Följ Black Week på SweClockers

Star Citizen – den stora tråden

Permalänk
Medlem

Kommer ni köra med en HOTAS? Själv älskade jag hur bra det fungerade med mus i Freelancer men det är ju ett snäpp coolare med en snygg sticka.

Visa signatur

i5-4690K @ 4.5GHz | Gigabyte Z97X Gaming 3 | Crucial BallistixSport 16GB 1600MHz | HyperX Fury 240GB SSD | Crucial MX100 512GB SSD | 2x EVGA GTX 970 SC ACX 2.0 4GB SLI | EVGA Supernova G2 750W | Hyper Evo 212 | Windows 10 x64 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotspur:

Kommer ni köra med en HOTAS? Själv älskade jag hur bra det fungerade med mus i Freelancer men det är ju ett snäpp coolare med en snygg sticka.

Mjo la ner en del $$ på en thrustmaster HOTAS till flygsim, men vi får ser hur det blir. Förhoppningsvis kommer det fungera bra till SC, men om man kommer få bättre kontroll med mus så kommer jag inte använda joystick. Likt Warthunder, där kommer man alltid ha bättre kontroll med mus i arcade och historical (tycker jag).

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotspur:

Jag är nog mer inne på en gamepad faktiskt, hade gärna velat ha en Sabertooth, men visade sig efter lite chatt med deras support att extraknapparna är helt värdelösa då de endast kan mappas om från befintliga "vanliga" knappar på en 360-kontroller, inget annat.. -.- Om någon har ett bra tips välkomnas det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotspur:

Problemet är dock att SC inte primärt kommer att köras i tredje person. Man kan växla till tredje person när man flyger, men man kommer inte kunna göra så mycket med skeppet då förutom möjligtvis grundläggande manövrar (de har sagt att tredje person främst kommer att vara om man vill ta screenshots eller något filmklipp).

Visa signatur

* Fractal Design Define R4 - Window | Corsair AX760 | Asus Maximus VI Hero | Intel Core i5-4670K | Corsair Hydro H80i | Corsair Vengeance Pro Red 1600MHz CL9 2x8GB | EVGA GeForce GTX 780 SC ACX | Creative Sound Blaster ZxR | Samsung 840 Pro 256GB | Western Digital Red 3TB
* Asus VW248TLB | Ducky Shine 3 | Mionix Naos 8200 | Sennheiser PC 350 SE

Permalänk
Medlem

Lite surt blev det när de sa på livestreamen att man inte kan exportera viewports för HUDen :/. Hade sett fram emot att mixtra med olika setups, men de kanske moddar och Tredjepartsprogram löser senare

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotspur:

Nej det funkar inte för mig då jag kommer spela i soffan på min projektor. Det är handkontroll som gäller.

Permalänk
Medlem

Pay 2 Win? Sa de inte att det som man "köper" via förbokning / pldges osv går att få ingame också? Har för mig att jag läste det. Det skulle bara ge lite försprång eller lite mer "karaktär" i början, or so I heard.

Visa signatur

Speldator: Antec 1200 | i7-930 @ 4.3Ghz+ | GTX 480 | 3x2GB RAM
Kylning: Koolance 360 @ CPU, Koolance VID-GTX480 @ GPU, XPCS RX480x2 Radiatorer, DCP 4,0 mm.
Ljud: Asus Xonar Essence STX + Sennheiser PC 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sethai:

Pay 2 Win? Sa de inte att det som man "köper" via förbokning / pldges osv går att få ingame också? Har för mig att jag läste det. Det skulle bara ge lite försprång eller lite mer "karaktär" i början, or so I heard.

De har du helt rätt i, alla skepp som man kan köpa kommer gå att få tag på ingame utan att tillsätta pengar.

Visa signatur

Permalänk

Lite nyhetstorka just nu, så jag delar den här tråden som gör en intressant återblick över det senaste året.

https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/89609/st...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Mobo: Asus P6T Deluxe V2 CPU: Intel i7 950 3,06GHz PSU: Corsair HX 650W RAM: Corsair XMS 12GB DDR3 2000MHz Grafik: MSI GTX 1070 Ljud: Focusrite Scarlett 6i6 USB, 2x ESI nEar 05 Lagring: OS/Program: 1TB Samsung 850 Evo SSD, Data: 2TB WD Black OS: Win 10 Pro Skärm: Dell U2713HM

Permalänk
Medlem

När släpper de dogfight modulen?

Visa signatur

MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI. AMD Ryzen 3700X. Corsair Vengeance LP 16GB. AMD RX 5700XT. Samsung 970 EVO Plus SSD. Corsair RM750X 750W v2. Noctua NH-U12A

Permalänk
Medlem

Det blir med allra största sannolikhet inte i år, en uppgraderad hangar kommer dock denna veckan med skjutbana där man kan testa vapnen. Hur långt in på nästa år det dröjer med dogfighten är ovisst, men om man får gissa så i februari kanske??

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirlen:

När släpper de dogfight modulen?

Runt November-December 2013 enligt dem själva:

Info från Kickstarter:
"The people who pledge for their spaceships will get to test-fly them long before the general public. 12 months in, we will allow the early backers to play the multiplayer space combat Alpha"

Permalänk
Medlem

Det är vad som har sagts tidigare, men den senaste infon från Chris Roberts i Wingmans hangar är att det dröjer. De skulle kunnat pressa ut en specialversion av dogfightmodulen, men eftersom de vill göra en skarp modul som också ska användas i spelet, dröjer det lite till.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk

Rykande färskt inlägg från Chris om dogfighting module: https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/134... Flera intressanta bilder i inlägget på damage states för Anvil Hornet.

