Radeon 9700 botten köp eller kan jag inget om datorer? (LÅNG TEXT!)

Permalänk

Radeon 9700 botten köp eller kan jag inget om datorer? (LÅNG TEXT!)

Hej,

Det är så att jag fick ett Radeon 9700 Pro i julklapp
Installerade det idag först, det första jag märktenär jag ville lira var att fps var ganska ostabil i Counter-strike den höll sig mellan 90-100 men kunde gå långt ner, inga fel på min skärm eftersom NVIDIA kortet jag hade innan höll sig på 100fps stadigt.
Jag har installerat nya drivrutinerna men pingen verkar ändå inte nå upp i 100 fps noteras är att jag kör upplösning 1024 i CS.
Den börjar även gå ner i nästan 10fps när jag ändrar volym spelar en låt eller annat på Logitech skrivbordet vilket jag inte hade för problem med NVIDIA kortet.

Sedan undrar jag eftersom i samband med att jag köpte kortet så började min server bli slöare folk pingade mellan 80-120 med 6 pers medan dom tidigare aldrig hade över 50 (ADSL 0.5 på alla)
När jag installerade Radeon kortet drog dom bort en strömkabel från HDDn till GF kortet kan det ha något med detta att göra?

Är jag helst sämst på datorer eller har jag bara gjort något fel med datorn? Ge mig gärna tips på vad som jag kan ändra...

Tacksam för svar

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem

Counter-strike är en gammal motor och inte anpassad för nyare kort, men sök för att det finns en hel del trådar om detta.

Visa signatur

"Don't you worry, i'm a gamm-M.U.C.K.:ad signalmekaniker."
AMD Athlon 64 3200+ 1024mb ram PC3200, GF6800GT 128Mb, ~800Gb (Dumma D70 som slukar HDD >.<) Hdd SB Audigy2 platinum
Atmel ATmega8515 @ 4mhz, 5v core. Har full koll på 8 LED iallafall

Permalänk
Medlem

har du tagit bort nvidia drivrutinerna helt? det kan vara ett problem.

pingen borde inte ha något med grafikkortet att göra..

byt kontakt, många har problem när dem kör på samma som hddns..

ta bort v-sync. hoppas något hjälper.

mitt nya sapphire 9700 funkar perfekt som tur är:)

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - kingston fury 64gb 6000mhz ddr5 - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston fury m2 - 1tb wd black sn850 - 1tb wd black sn850x - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b - acer xv322qkkv

Permalänk

har du köpt ett 9700 för att spela cs , prova installera om hl eller nåt, få bort allt som har me nvidia å göra, me tex detonator destroyer.

Permalänk

sätter man i ett nytt grafikkort så bör man ominstallera windows. särskilt om det är av ett annat märke än det föregående

Permalänk
Avstängd

jag kan ju alltid köpa ditt radeon om du är missnöjd, eller ska vi säga att du får et GF 4 TI4200 så byter vi rakt av?

Visa signatur

P4 2.0 GHZ ♂ Sapphire Radeon 9700 np @ 364/349 ORGINAL kylning ♂ Hercules Game Theater XP 7.1 ♂ Segate Barracuda IV 80+40 ♂ Logitech T-bord, Mus & Webcam!! Bäst noterad på 16 plats på www.snyggast.com ;)

Permalänk
Medlem

Jag kan byta det mot mitt Ati Radeon 8500+pengar med:D

Permalänk

Ok tack för alla svar...
Gör nog som vissa säger och Ominstallerar windows det låter enklast eftersom jag inte hittar NVIDIA sakerna i enhetshanteraren och annars vet jag inte...

Ok köpt för att spela CS så e svaret nej, jag spelar UT2k3 och BF mer men det var i CS dom stora problemen döck upp...

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.

Permalänk
Medlem

Det här kanske kan funka:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=11431...
Det är visserligen för gf4 kort men man kan ju alltid testa:D

Permalänk

Problemet verkar vara att den kör D3D hela tiden eller DirectX9 eller vad det är för ändrar jag manuellt till OpenGL och sedan går in på en server så funkar det men startar jag om CS så visar den på OpenGL men ändå kommer skuggorna och det tillbaks som var innan...

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

ähum...om jag skulle fått ett nytt grafikkort (och särskilt om det var ett byte mellan nvidia och ati) så skulle det bli format och SEN komma prestanda...inte bara smälla in det direkt