Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Nån som fått leveransbekräftelse på E3-1270v3 processorn?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av XPerion:

Hur kan över 20 tals butiker ha samma fel prissättning på samma produkt?

Det beror nog på att det inte är butiken som sätter priset utan grossisten, butiken har bra länkat grossistens pris och visar upp det som sitt eget och då följer alla butiker samma grundpris med lite små variationer typ vinstmarginal och frakt men priset kommer alltså att röra sig relativt lika hos alla om grossistens uppgifter ändras.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@Nzt: Har du fått något leveranssvar?

Dem redigerade priset nu iaf -_-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tesked:

Borde man slå till ? http://www.siba.se/surfplatta/surfplattor/windows/surface-sur...

Surfare pro 2 för 4999 låter helt galet om man jämför med konkurrensen mot motsvarande laptops i den prisklassen. Ska börja plugga systemvetenskap till hösten. Kanske kan vara något?

En bra dator som jag har använt i lite mer än ett år, men batteriet är väldigt dåligt nu, räcker bara i en timme. Skulle rekommendera att forska lite på detta eller hitta ett annat alternativ ifall batteritiden är högt prioriterad. Förövrigt var batteritiden jättebra tidigare och jag skulle säkert kunna lämna in denna för reparation, men jag sitter i princip bara hemma/på jobbet med den, så det är inget stort problem för mig.

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calathea:

Det här är banne mig bra. Den nivå R9 285 borde legat på från start, med tanke på att man bara får 2 GB minne jämfört med R9 280/280X.

Står 1690kr för mig i alla fall nu
Hur länge gällde 1490??

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lankus:

En bra dator som jag har använt i lite mer än ett år, men batteriet är väldigt dåligt nu, räcker bara i en timme. Skulle rekommendera att forska lite på detta eller hitta ett annat alternativ ifall batteritiden är högt prioriterad. Förövrigt var batteritiden jättebra tidigare och jag skulle säkert kunna lämna in denna för reparation, men jag sitter i princip bara hemma/på jobbet med den, så det är inget stort problem för mig.

Okej! Är det ett allmänt problem för just surface pro? Aldrig hört om det innan nämligen!
Inte så att du haft i laddaren väldigt mycket vid normal användning och därmed dödat batteriet?

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Vet inte om detta frågats innan men, innan fick jag mail för varje inlägg i endast tips tråden. Har inte fått ett mail sen dom gjorde om sidan.

Hur fixar man detta?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av JimmieSan:

Vet inte om detta frågats innan men, innan fick jag mail för varje inlägg i endast tips tråden. Har inte fått ett mail sen dom gjorde om sidan.

Hur fixar man detta?

Man kan inget göra mer än vänta och hoppas, det är påtalat som önskemål att mailnotifieringarna ska tillbaka men det är inte löst än.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Tjenare. Såg att r9 285 kostar 1690 kr och undrar om folk tycker att det är värt att uppgradera från radeon 7750? Tänker att 285 måste vara en del bättre. Hur bra tror ni nya spel skulle funka på 285? Tänker spel som witcher 3, gta 5 med mods, dragon age inquisition och skyrim med lite mer krävande mods.

Vet inte om det är speciellt bra tillfälle att köpa grafik kort nu i och med att det kommer nya grafikkort från amd snart. Åsikter?

Permalänk
Medlem

@aradove

Har fått orderbekräftelse iaf. Får hoppas att dem levererar ändå.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Inaktiv

Tog den sista surface i Malmö.
Dock 128 gb men för 3999 ändå ett fynd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nirono:

Tjenare. Såg att r9 285 kostar 1690 kr och undrar om folk tycker att det är värt att uppgradera från radeon 7750? Tänker att 285 måste vara en del bättre. Hur bra tror ni nya spel skulle funka på 285? Tänker spel som witcher 3, gta 5 med mods, dragon age inquisition och skyrim med lite mer krävande mods.

Vet inte om det är speciellt bra tillfälle att köpa grafik kort nu i och med att det kommer nya grafikkort från amd snart. Åsikter?

Har inte bra koll på hur 7750 presterar i dagens spel, men antar att det inte är särskilt bra, sen spelar ju resten av dina specifikationer in. 285 till det priset (verkar vara tillbaks på 1.7k) är prisvärt prestandamässigt, men mängden vram kommer att begränsa inom sin tid. Kortet sägs också vara lite buggigare än resten av AMD's kort. 290x,när det låg på 2.5k, är något jag skulle valt över det, men det beror på förväntningar och behov.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är det värt att byta min i5-4690 till ett Xeon E3-1270 v3 3.5GHz? Kanske jag kan sälja det 4690 för 1500:- sen köpa ett xeon e3 för 1500:-

Permalänk
Medlem

För er som beställde quadrocoptern.

Jag har precis mottagit min första tidning, jag har betalat in beloppet och sagt upp prenumerationen.

Den här informationen fanns att tillgå på hemsidan.

