Följ Black Week på SweClockers

Podcast 1: "Testing... testing. Premiär!"

Permalänk
Medlem

Underbart, praktiskt som bara den

Permalänk

Åh, jag som älskar att lyssna på alla slags podcasts. Väldigt bra initiativ av killarna på Sweclockers. Tummen upp från mig.

Permalänk

kommer till ajtuns?

Visa signatur

Silverstone TJ08-E, Corsair AX860i, Asus Maximus IV Gene-z, i5 3570K @ 4.7GHz, MSI GTX 680, Corsair Vengeance LP 16GB, Samsung 830 256GB, Intel 510 120GB Asus Xonar STX custom Dirvers,
allt vattenkylt med TYST som prio1
Länk

Permalänk
Medlem

Meh shitniz, vad kommer härnäst? Idolbilder?

Visa signatur

Senior

Permalänk
Medlem

Språkpolis-mode (ni bjöd ju in lite till det på slutet):

Jonas: Du använder ordet "sparsmakad" när du egentligen menar "sparsamt". http://www.synonymer.se/?query=sparsmakad

Jag hörde det inte under podcasten men det brukar dyka upp rätt ofta i dina tester.

Permalänk
Medlem

Trevligt!

Hoppas detta kan vara lite mer personligt och där ni kan prata om lite allt möjligt.

Permalänk
Medlem

Ljudet var inte det bästa, men det är ju som sagt bara test

Permalänk
Medlem

Ny tunnelbanekompis, tack grabbar! Bra jobbat.

Permalänk

jag säger Shell ^^

Visa signatur

Silverstone TJ08-E, Corsair AX860i, Asus Maximus IV Gene-z, i5 3570K @ 4.7GHz, MSI GTX 680, Corsair Vengeance LP 16GB, Samsung 830 256GB, Intel 510 120GB Asus Xonar STX custom Dirvers,
allt vattenkylt med TYST som prio1
Länk

Permalänk
Inaktiv

Gott mos!

edit: Ser mer att ni fortsätter i samma stil, bara randomsnack helt enkelt. Väldigt skönt att lyssna på, och varva det med nyheter och snack runt omkring.

Permalänk
Relik 📜

* Buggarna i webbläsarna löser vi till nästa gång. Målet är att alla som kan hantera HTML5-audio ska kunna spela klippet direkt.
* Itunes är på väg, vi ansökte tidigare idag. Det ligger alltså i Apples händer, de måste godkänna och lägga upp feeden.
* Ljudkvaliteten ska vi se till att få bättre. Antagligen är det en kombination av våra mikrofoner (som dock är samma myggor som Panelen) och inspelningsmetoden. Vi löser, givetvis, förhoppningsvis redan till nästa avsnitt!
* Innehållet får vi se vad det blir av, beror helt på vad som dyker upp och vad alla lyssnare vill höra. Det får formas efter tiden!
* Vi hoppas på att få med andra än mig och Jonas på relativt regelbunden basis. Vi är trötta på våra egna röster!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

det var faktiskt skönt att koncentrera sig på vad ni faktiskt säger än att behöva stirra sig blind på era ständigt uppdaterande ansiktsuttryck, jag är sån, ibland kollar jag mer på förvånade ögonbryn än lyssnar på vad munnen säger.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Fantastiskt roligt. Fortsätt så här.

Permalänk

Shell, så som jonas!

Visa signatur

Specs:Prolle - Intel i5 2500k @4.0ghz, Mobo - Gigabyte z68 ud3p, Ram - 8gb ddr3, Nätagg - Fractal design newton r2 1000w, Graffe - Gtx670 2gb

Permalänk
Avstängd

Trevligt att ni använder HTML5.

Permalänk

jag säger shell!

Visa signatur

Ljud: Quadral Aurum 70, Rotel RB-1582, Rotel RC-1550, Rega Dac, Musical Fidelity V-Link 192, Isotek Sirius Evo3
Dator 1: Define R4, Intel i7 3770k, HD 7970 Arctic Cooling CF, Samsung 840 Evo 500gb, Creative SB X-Fi Titanium HD
Dator 2: fujitsu lifebook nh532, Samsung 840 250gb

Permalänk
Medlem

Schnäell

Permalänk
Medlem

Om nu Sweclockers on air kommer så när kommer Sweclockers on ice?

Permalänk
Medlem

Mycket roligt detta. Bra för oss och jag gissar att detta är bra för er med, kan ju göra podcast medans ni gör grafikkortstester och dylikt! Keep it going!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Skäll säger jag iaf

Visa signatur

Fractal Design R3 Fractal Design Newton R2 1000w Intel 3770K ASUS P8Z77 -V Pro Corsair Force GT 120gb Kingston Hyperx Genesis

Permalänk
Medlem

Schälll.... heter det ju.

Podcast = Tumme upp!

Visa signatur

Computers make it easier to do a lot of things, but most of the things they make it easier to do don't need to be done. -Andy Rooney

Permalänk

Jag vill ha livesändning 24h/7dagar i veckan!

Annars så var detta inte någon dum ide, jag kommer säkerligen lyssna på denna sändning då jag pendlar till och från jobbet.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spixel:

Älskar det, gå gärna hur mycket mycket off topic som helst och dra upp på tiden, älskar er och kan lyssnar på er hela dagen, fredagspanelen kan ni ha för mer seriösa saker.

Exakt det här jag tänkte! Prata på om allt möjligt gärna, älskar hur ni går offtopic i varje ämne ni drar upp

Förövrigt var detta riktigt soft att lyssna på samtidigt som man surfade lite på CS

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

Perfekt att lyssna på när man jobbar så keep it up

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coke_Smurf:

Trevlig, gillar dock att se er framför kameran mer, blir mer personligt

Tycker snarare att de var ytterst personliga och släppte loss i podcasten. Min mumla som vanligt.

Gillar initiativet.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Medlem

Ni har lite att jobba på, ljudkvaliteten på era videoklipp är bättre :/

Permalänk
Medlem

Ni har lite ljudkvalité att jobba på, annars super!

Permalänk
Medlem

Blev det för många kommentarer om Jonas skägg och frisyr?

Skämt åsido, härligt initiativ. Mer Emil och Jonas till folket!

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk

Riktig roligt initiativ!
Nu har man något annat att lyssna på, på matematiklektionerna

EDIT: Älskar också hur ni bara flummar ut och runt olika ämnen haha

Visa signatur

I7 4790K @ 4.0GHz | GTX 780Ti | Corsair TX 750W/ 80+ | 8GB DDR3 1600MHz | NZXT H440W | Corsair K70 Cherry Red | Corsair Vengance 2100 | Mionix Naos 7000 | Sennheiser HD 558 | Asus Xonar D2 |

Permalänk
Medlem

jag kommer iaf lyssna! kul o höra er grabbs

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”