Permalänk
Medlem

Blog + webshop + ASP

Letar efter en blog + webshop motor helst i asp och i paket så att systemet klarar av bloggen och shoppen. finns det i PHP så hojta till också

Visa signatur

Bildblog: johaneek.eekonline.se

PC: i5 6600K, Radeon Vega 64, Corsair Vengeance LPX Black DDR4
LAPTOP: Microsoft surface book 2

Permalänk
Inaktiv

Det kan vara svårt att hitta fina, färdiga lösningar i ASP Classic numera. Vad har du för webbhotell/server? Jag skulle rekommendera att du tar en titt på ett ordentligt CMS, t.ex. Drupal och alla möjligheter som finns med tilläggsmoduler m.m.

Permalänk
Medlem

kolla hotscripts där finns en massa.

Permalänk
Avstängd

Varför ASP?

Wordpress got it.

Visa signatur

Student, Webbutvecklare, Dj - Macbook Air i7
Nexus 7: Paranoid - 4.2.1 - M-Kernel - (500/700 GPU/LP) -200mv UV

Permalänk
Medlem
Skrivet av aekblom:

Varför ASP?

Wordpress got it.

Tack, använder en server med windows 2008, så asp.net är förinstallerad och klar att användas.
Kollar in på wordpress då, måste pilla med php då som jag har mindre koll på än asp och .net

Visa signatur

Bildblog: johaneek.eekonline.se

PC: i5 6600K, Radeon Vega 64, Corsair Vengeance LPX Black DDR4
LAPTOP: Microsoft surface book 2

Permalänk

Ja, alltså.. det går nog fortare att lära sig php, installera en server med php än att hitta ett skript av wordpress kaliber i ASP.

Om du nu skall ha en shop så skall du väl ha intäkter kan jag tro, så vad är det som hindrar dig från att bara skaffa ett vanligt webbhotell? Eller du kanske gör det för att det är roligt?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av vajjan:

Thnx... hittade en som gick på asp, mojoportal, verkar intressant ska ta och titta in på detta, har både blog + shop i grund versionen.

Visa signatur

Bildblog: johaneek.eekonline.se

PC: i5 6600K, Radeon Vega 64, Corsair Vengeance LPX Black DDR4
LAPTOP: Microsoft surface book 2