"Status: Intresset för vårt erbjudande har varit så överväldigande att premien har tagit slut på vårt lager. Vi har bestället ett nytt parti av varor och vi skickar dig premien så fort vi har fått den. Vi beklagar dröjsmålet. "

Hoppas bara det inte är ett alldeles för långt dröjsmål.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nDre:

Är det värt att byta min i5-4690 till ett Xeon E3-1270 v3 3.5GHz? Kanske jag kan sälja det 4690 för 1500:- sen köpa ett xeon e3 för 1500:-

Om det rör sig om icke k-modell, eller du inte under några omständigheter kommer att överklocka nuvarande och du täcker hela kostnaden med försäljning av din nuvarande processor (+/- någon hundring) känns det som en no brainer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tesked:

Okej! Är det ett allmänt problem för just surface pro? Aldrig hört om det innan nämligen!
Inte så att du haft i laddaren väldigt mycket vid normal användning och därmed dödat batteriet?

Att ha i laddaren väldigt mycket ska inte vara något problem, har inte haft några problem med en lenovo som jag också haft i ett år och använt på jobbet.

Tror inte det är vanligt förekommande och jag är som sagt inte missnöjd med min SP2. Surfplattor med fullfjädrat windows är framtiden

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Lankus:

Att ha i laddaren väldigt mycket ska inte vara något problem, har inte haft några problem med en lenovo som jag också haft i ett år och använt på jobbet.

Tror inte det är vanligt förekommande och jag är som sagt inte missnöjd med min SP2. Surfplattor med fullfjädrat windows är framtiden

Nja,det blir nog snarare dockade telefoner.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@mrqaffe: Dessutom, w10 kommer möjliggöra mycket!

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av FiftyFifty:

Har fått orderbekräftelse. Undra när man får reda på ifall man kommer få processorn eller inte. Beställde igår förmiddag.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

Är verkligen Surface pro 2 värt att köpa? Den har ju inte windows och du kan inte installera vad du vill om jag förstår det? Vilket gör det risky för skolan imo om du behöver använda program. Dessutom kostar ju den ändå nästan lika mycket som en Surface 3, även med dealen.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Har Inets Asus R9 285 stöd för GOP?
De enda tillverkarna som har officiell kompatibilitetslista för GOP är MSI och Sapphire och jag hittar inget när jag googlar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AldrigJa:

Är verkligen Surface pro 2 värt att köpa? Den har ju inte windows och du kan inte installera vad du vill om jag förstår det? Vilket gör det risky för skolan imo om du behöver använda program. Dessutom kostar ju den ändå nästan lika mycket som en Surface 3, även med dealen.

Eh jo den kör Windows.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem
Skrivet av AldrigJa:

Jag tror du tänker på någon annan dator? Är ju fullfjädrat windows i Surface Pro 2 och 4999 är inte i närheten av vad trean med liknande konfiguration kostar. En trea går på cirka 13.000kr.

Edit: Nu är tyvärr slut i webblager dock. Får bli trean om den faller lite i pris till hösten.

Visa signatur

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tesked:

Jag tror du tänker på någon annan dator? Är ju fullfjädrat windows i Surface Pro 2 och 4999 är inte i närheten av vad trean med liknande konfiguration kostar. En trea går på cirka 13.000kr.

Edit: Nu är tyvärr slut i webblager dock. Får bli trean om den faller lite i pris till hösten.

Surface 2 är det jag tänkte på, Den har RT. Surface 3 med 64 GB kostar 5 690,00 kr

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av AldrigJa:

Surface 2 är det jag tänkte på, Den har RT. Surface 3 med 64 GB kostar 5 690,00 kr

Ah okej! Men här var det Surface pro 2 vi pratade om med 8gb ram, 256gb ssd och i5-4200U processor

Här har du länken om vad som ingick, står tillochmed Windows 8.1 http://www.siba.se/surfplatta/surfplattor/windows/surface-sur...

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av JimmieSan:

Hur fixar man detta?

Som @mrqaffe nämnde så finns detta på önskelistan, men jag har tyvärr inte hunnit titta närmare på det än. För att följa någon av #fynd-trådarna kanske det går att använda RSS så länge. Man kan prenumerera på sådana flöden ungefär som enskilda epostutskick fungerade tidigare, fast så här kan man även se alla nya tips direkt. Det brukar gå att göra direkt i vanliga webbläsare (t.ex. Firefox eller Internet Explorer) eller mailklienter.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FiftyFifty:

Beställde från två olika ställen.
Jag har fått leveransbekräftelse från teknikdelar.
Proshop står det - avsändningsdatum - 08-06-2015 - 11-06-2015

Permalänk
Medlem

Beställde också från Teknikdelar, bara fått orderbekräftelse ännu. Troligen kommer den inte gå igenom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Hur fixar man detta?

Använd IFTTT. Lite eftersläpning blir det (ca 20 min), men går betydligt snabbare än den nuvarande mailfunktionen. Här är receptet:

https://ifttt.com/recipes/291066-epost-vid-nytt-tips-i-fyndtr...

Permalänk
Medlem

@Nzt:
Jag fick min Chuwi Vi10 idag! Vilket snabbt levernas, det var bara 10 arbetsdagar.