Retrospelbutiken trovärdigt?

Permalänk
Medlem

Retrospelbutiken trovärdigt?

Hej!

Jag hade tänkt köpa det nya Black Ops 2 som kom ut idag, hade tänkt ge spelet en chans. När jag kollade på Steam så såg jag att det kostar ungefär 500 kr, jag ville helst inte betala så mycket för ett Call of Duty spel för jag har blivit besviken av de andra Call of Duty spelen. Så jag gick in på prisjakt och såg spelet på en sida som hette "Retrospelbutiken" för 388 kr. Min fråga är om det verkligen är trovärdigt att köpa där ifrån? Jag hade tänkt köpa digital nerladdning och ladda ner det direkt som på Steam men vill inte betala så mycket som det kostar på Steam.

Går det att lita på Retrospelbutiken?

Tack för svar på förhand!

Permalänk
Lego Master
Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

ja, det startade som den avdelning av Spelbutiken.se som hanterade begagnade spel, men numera verkar det drivas som separat företag med nya såväl som begagnade titlar?

Spelbutiken är ganska stora. marknadsför sig som billigaste spelbutiken online - nackdelen är att de har postutskick två gånger i veckan istället för 5 dagar som typ alla andra butiker har. sänker priserna till kostnad av längre leveranstid. När det gäller digitala produkter lär man väl inte märka av det dock

Permalänk

Jag har handlat en heldel på retrospelbutiken, köpt kanske 20 klassiska konsolspel. Inte haft några som hellst problem. Dock kan jag ju inte säga hur de hanterar eventuella problem. Men Hur svårt kan det vara att göra rätt med en DL voucher:=)

Permalänk
Medlem

Jag har nog bestämt mig för att köpa på Retrospelbutiken för ni verkar tycka det är bra och andra har också tyckt det verkar det som. Som ni sa det är ju en digital nerladdning så det spelar ingen roll med leveranstiderna.

Tack för alla svar!

Permalänk

Seriösa är dom, köpte ett spel till gamecube och fräscha skivor trots beg.. Men en jävla ful klistermärke täckte den snygga resident evil trycket

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB