts ung. 780.000 ex globalt så ja, den stora "Konsolsäljaren" uteblev rätt rejält

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Spelet Destiny kräver ständig internetuppkoppling. Observera att multiplayer modes i Destiny bara är gratis för PS3. Övriga konsoler kräver Live Gold eller PSN+.

Källa

Permalänk
Skrivet av farnebr1nk:

http://www.aliexpress.com/store/product/2015-NEW-Original-Chu...

150 dollar just nu för en 10 tum padda med Windows 8.1 och Android dualboot. Vet dock inte hur bra de är.

Här finns en liten videosekvens där en Okm med rolig engelska visar upp nämnda platta lite, så får man en lite bättre uppfattning om den.
https://www.youtube.com/watch?v=yEbZSfHIMXA

Finns ju ett gäng andra liknande klipp på youtube med om nämnda leksak.

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av marmeladov:

Här finns en liten videosekvens där en Okm med rolig engelska visar upp nämnda platta lite, så får man en lite bättre uppfattning om den.
https://www.youtube.com/watch?v=yEbZSfHIMXA

Finns ju ett gäng andra liknande klipp på youtube med om nämnda leksak.

Är sugen på sån. Vet dock inte vad jag ska använda den till. Funkar den möjligen bra som htpc i sovrummet när man inte använder den som platta? Kommer ändå användas väldigt lite som surfplatta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av nDre:

Otroligt prisvärd. Bara att slå till ifall ni behöver en extra telefon eller vill prova Windows Phone.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Skrivet av Nzt:

Är sugen på sån. Vet dock inte vad jag ska använda den till. Funkar den möjligen bra som htpc i sovrummet när man inte använder den som platta? Kommer ändå användas väldigt lite som surfplatta.

Samma här. Även om jag är emot barnarbete och jävligt dåliga villkor för de anställda, så kliar det rejält i köpfingret för att testa en platta. Ska ägna mig åt en inre diskussion med mitt samvete om hur jag ska lösa detta debakel;)

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+

Permalänk
Medlem

Batman Arkham Knight Premium Edition för 89,98kr
http://cdon.se/spel/downloads/batman-arkham-knight-premium-ed...

Förmodligen prisfel

Visa signatur

Wahoo

Permalänk
Avstängd
Skrivet av deques:

Förmodligen prisfel

Jag gjorde ett köp, jag fick orderbekräftelse och efter det så gick jag till deras redownload sida och bekräftade köpet.
So far so good. men jag har inte fått nån steam nyckel än.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av deques:

Förmodligen prisfel

Skrivet av kaya:

Jag gjorde ett köp, jag fick orderbekräftelse och efter det så gick jag till deras redownload sida och bekräftade köpet.

gjorde även jag ett köp. När får man eventuellt nyckeln?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av farnebr1nk:

http://www.aliexpress.com/store/product/2015-NEW-Original-Chu...

150 dollar just nu för en 10 tum padda med Windows 8.1 och Android dualboot. Vet dock inte hur bra de är.

Säkert en helt OK platta, men ha den låga upplösningen i åtanke.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattiiss:

gjorde även jag ett köp. När får man eventuellt nyckeln?

I samband med release i juni kanske...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pomelo:

I samband med release i juni kanske...

Jag hittade detta på cdon.com

"Digital utgåva (OnDemand):
Om det krävs en produktnyckel till spelet hittar du denna på "Mina sidor -> Redownloads -> Spel" efter att du slutfört din beställning.
Om du förhandsbokat ditt spel och detta ännu inte släppts, kommer produktnyckeln att synas på Redownload-sidan först på releasedagen."

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaqob:

Säkert en helt OK platta, men ha den låga upplösningen i åtanke.

ha även i åtanke att du med 99% säkerhet kommer få betala tull för denna också, så priset är väl inte det bästa trots allt

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Skrivet av Christley:

ha även i åtanke att du med 99% säkerhet kommer få betala tull för denna också, så priset är väl inte det bästa trots allt

Nope

För övrigt så beror det nästan alltid på vilken leverans du väljer, gratisfrakten med "China Air Mail" har aldrig någonsin fastnat för mig eller polarna, även på så här dyra saker

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Jag får inte köpa. Står att jag bara får ha en nedladdning från mitt konto. Har inte knight i min spelsamling...

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av marmeladov:

Samma här. Även om jag är emot barnarbete och jävligt dåliga villkor för de anställda, så kliar det rejält i köpfingret för att testa en platta. Ska ägna mig åt en inre diskussion med mitt samvete om hur jag ska lösa detta debakel;)

Haha. Har faktiskt fortfarande beslutsångest. Är sugen på den som fan men vet inte om jag verkligen behöver den. Är bara sugen på att prova på någon platta. Ingen Ipad eller något sånt.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Skrivet av Nzt:

Haha. Har faktiskt fortfarande beslutsångest. Är sugen på den som fan men vet inte om jag verkligen behöver den. Är bara sugen på att prova på någon platta. Ingen Ipad eller något sånt.