I korthet: Dogfightingmodulen kommer efter nyår (vilket vi redan anade). Valet stod mellan att göra en fork i utvecklingen för att få ut modulen innan nyår, vilket skulle inneburit mycket extra arbete under helgdagarna för teamen och att en hel del av koden hade fått slängas/arbetas om i efterhand. Vad vi får innan årsskiftet är en uppdatering av hangarmodulen ("with some fun new functionality") och en 2 timmars livestream på fredag klockan 18 svensk tid där CIG kommer visa en del av dogfightingmodulen, hur den fungerar och vad vi kan förvänta oss.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Mobo: Asus P6T Deluxe V2 CPU: Intel i7 950 3,06GHz PSU: Corsair HX 650W RAM: Corsair XMS 12GB DDR3 2000MHz Grafik: MSI GTX 1070 Ljud: Focusrite Scarlett 6i6 USB, 2x ESI nEar 05 Lagring: OS/Program: 1TB Samsung 850 Evo SSD, Data: 2TB WD Black OS: Win 10 Pro Skärm: Dell U2713HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonnergard:

Rykande färskt inlägg från Chris om dogfighting module: https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/134... Flera intressanta bilder i inlägget på damage states för Anvil Hornet.

I korthet: Dogfightingmodulen kommer efter nyår (vilket vi redan anade). Valet stod mellan att göra en fork i utvecklingen för att få ut modulen innan nyår, vilket skulle inneburit mycket extra arbete under helgdagarna för teamen och att en hel del av koden hade fått slängas/arbetas om i efterhand. Vad vi får innan årsskiftet är en uppdatering av hangarmodulen ("with some fun new functionality") och en 2 timmars livestream på fredag klockan 18 svensk tid där CIG kommer visa en del av dogfightingmodulen, hur den fungerar och vad vi kan förvänta oss.

Jag köper detta alla dar i veckan. Självklart vill jag att det skulle släppas nu i december men jag vill ännu mer att spelet ska bli bra.

Visa signatur

MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI. AMD Ryzen 3700X. Corsair Vengeance LP 16GB. AMD RX 5700XT. Samsung 970 EVO Plus SSD. Corsair RM750X 750W v2. Noctua NH-U12A

Permalänk

36 miljoner passerades igår: https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/134...

Citat:

Tamsa System – Located near the fringe of Banu space, Tamsa System features a massive central star that has collapsed into a black hole. Only two planets remain in the system, a chthonian world and a gas giant located far from the black hole’s event horizon.

Vi fick också se en ny, omdesignad cockpit till MISC Freelancer. Ser mycket bättre ut!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har nog aldrig varit så pepp på ett spel tidigare tror jag, är totalt uppväxt med Wing Commander, Freespace, Freelancer osv. Installerade till ock med det mediokra Tachyon: The Fringe för ett tag sen för att släcka törsten lite. Vill ta ut min Avenger på provspinn snarast!

Visa signatur

i5-4690K @ 4.5GHz | Gigabyte Z97X Gaming 3 | Crucial BallistixSport 16GB 1600MHz | HyperX Fury 240GB SSD | Crucial MX100 512GB SSD | 2x EVGA GTX 970 SC ACX 2.0 4GB SLI | EVGA Supernova G2 750W | Hyper Evo 212 | Windows 10 x64 Pro

Permalänk

Eftersom jag har hängt med dåligt i tråden men tittat in då och då från start. Hur lång tid är det kvar till releae?

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Medlem

1år + skulle jag nog säga.
"Approximate date: Early 2015"
Sen kan man nog lägga till lite tid för ev. försening

Permalänk
Medlem

Allt kommer såklart inte vara klart i 2015.

Permalänk

Någon som lyssnade på P3 i onsdags just efter 14 tiden
En liten intervju med en speljournalist från "P3 spel" om bland annat Star Citizen.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=4283&arti...

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

För ni som har missat de har de lanserat organisationerna nu: https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/134...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ToyBear:

För ni som har missat de har de lanserat organisationerna nu: https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/134...

Ingen som är sugen på att starta en Swec organization?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon172162:

Ingen som är sugen på att starta en Swec organization?

Startade nyss en organisation, just nu 100% SweCare i den http://www.sweclockers.com/forum/144-spelservrar-och-klanspel...

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ToyBear:

Startade nyss en organisation, just nu 100% SweCare i den http://www.sweclockers.com/forum/144-spelservrar-och-klanspel...

Trevligt Ska ta och gå med i den

Permalänk
Medlem

Ingen som har ngn organization på G som är lite mer äventyrlig än "Safe haven for merchants and traders" Hansan?

Detta spelsätt tilltalar inte mig, föredrar syssla med att ta bort illusionen att merchants och traders kan leva safe

Permalänk
Medlem

Tror ni veteran backers kommer ha möjlighet att köpa skepp med LTI igen längre fram?

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Ingen som har ngn organization på G som är lite mer äventyrlig än "Safe haven for merchants and traders" Hansan?

Detta spelsätt tilltalar inte mig, föredrar syssla med att ta bort illusionen att merchants och traders kan leva safe

Akta så inte Hansas PMC kommer å jaga ner dig!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Pledgade ett Freelancer + paket igår.. är så sjukt taggad på detta spel!
Kommer köra Joysticks med pedaler och Oculus rift! Hoppas att de kommer leva upp till förväntningarna! ojojoj vad jag kommer spela!

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."