Permalänk
Medlem
Skrivet av imo:

Du missa nog posten som var precis efter hans. Sök på ZhuQue keybaord så får massa träffar.

Hehe såg det alldeles nyss så nu har jag till och med hunnit beställa ett, blir mitt första ANSI dessutom så det var både för kul faktorn och testa ansi.

Permalänk

Buckling spring från 1990 med Svorak

Permalänk
Medlem

Alla som vill beställa ZhuQue, var medvetna om att det inte går att plutta i vilka switchar som helst. Inte utan att de sitter snett pga de extra stora LEDs som sitter i brädan. Vanliga Cherry MX och kloner har ingen plats i botten för såna LEDs. Nån anställd på Massdrop kommenterade det i diskussionstråden. Källa på det nånstans här....

https://www.massdrop.com/buy/team-wolf-swappable-switch-mecha...

Man kan ju alltid ta bord LEDsen om man vill byta switchar. Känns värt det ändå för den lilla peng som brädan kostar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fax110:

Hehe såg det alldeles nyss så nu har jag till och med hunnit beställa ett, blir mitt första ANSI dessutom så det var både för kul faktorn och testa ansi.

För 510 spänn börjar det nog klia i det flesta tangetbords-entusiaster tarmar.
Får så hur länge man själv kan hålla sig.

Permalänk

@Leedogustav:
@imo:

Tack för svaren även om jag råkade posta i fel tråd!

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av zaarx:

Alla som vill beställa ZhuQue, var medvetna om att det inte går att plutta i vilka switchar som helst. Inte utan att de sitter snett pga de extra stora LEDs som sitter i brädan. Vanliga Cherry MX och kloner har ingen plats i botten för såna LEDs. Nån anställd på Massdrop kommenterade det i diskussionstråden. Källa på det nånstans här....

https://www.massdrop.com/buy/team-wolf-swappable-switch-mecha...

Man kan ju alltid ta bord LEDsen om man vill byta switchar. Känns värt det ändå för den lilla peng som brädan kostar.

Jag var tvungen att testa nu när du sa det. Och som du säger så är det något hål för LEDsen på kinaswitcharna.
Men en Cherry MX switch sitter precis lika bra på plats som kina switcharna. Enda skillnaden är att ljuset inte kommer genom switchen av förklariga skäl (switchhuset är ju svart).

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Jag var tvungen att testa nu när du sa det. Och som du säger så är det något hål för LEDsen på kinaswitcharna.
Men en Cherry MX switch sitter precis lika bra på plats som kina switcharna. Enda skillnaden är att ljuset inte kommer genom switchen av förklariga skäl (switchhuset är ju svart).

Okej fint att du provade det så man vet. Blir nog tvungen att beställa ett

Edit: Ska försöka att inte kladda ner mer här med text eftersom jag vet att vissa stör sig på det. Min nästa post blir bilder jag lovar.

Edit 2: Tack @huttala för mer info

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av zaarx:

Okej fint att du provade det så man vet. Blir nog tvungen att beställa ett

Vid närmare inspektion så sitter switcharna med hål i (kina switcharna) drygt 0.5mm lägre mot PCBn än vad cherry switcharna gör. Men Cherry switcharna sitter inte snett eller löst, de sitter snarare hårdare mot plattan istället. Så jag ser ingen nackdel med det iaf.

Synd att jag glömde bort att alla switchar jag hade liggandes sattes på en phantom bräda, annars hade jag bytt ut samtliga redan. Men nu får man snällt vänta tills gateron switcharna kommer hem före man får sätta sig med linjära switchar på det tangentbordet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Vid närmare inspektion så sitter switcharna med hål i (kina switcharna) drygt 0.5mm lägre mot PCBn än vad cherry switcharna gör. Men Cherry switcharna sitter inte snett eller löst, de sitter snarare hårdare mot plattan istället. Så jag ser ingen nackdel med det iaf.

Synd att jag glömde bort att alla switchar jag hade liggandes sattes på en phantom bräda, annars hade jag bytt ut samtliga redan. Men nu får man snällt vänta tills gateron switcharna kommer hem före man får sätta sig med linjära switchar på det tangentbordet.

Roligt att det kommer lite billigare vettiga brädor ut på marknaden, har själv suktat efter en ansi-bräda ett tag, tror det blir detta faktiskt

Vad föredrar du för linjära? Har en uppsättning mx blacks liggandes som inte används, avlödda från en mionix bräda om jag inte misminner mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av willeykk:

Roligt att det kommer lite billigare vettiga brädor ut på marknaden, har själv suktat efter en ansi-bräda ett tag, tror det blir detta faktiskt

Vad föredrar du för linjära? Har en uppsättning mx blacks liggandes som inte används, avlödda från en mionix bräda om jag inte misminner mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Spelar ingen större roll med tanke på att jag ändå slänger in mina korea fjädrar i switcharna.

Permalänk
Medlem

Mitt nya, ett WASD Code TKL med MX Clears. Tack till @Maevy för det.

Jag satt med det igår och kan säga att det plingar på rejält, så det nästan sjunger i plåten. Jag har redan lite planer i huvudet för att dämpa bort resonanser och för att modifiera brytare. Förutom detta så är det ett väldigt stabilt tangentbord. Lite högre än mitt Filco MJ2. Jag gillar bakgrundsbelysningen. Mediaknapparna sitter bättre än på t.ex. Steelseries och Poker II. Nu kan jag höja/sänka ljudet utan att vrida handen av mig. Inbyggt stöd för att stänga av windows-knapparna.

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av =dorf=:

Mitt nya, ett WASD Code TKL med MX Clears. Tack till @Maevy för det.

http://i.imgur.com/yWlm2Iu.jpg?1

Jag satt med det igår och kan säga att det plingar på rejält, så det nästan sjunger i plåten. Jag har redan lite planer i huvudet för att dämpa bort resonanser och för att modifiera brytare. Förutom detta så är det ett väldigt stabilt tangentbord. Lite högre än mitt Filco MJ2. Jag gillar bakgrundsbelysningen. Mediaknapparna sitter bättre än på t.ex. Steelseries och Poker II. Nu kan jag höja/sänka ljudet utan att vrida handen av mig. Inbyggt stöd för att stänga av windows-knapparna.

Snyggt! Jag kör på det Rapid-I, ser nästan likadant ut. Det som jag saknar är möjligheten att programmera om layouten, tex att byta plats på mediaknapparna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Snyggt! Jag kör på det Rapid-I, ser nästan likadant ut. Det som jag saknar är möjligheten att programmera om layouten, tex att byta plats på mediaknapparna.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är inte mycket som går att programmera på detta heller. Det som finns är dip-switchar på baksidan.

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av =dorf=:

Det är inte mycket som går att programmera på detta heller. Det som finns är dip-switchar på baksidan.

Jo, precis. Önskar att det skulle komma en modell där det går

Permalänk
Medlem

Tänkte jag skulle skifta keycaps på mitt Ducky G2pro, och jag tänkte gå lite på retro look.
Och ja, vad kan jag säga? Blev grymt nöjd över resultatet!
Ljus gråa är ifrån ett tangentbord jag köpte av Beltet här på sweclockers, och dom mörka är Ducky PBT dyesubs.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Flutters:

Tänkte jag skulle skifta keycaps på mitt Ducky G2pro, och jag tänkte gå lite på retro look.
Och ja, vad kan jag säga? Blev grymt nöjd över resultatet!
Ljus gråa är ifrån ett tangentbord jag köpte av Beltet här på sweclockers, och dom mörka är Ducky PBT dyesubs.

Väldigt trevligt det där! Och snyggt också för den delen!
Skulle passa perfekt till en nörd som mig själv som kör svenska när det skrivs och US ANSI till allt annat.

Permalänk
Medlem

Night shot med Poker PBT mods och HKP black/maroon ESC.

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Väldigt trevligt det där! Och snyggt också för den delen!
Skulle passa perfekt till en nörd som mig själv som kör svenska när det skrivs och US ANSI till allt annat.

Jo jag blev som sagt väldigt nöjd!
Gillar verkligen stilen på dom ljus gråa tangenterna. Hade jag fått tag i ett helt set med såna så hade jag blivit överlycklig.

Har faktiskt funderat på att köpa ett US ANSI att ha när man spelar och dylikt, är ju lagom mycket lättare att hitta caps till dom iaf

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Flutters:

Jo jag blev som sagt väldigt nöjd!
Gillar verkligen stilen på dom ljus gråa tangenterna. Hade jag fått tag i ett helt set med såna så hade jag blivit överlycklig.

Har faktiskt funderat på att köpa ett US ANSI att ha när man spelar och dylikt, är ju lagom mycket lättare att hitta caps till dom iaf

Jag tycker det ser ut att passa ypperligt med ducky tangenterna. De gamla tangenterna i grå färg bfukar ofta vara lite mer åt det bruna hållet.

US ANSI är riktigt najs. Speciellt när man kodar och när man vill köpa massa custom grejer

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

#hozansiisohhkb
Ser bra ut Köpte du dina blanka keycaps i bulk? Du verkar ha en hel hög!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av willeykk:

#hozansiisohhkb
Ser bra ut Köpte du dina blanka keycaps i bulk? Du verkar ha en hel hög!

Skickades från m.sweclockers.com

Tyvärr är det Ansisohozhkb+3 på detta bord och numera +2 på infinitypcb:n.
Jag äger totalt 5st Gateron blank PBT-set, men de har nog inte ens kostat mig detsamma som ett set DSA Granite+international mods

Permalänk
Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Medlem

Snyggt. Hur mycket väger den samt vart du fick tag på keycapsen?

Permalänk
Skrivet av crno:

Snyggt. Hur mycket väger den samt vart du fick tag på keycapsen?

Skulle uppskatta att den väger mellan 2 och 3 kilo och keycapsen, köpte jag för kanske två år sedan. Det är Raindrop v1 och Red alert v1 + 2 CCs

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Medlem

@Leedogustav Duktigt snyggt det där! Mässingsputs kanske är ett passande juljobb?

Permalänk
Skrivet av Khers:

@Leedogustav Duktigt snyggt det där! Mässingsputs kanske är ett passande juljobb?

Ja jag antar de, måste sälja iväg lite saker också

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

här kommer mitt.

http://i.imgur.com/Kop4rZ2.png

ett filco majestouch 2 med blå brytare, blanka knappar, och så röd wasd+esc.

köpte hem ett lass vita blanks nyss.
Såhär blev det sen!

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Klickade hem ett nytt tangentbord på tradera i söndags och fick det till min förvåning igår. Beskyller Seville helt och hållet för mitt ANSI-köp då han får tag i så satans mycket olika uppsättningar keycaps till sina brädor. Har börjat intressera mig för kodning så det vore kanske fördelaktigt att ha en ansi-bräda och lära mig rätt direkt, så att säga.

Det är ett Filco MJ-2 med röda brytare. Kollade specsen på Filcos sida gentemot part# på detta och det skall egentligen ha blåa brytare - men ingen är gladare än jag att det inte stämde.