Köp en vetja och återkom vad du tycker

Jag kommer nog inte impulsbeställa trots allt. Var riktigt nära, men är lite i samma sits som du. Jag har noll och intet reella behov av en platta då vi redan har en hemma (dock android) som jag aldrig använder. Har en 5,5" telefon och en stationär dator som fullständigt täcker mina behov. Sambon är mer för laptop och platta, utöver telefon då.

Får bli ett senare köp för mig, är dock jäkligt nyfiken på att testa en Kina-platta och denna var rätt fin, enda jag inte gillar är upplösningen på skärmen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av marmeladov:

Köp en vetja och återkom vad du tycker

Jag kommer nog inte impulsbeställa trots allt. Var riktigt nära, men är lite i samma sits som du. Jag har noll och intet reella behov av en platta då vi redan har en hemma (dock android) som jag aldrig använder. Har en 5,5" telefon och en stationär dator som fullständigt täcker mina behov. Sambon är mer för laptop och platta, utöver telefon då.

Får bli ett senare köp för mig, är dock jäkligt nyfiken på att testa en Kina-platta och denna var rätt fin, enda jag inte gillar är upplösningen på skärmen.

Har i stort samma situation som dig. Försökte till och med övertala sambon och säga att hon behöver en platta. Hehe. Hon behöver ingen säger hon. Klarar sig bra på sin mobil och övriga 3 stationära hemma.
Jag skippar fan också den. Även om pryl***** i mig vill ha den.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Skrivet av Nzt:

Har i stort samma situation som dig. Försökte till och med övertala sambon och säga att hon behöver en platta. Hehe. Hon behöver ingen säger hon. Klarar sig bra på sin mobil och övriga 3 stationära hemma.
Jag skippar fan också den. Även om pryl***** i mig vill ha den.

Bara för att göra det ännu svårare för dig, min sambo sa likadant men sedan jag en gång impulsköpte vår nexus-platta så har hon använt den tämligen frekvent. Hon kör tradera, svt play, SR och surfar på den. Laptopen hennes är stundtals rätt dammig

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av marmeladov:

Bara för att göra det ännu svårare för dig, min sambo sa likadant men sedan jag en gång impulsköpte vår nexus-platta så har hon använt den tämligen frekvent. Hon kör tradera, svt play, SR och surfar på den. Laptopen hennes är stundtals rätt dammig

Haha. Svårt det här. Stora i lands problem. Tvingade på henne en 13" laptop förra året. Kom till användning 3-4 ggr. Nu står den på mitt jobb som kontors dator. Vi får se hur jag känner. Har fortfarande 12h kvar att fundera.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nzt:

Använder min Chuwi 8 tummare till detta. Men Plex finns ju också till Android. Vill man köra Kodi eller VLC så är Windows nätverksstöd lättare att bli kompis med. Alla vanliga Play-kanaler är gratis som på datorn.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

Har exakt samma dilemma, men jag köpte ett. Vi får se hur är det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Använder min Chuwi 8 tummare till detta. Men Plex finns ju också till Android. Vill man köra Kodi eller VLC så är Windows nätverksstöd lättare att bli kompis med. Alla vanliga Play-kanaler är gratis som på datorn.

Okej. Låter bra. Funkar alla playtjänster och riktiga 1080p filmer bra med den? Med riktiga menar jag 45-60gb iso filer.

Skrivet av nDre:

Har exakt samma dilemma, men jag köpte ett. Vi får se hur är det.

Trevligt. Tog du med DHL frakt eller vanliga 15-60 dagar leverans?

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nzt:

Okej. Låter bra. Funkar alla playtjänster och riktiga 1080p filmer bra med den? Med riktiga menar jag 45-60gb iso filer.

Trevligt. Tog du med DHL frakt eller vanliga 15-60 dagar leverans?

Blue Ray med WiFi kan du glömma.1080p mkv går bra. DHL = importmoms Chinapost = stor chans att du själv får sköta detta om du vill betala importmoms.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Blue Ray med WiFi kan du glömma.1080p mkv går bra. DHL = importmoms Chinapost = stor chans att du själv får sköta detta om du vill betala importmoms.

Ha faktiskt glömt bort att man var tvungen att använda wifi. Jo vet att. Blu ray med wifi är i stort sett omöjligt. Har hålt på med det tjafset med massa olika trådlösa nätverkskort innan jag fick nog och drog en sladd istället.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

Panik beställde en chuwi Vi10 ändå..

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Jag får inte köpa. Står att jag bara får ha en nedladdning från mitt konto. Har inte knight i min spelsamling...

Får man fråga vad du har köpt tidigare? Jag kan inte heller köpa. Har bara köpt två digitala spel därifrån tidigare, Lego Batman 3 och Dead Island Riptide

Visa signatur

Wahoo

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av deques:

Får man fråga vad du har köpt tidigare? Jag kan inte heller köpa. Har bara köpt två digitala spel därifrån tidigare, Lego Batman 3 och Dead Island Riptide

Det blev samma fel sist gång de lade upp spelet för det priset, antagligen har de gjort fel (igen).

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv

Vad för hårddisk kan förekomma i de där Intenso hårddiskarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Vad för hårddisk kan förekomma i de där Intenso hårddiskarna?

WD green verkar det vara.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti